قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

جاذبه‌های گردشگری قبرس
قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟

قبرس کشوری جزیره‌ای است. پایتخت این جزیره نیکوزیا نام دارد. قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. مردم قبرس شمالی اغلب دارای دین اسلام و ترک هستند. در قبرس جنوبی یونانی‌ها ساکن هستند و اغلب ارتودکس هستند. قابل ذکر است که قبرس جنوبی شامل اتحادیه اروپا است. موقعیت جغرافیایی قبرس، پیشینه تاریخی آن و آب و هوای آن باعث شده است تا این جزیره زیبا به یکی از پر توریست‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شود. هر دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می شود. با این حال اغلب مسافرانی که دوست دارند در سفر با تور قبرس از این کشور زیبا دیدن کنند و تعطیلات خود را آن‌جا بگذرانند بین دو قسمت شمالی و جنوبی دچار تردید می‌شوند. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دچار تردید شده‌اید که قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی، توصیه می‌کنیم تا آخر این مطالب همراه ما باشید.

 

قبرس شمالی

در سفر به قبرس شمالی به دلیل هم مرز بودن آن با کشور ترکیه اکثر ساکنین آنجا ترک زبان هستند. اگر قبلا تجربه سفر به کشور ترکیه را داشته باشید متوجه فرهنگ بسیار نزدیک قبرس شمالی و کشور ترکیه خواهید شد. قبرس شمالی پر است از کافه‌ها و رستوران‌هایی که غذاهای محلی و خوش طعم کشور ترکیه را سرو می‌کنند. قیمت‌ها در قبرس شمالی ارزان و مناسب هستند. از اصلی‌ترین تفاوتی که می‌توان بین طبیعت و بافت شهری قبرس شمالی و قبرس جنوبی نام برد دست نخورده بودن قبرس شمالی است. قبرس شمالی دارای آب و هوای تمیز و صافی است. سواحل قبرس شمالی خلوت و دست نخورده است. مسافران می‌توانند تعطیلاتی آرام و دنج را در قبرس شمالی تجربه کنند. به طور خلاصه می‌توان گفت قبرس شمالی بافت قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده است.

نکته جالب در سفر به این جزیره این است که اگر گردشگری بخواهد از قبرس شمالی به قبرس جنوبی سفر کند (یا بلعکس) به پاسپورت خود احتیاج خواهد داشت. زیرا قبرس شمالی و قبرس جنوبی حدود ۴۵ سال پیش از هم جدا شده‌اند. در قبرس شمالی گردشگران واحد پول لیر ترکیه را می‌توانند خرج کنند. پرداخت هزینه‌ها به لیر به جای یورو باعث شده است تا قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی مقصد ارزان‌تری برای مسافران باشد.

 

هزینه‌ی سفری ارزان به قبرس چقدر است؟

 

قبرس جنوبی

قبرس جنوبی بخش هم مرز جزیره قبرس با کشور یونان است. همین دلیل اصلی برای نزدیک بودن فرهنگ مردم قبرس با مردم یونان است. قبرس جنوبی همواره از آفتاب گرم بهره می‌برد. هوای گرم و آفتابی قبرس جنوبی در طول سال و سواحل زیبای آن باعث شده است تا قبرس جنوبی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری انتخاب شود. همان طور که گفته شد قبرس جنوبی بخش اروپایی این جزیره زیبا است. به همین دلیل واحد پول رایج در آن یورو است. همین امر اصلی‌ترین دلیل گران‌تر بودن قبرس جنوبی نسبت به قبرس شمالی است. همچنین در قبرس جنوبی هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و متنوع زیادی افتتاح شده‌اند. این امر باعث شده است تا قبرس شمالی از لحاظ بافت شهری دست نخورده و سنتی‌تر باشد.

 

 

هتل‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی

هتل‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی تنوع زیادی دارند. در هر دو بخش از قبرس شمالی و قبرس جنوبی هتل‌ها و سوییت‌هایی وجود دارند. مسافران با توجه به انتظاراتی که از هتل‌ها دارند و همچنین هزینه‌ای که قصد دارند خرج هتل کنند می‌توانند مکان مناسبی را پیدا کنند. از آنجایی که قبرس کشوری جزیره‌ای است هر دو قسمت قبرس شمالی و قبرس جنوبی سواحل و طبیعتی بسیار زیبا دارند. کافی است شما تصمیم بگیرید که دوست دارید در شهری خلوت و آرام بدون شلوغی‌هایی که توریست‌ها و گردشگران ایجاد می‌کنند تعطیلات خود را بگذرانید یا برعکس. پس خیالتان از بابت هتل راحت باشد.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در قبرس

 

جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی و قبرس جنوبی

کشور قبرس به دلیل تاریخچه‌ای که در گذشته دارد علاوه بر هتل‌های لوکس و تفریحات آبی جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز دارد. توصیه ما به شما این است که حتما یک روز از سفر خود را به گردش در داخل شهر بپردازید و از مکان‌های تاریخی قبرس دیدن کنید. جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی عبارتند از: بندر گیرنه، قلعه گیرنه، ساحل لاک پشت، کلیسای بلاپایس، قلعه سنت هیلاریون، قلعه بوفاونتو، شبه جزیره کارپاس و کلیسای آندریس، قلعه کانتارا، شهر باستانی سالامیس، ساحل گلپسیدس، دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، کلیسای سنت بارناباس، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس، مسجد سلیمیه، کلیسای جامع سنت سوفیا و شهر باستانی سولی.

اگر هم تصمیم گرفتید که به قبرس جنوبی سفر کنید باز هم جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن وجود دارند که دیدن آن‌ها را به همه گردشگران قبرس جنوبی توصیه می‌کنیم. جاذبه‌های گردشگری قبرس جنوبی عبارتند از: کوه‌های توروس، آکاماس پنینسولا، کلیسای سنت لازاروس لارناکا، مسجد خاله سلطان، دریاچه نمک لارناکا، صومعه استاوروونی، روستای لفکارا، دژ لارناکا، کلیسای فانرومنی، شهر رویایی آیا ناپا، شهر ساحلی پافوس .

 

 

در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد تا هر کدام از این جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی و قبرس جنوبی را با جزئیات برای شما عزیزان معرفی کنیم. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویژگی‌های قبرس شمالی و قبرس جنوبی آشنا کنیم تا در صورتی که بخواهید به قبرس سفر کنید تصمیم گیری برای شما راحت‌تر باشد.

۱۴ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران