۹ کافه‌ی مشهور در دنیا که باید ساعتی را در آنها بگذرانید

اطلاعات مفید
۹ کافه‌ی مشهور در دنیا که باید ساعتی را در آنها بگذرانید

کافه‌ها یکی از رمانتیک‌ترین فضاهای ساخته شده به دست بشر در سرتاسر دنیا هستند. مکان‌هایی عمومی که قرارهای خصوصی در آنها ثبت و ضبط می‌شود. حالا این قرار یک قرار تنهایی انسان با خودش باشد یا با دیگری. تاریخچه‎‌ی کافه‌داری و کافه‌گردی بازمی‌گردد به اواخر قرن نوزدهم در اروپا و پس از این تاریخ کافه‌ها در همه‌ی قاره‌ها فرم و شکل مخصوص به خودشان را گرفتند. اگر به دنبال شناختن معروف‌ترین و بهترین کافه‌های جهان هستید در این مقاله‌ی کوتاه همراه ما باشید تا آنها را در هرکجای عالم هستند یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دنیا را بشناسید

 


۱- کافله فلوریان ونیز


فلوریان یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های جهان است که در میدان سن مارکو شهر ونیز واقع شده است. این کافه طول عمری بیش از ۲۰۰ سال دارد و این قدمتش در بنا و تزئینات آینه‌ای داخلش حفظ شده است. شاید جالب باشد بدانید که نویسنده‌های بزرگی چون مارسل پروست، ژان‌ژاک روسو و گوته در طول عمرشان از این کافه دیدن کرده‌اند و قهوه نوشیده‌اند. قهوه نوشیدن در این کافه به دلیل فضای منحصر به فردش شما را در یک تنهایی و سکوت می‌برد به خاطرات و نوستالژی‌ها.

 

 

کافله فلوریان ونیز

 


۲- کافه سنترال وین


اتریش کشور کافه‌های مجلل است و وین پایتخت این کافه‌ها. بسیاری از کافه‌های این شهر الگوی کافه‌های دیگر در سرتاسر دنیا به خصوص اروپا قرار گرفته‌اند اما سنترال به دلیل ستون‌های بلند، گچ‌بری و لوسترهای زیبایش در سراسر وین و دنیا منحصر به فرد است. اگر بخواهیم در سراسر جهان لاکچری‌ترین کافه را نام ببریم باید به سنترال اشاره کنیم. کافه‌ای که افراد با ظاهری رسمی و لباس‌های شب به آن مراجعه می‌کنند، موسیقی کلاسیک می‌شنوند و قهوه و دیگر نوشیدنی‌هایش را می‌نوشند.

 

رمانتیک‌ترین شهرهای جهان که باید لحظات عاشقانه‌تان را در آنجا خاطره کنید

 

 

کافه سنترال وین

 


۳- کافه پروکوب پاریس


گفته می‌شود پروکوب قدیمی‌ترین کافه‌ی جهان است. کافه‌ای که بر دیوار ورودی آن کلاهی نظامی نصب شده است و گفته می‌شود این کلاه متعلق به یکی از مشتریان قدیمی این کافه، افسری به نام ناپلئون بناپارت بوده است که یک شب برای همیشه کلاهش را در این کافه جا می‌گذارد. پروکوب امروزه ۹ سالن دارد که با میزهای کوچک میزبان مشتریانش است. یکی از این میزها، میز ولتر، فیلسوف و نویسنده‌ی فرانسوی است که روی آن می‌نشسته و تأملاتش را انجام می‌داده است. این کافه از گذشته تا به امروز محل دورهم جمع شدن روشنفکران و نویسندگان پاریس بوده است.

 

 

کافه پروکوب پاریس

 


۴- کافه گالاتا کونک استانبول


گالاتا کونک یکی از معروف‌ترین کافه‌های شهر استانبول است که از یک سو چشم‌اندازی از تنگه بسفر و زیبایی‌های تاریخی استانبول به شما می‌دهد و از سوی دیگر چشم‌اندازی زیبا به برج گالاتا یکی از جاذبه گردشگری استانبول  . این کافه در طبقه‌ی سوم یک ساختمان قدیمی واقع شده است و با اجناس نوستالژیک مثل مبلمان قدیمی با روکش‌های مخملی و گرامافون تزئین شده است.همه گردشگرانی که با توراستانبول نوروز97 به این شهر سفر می کنند حتما به این کافه سر می‌زنند و بهترین قهوه‌های ترک را نوش جان می‌کنند و خاطره‌ای خاص و خوش برای خودتان می‌سازند.

 

راهنمای سفر ۴ روزه به استانبول؛ شهر سفرهای عاشقانه

 

 

کافه گالاتا کونک استانبول

 


۵- کافه گرگو رم


قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کافه‌ی شهر رم گرگو نام دارد که در خیابان پیازا اسپاگنا واقع شده است. دکور این کافه از آینه‌کاری، نقاشی‌های رمانتیک و مبلمان چوبی است که فضایی منحصر به فرد به آن می‌بخشد. گرگو یک کافه‌ی همیشه شلوغ است. چرا که محل دور هم جمع شدن روشنفکران و سیاست‌مداران شهر رم است.

 

 

کافه گرگو رم

 


۶- کافه گابریادزه تفلیس


با تور گرجستان حتما علاوه بر گشت وگذار در کوچه پس کوچه‌های تفلیس کافه گردی کنید اگر می‌خواهید به کافه‌ای خاص در تفلیس بروید حتما گابریادزه را انتخاب کنید. این کافه متعلق به هنرمند معروف گرجستانی رزو گابریادزه است که احتمالا هرکس به گرجستان و شهر تفلیس سفر کند به دیدن اثر هنری معروف ویکی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس  یعنی برج ساعت نیز می‌رود. گابریادزه کافه‌ای خاص با نورپردازی و دکور مدرن است و در آن می‌شود دمنوش‌ها، غذاها و دسرهای سنتی گرجستانی را سفارش داد و نوش جان کرد. مجسمه‌ها، پرده‌ها، پنجره‌ها و میز و صندلی‌های این کافه همه و همه طراحی‌های رزو هستند.

 

 راهنمای سفری ۴ روزه کوتاه به تفلیس ؛ شهرتاریخی ودیدنی

 

 

کافه گابریادزه تفلیس

 


۷- کافه گابرینوس ناپل


کافه‌ای که با مجسمه‌ها و نقاشی‌های هنرمندان مشهور و معروف دنیا تزئین شده باشد نه تنها یک کافه بلکه خودش یک موزه است. گابرینوس قدیمی‌ترین کافه‌ی شهر ناپل است که بیش از یک کافه به یک موزه‌ی شیک یا یک گالری هنرهای تجسمی شبیه است.

 

 

کافه گابرینوس ناپل

 


۸- کافه علم کوالالامپور

 


کافه علم یک کافه‌ی قدیمی یا نوستالژیک نیست بلکه این کافه یک کافه‌ی مدرن است که به دلیل رویدادی که درونش به صورت هفتگی و ماهانه اتفاق می‌افتد معروف شده است. در این کافه مردم دور هم جمع می‌شوند و درباره‌ی موضوعات علمی با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند. البته یک نفر سخنرانی می‌کند و بعد باقی افراد با او و دیگران وارد گفتگو می‌شوند.

 

 معرفی برترین کافه‌های حلال در کوالالامپور

 

 

کافه علم کوالالامپور

 

 

برای وارد شدن به بحث در این کافه لازم نیست کسی دانش پیش‌زمینه‌ای داشته باشد. چرا که هدف برگزار کنندگان این رویدادها آن است که موضوعات از صفر تا صد طرح شوند تا همه‌ی افراد با هر سطح علمی‎‌ای که دارند بتوانند از موضوعات بهره ببرند.

۱۳ دی ۱۳۹۶

نظرات کاربران