۱۰ جاذبه مهم تاریخی در قبرس که باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری قبرس
۱۰ جاذبه مهم تاریخی در قبرس که باید ببینید

قبرس جزیره‌ای زیبا در منطقه‌ای در شمال ترکیه و شرق دریای مدیترانه است. این جزیره بخش ترک نشین و یونانی نشین دارد و هر دو زبان یونانی و ترکی در این کشور به رسمیت شناخته می شود. اکثر ترک‌ها مسلمان و یونانی‌ها پیرو آیین ارتودوکس هستند. این شهر از نظر تاریخی، آثار باستانی و تمدن بیشتر نزدیک به معماری یونانی است. در اینجا تعدادی از آثار و جاذبه‌های تاریخی را که باید با تور قبرس ببینید را خدمتتان معرفی می‌کنیم.

 

 

۱- قلعه سنت هیلاریون


قلعه سنت هیلاریون چشم اندازی بسیار زیبا دارد و بهترین مکان برای تماشای دره‌های زیبا و تپه‌ها در قبرس است. این قلعه یکی از بهترین دیدنی های قبرس است و در گذشته نقش مهمی در سنگرگیری در مقابل جنگ های صلیبی داشته است. هر چند امروز فقط خرابه‌های آن باقی مانده است که باز هم دیدنی هستند.

 

 ۱۰ نکته‌ی ضروری که پیش از سفر به قبرس بهتر است آنها را بدانید

 

 

قلعه سنت هیلاریون

 


۲- دیوارهای شهر فاماگوستا


این دیوارهای تاریخی ابتدا به صورت بلند و نازک ساخته شده بودند اما بعدها توسط ونیزی‌ها بخش‌هایی به این دیوارها اضافه شد تا به راحتی بتوانند برای حفاظت از شهر در برابر عثمانی‌ها آتش پرتاب کنند. برج و باروهای مارتیننگو (Martinengo) یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی قرن ۱۶ در فاماگوستا بهشت قبرس شمالی است.

 

 

 شهر فاماگوستا

 


۳- کلیسای سنت بارناباس


کلیسای سنت بارناباس با قدمتی بالای ۲۶۰ سال در شهر فاماگوستا قرار دارد. گنبدهای سفید رنگ این کلیسا بسیار جذاب است. از طرفی قبر سنت بارباروس نیز در این کلیسا قرار دارد.

 

زیباترین کلیساهای آیاناپا و پروتاراس در قبرس

 

 

 کلیسای سنت بارناباس

 


۴- مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس


کلیسای جامع سنت نیکولاس مهمترین جاذبه ی فاماگوستا و یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین اماکن قبرس شمالی است. این کلیسا در ابتدا محل تاجگذاری غیابی پادشاهان زیادی بوده و بعد از حمله عثمانی‌ها به مسجد تبدیل و به نام ژنرال عثمانی فاتح قبرس نامگذاری شد. در این مسجد نقاشی‌ها و ترسیم تصاویر اسلیمی بسیار زیبایی وجود دارد که برای گردشگران جالب است.

 

 

مسجد لالا مصطفی پاشا

 


۵- کوریون باستان


در میان آثار تاریخی قبرس، کوریون باستان قبرس جایگاه ویژه‌تری دارد. در کوریون باستان، تاریخ یونان را در کنار دریای نیلگون خواهید دید. در خرابه‌هایش می‌توانید تاریخ دوران نوسنگی، شکست الکساندر کبیر از ایرانیان در قرن پنجم و حمایت حکومت ایران از قبرس را که به خوبی به تصویر درآمده است را مشاهده کنید. همچنین در این منطقه حتما از کلیسای بیزانس و تئاتر و مجلس اوستولیوس نیز بازدید کنید.

 

زیباترین دهکده‌هایی که در سفر به قبرس، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 کوریون باستان

 


۶- سالامیس باستان


با اینکه امروزه از سالامیس باستان خرابه‌ای بیش باقی نمانده است اما هنوز می‌توان چند درصد از نمای کلی این مکان زیبا را دید و در میان آنها پرسه زد. مجسمه‌های بدون سر بزرگی خواهید دید که توسط مسیحیان تندرو و متعصب به این شکل درآمده‌اند. شهر باستانی سالامیس در قرن ۱۲ قبل از میلاد ساخته شد و در طول سال‌های طولانی رشد و پیشرفت داشت تا توسط حمله عرب‌ها، زلزله و تغییرات آب‌و‌هوایی طبیعی مقدار زیادی از آن در قرن هفتم از بین رفت.

 

 

 سالامیس باستان

 


۷- خانه دیونیسوس قبرس


در خانه دیونیسوس مجموعه‌ای شگفت انگیز از کف پوش‌های موزاییکی باستانی را خواهید دید که قدمت آن به قرن دوم می‌رسد. این اثر تاریخی زیبا در پافوس قرار گرفته و تصاویر موزاییک‌ها داستانی را بیان می‌کنند. یکی از مهمترین داستان‌ها، بازگردانده شدن گانومده به المپوس توسط یک عقاب است. داستان های دیگری همچون سواری ارابه خدایان توسط یوزپلنگ ها و ماجرای فتح و پیروزی دیونیسوس نیز در این موزاییک ها به چشم می خورد.

 

 راهنمای یک روزه گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در پافوس و لیماسول 

 

 

خانه دیونیسوس قبرس

 


۸- مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا


کلیسای جامع سنت سوفیا در شهر نیکوزیا پایتخت قبرس قرار دارد و یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک در قبرس شمالی است. ساخت این کلیسا در سال ۱۲۰۹ شروع شد و سال‌های طولانی به طول انجامید و در تمام مدت محل تاجگذاری پادشاهان بوده است. در زمان عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد تا نمادی از دین اسلام شود.

 

 

 مسجد سلیمیه

 


۹- شهر باستانی سولی


این شهر باستانی در قرن ۶ قبل از میلاد ساخته شده و یکی از ۱۰ شهری بوده است که ابتدا در این جزیره تشکیل شده‌اند. شهری باستانی که انگار در زمان یخ زده و با قدم زدن در آن ویرانه هایی را می‌بینید که روزگاری رومی ها آن ها را ساخته اند.

 

 

 شهر باستانی سولی

 


۱۰- قلعه کانتارا


این قلعه در دوره بیزانس و در سال ۹۶۵ ساخته شده و در ارتفاع ۶۱۰ متری قرار دارد. از بالای قلعه چشم‌انداز زیبایی از شبه جزیره کارپاس، خلیج سالامیس، فاماگوستا را خواهید دید.

 

برای فرار از شلوغی و همهمه‌ی جمعیت تابستانی در قبرس به کجا سفر کنیم؟

 

 

قلعه کانتارا

۰۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران