جاذبه‌های گردشگری قسمت آسیایی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جاذبه‌های گردشگری قسمت آسیایی استانبول

استانبول با جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر، شهری پرجنب‌وجوش است که چیزهای شگفت‌انگیزی برای دیدن و انجام دارد. یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های این شهر قرار گرفتن آن در دو قاره اروپا و آسیا است. به طوری که این دو قاره توسط توسط تنگه بسفر از یکدیگر جدا می‌شوند. در حالی که بیشتر بازدیدکنندگان به مساجد و بازارهای نیمه اروپایی استانبول می‌روند، بخش آسیایی استانبول نیز چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. این منطقه که مملو از کافی‌شاپ‌ها، بارها و سینماها است، فضایی آرام‌تر داشته و از فضایی دنج و دوست داشتنی برخوردار است. چنانچه دوست دارید تا در سفر خود با تور استانبول از جاذبه‌های گردشگری قسمت آسیایی آن نیز دیدن کنید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

محله یلدگیرمنی (Yeldeğirmeni Neighborhood)

محله یلدگیرمنی که در یک پیاده‌روی کوتاه از ترمینال کشتی و ایستگاه اتوبوس از تپه قرار دارد، بخشی تاریخی از منطقه کادیکوی استانبول است. در این محله تعداد زیادی ساختمان‌های قدیمی، کافی‌شاپ‌ها و صحنه‌های هنری جذاب در انتظار گردشگران است. این محله محل زندگی بسیاری از شهروندان ترکیه‌ای مسن است که از بدو تولد در اینجا زندگی کرده‌اند. این منطقه نسبتا ارزان بوده و فضایی آرام و مملو از هنرهای خیابانی باورنکردنی دارد. یلدگیرمنی در زبان ترکی به معنی آسیاب بادی تپه‌ای سرسبز است که بالای آن چهار آسیاب بادی برای آسیاب آرد قرار می‌گیرد. البته امروزه خبری از یلدگیرمن‌ها نبوده و این محه پر از ساختمان‌های آپارتمانی، مردم و تعداد زیادی گربه خیابانی است. یلدگیرمنی در امتداد ساحل از مرحله هالدون تانر(Haldun Taner)  تا ایستگاه قطار حیدرپاشا و سربالایی تا ریل قطار امتداد دارد.

 

بازار کادیکوی (Kadıköy Market)

بازدید از بازار کادیکوی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در بخش آسیایی استانبول می‌توان انجام داد. این بازار بهشت ​​افراد علاقه‌مند به انواع خوراکی‌ها می‌باشد؛ چرا که مملو از مغازه‌هایی است که از محصولات تازه و ماهی گرفته تا ترشیجات و انواع زیتون‌ در آن به فروش می‌رسند. خیابان‌های پر پیچ و خم بازار که فقط برای عابر پیاده است مملو از مردم محلی می‌باشد که مشغول خریدهای روزانه هستند. بازار کادیکوی مکان فوق العاده‌ای برای تماشای مردم و امتحان برخی از غذاهای لذیذ استانبول است. البته توجه داشته باشید اگر به دنبال دوری از شلوغی هستید، بازار کادیکوی ممکن است برای شما مناسب نباشد. این یک مکان بسیار محبوب در بین توریست‌ها است که پر از افراد زیادی بوده و گاهی اوقات حرکت کردن در آن دشوار است.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره سمت آسیایی استانبول

 

تراموای نوستالژیک کادیکوی مودا (Kadıköy-Moda Nostalgic Tramway)

یکی از پیشنهادهایی که قطعا مجذوب آن خواهید شد سوار شدن بر تراموای نوستالژیک کادیکوی مودا در سمت آسیایی استانبول برای تماشای نقاط برجسته شهر و به خصوص محله کادیکوی است. این واگن برقی قدیمی در ۱۰ نقطه توقف داشته و به صورت دایره‌ای در اطراف محله کادیکوی می‌چرخد. به مرور زمان و با افزایش تعداد شبکه‌های تراموای مدرن خطوط قدیمی از کار افتادند. امروزه این تراموا برای گردشگران بیشتر جنبه تفریحی و تاریخی دارد. به طوری که یک سواری سرگرم‌کننده و یک راه راحت برای دور زدن بخش آسیایی است.

 

مجسمه گاو نر کادیکوی (Kadikoy Bull Statue)

مجسمه گاو کادیکو  که در زبان ترکی (Kadıköy Boğa Heykeli) نامیده می‌‌شود یکی از نمادین‌ترین مکان‌ها در بخش آسیایی استانبول است. این مجسمه که در یک چهارراه شلوغ و در محل تلاقی شش جاده قرار دارد، یک نقطه ملاقات محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. این مجسمه که توسط مجسمه‌ساز فرانسوی ایزیدور بونهور در سال ۱۸۶۴ ساخته شد و در سال ۱۹۱۷ به استانبول آمد. عکس گرفتن در مقابل این مجسمه از جمله محبوب‌ترین کارهایی است که توریست‌ها در قسمت آسیایی استانبول انجام می‌دهند. به همین دلیل شاید شاهد صف طولانی از مردم در انتظار ژست گرفتن با مشهورترین گاو نر استانبول باشید.

 

بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

 

نقاشی‌های دیواری کادیکوی (Kadikoy Mural Tour)

یکی از کارهای مورد علاقه توریست‌های تور آسیایی استانبول تماشای نقاشی‌های دیواری و هنرهای خیابانی آن است. به لطف جشنواره هنر خیابانی مورال استانبول (Mural Istanbul) که در حمله کادیکوی بخش آسیایی برگزار می‌شود، این منطقه با نقاشی‌های دیواری چشم‌نوازی پوشیده شده است. این جشنواره اولین بار در سال ۲۰۱۲ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. این جشنواره الهام بخش هنرمندان تازه کار بسیاری می‌باشد. شما می‌توانید اغلب نقاشی‌های خیابانی را در منطقه کادیکوی و محله یلدگیرمنی پیدا کنید.

 

محله مودا (Moda Neighborhood)

مودا منطقه‌ای مدرن و رو به رشد در قسمت آسیایی استانبول می‌باشد که مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و میخانه‌های سنتی ترکیه است. این محله با دریای مرمره هم مرز بوده و دارای یک پیاده‌روی ساحلی با چشم‌اندازهای زیبا از اقیانوس است. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که در مودا هستید، حتماً از موزه باریش مانچو (Barış Manço Museume) دیدن کنید.

 

فانوس دریایی کادیکوی (Kadıköy Lighthouse)

فانوس دریایی کادیکوی در زبان ترکی (Kadıköy İnciburnu Feneri) نامیده شده و در نزدیکی پایانه کشتی کادیکوی در ورودی جنوبی تنگه بسفر قرار دارد. این محدوده، مکانی آرام برای فرار از جمعیت شلوغ استانبول است. این فانوس دریایی منظره‌ای عالی از منطقه سلطان احمد در سمت اروپایی استانبول را ارائه می‌دهد. همچنین مکانی شگفت‌انگیز برای تماشای غروب خورشید است. با قدم زدن در امتداد منطقه ساحلی کادیکوی می‌توان به فانوس دریایی رسید.

 

مسیر ساحلی کادیکوی (Kadıköy Coastal Pathway)

از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول آسیایی و از تفریحات محبوب در این منطقه می‌توان به مسیر ساحلی کادیکوی اشاره کرد. پیاده‌روی در این مسیر می‌تواند برای بسیاری از توریست‌ها جذاب باشد. از جمله تفریحاتی که در این مسیر می‌توانید انجام دهید، پیاده‌روی و دوچرخه سواری و تماشای مناظر زیبای آن هستند. این مسیر ساحلی در اصل از فانوس دریایی شروع شده و تا مودا که دارای چند پارک ساحلی دوست داشتنی است ادامه می‌یابد. این یک مکان عالی برای قدم زدن و ورزش کردن به دور از شلوغی شهر محسوب می‌شود. چنانچه به دنبال حس و حالی سنتی در ساحل هستید به سمت جنوب حرکت کرده و به ساحل بوستانجی (Caddebostan Sahili) بروید. این منطقه ساحلی دارای سواحل شنی و مکان‌های پیک نیک فراوان است که از آنجا می‌توان غروب خورشید را تماشا کرد.

 

معروف‌ترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول

 

خرید در خیابان بهاریه (Shopping on Bahariye Street)

خیابان بهاریه یکی از مناطق شلوغ استانبول آسیایی است که رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مد روز متعددی در آن قرار دارند. مجسمه گاو نر در ابتدای این خیابان قرار داشته و بعد از بازدید این مجسمه می‌توانید به گشت و گذار و خرید در این خیابان بپردازید. علاوه بر خرید در خیابان بهاریه، خانه معروف اپرای ثریا (Opera House Süreyya) قرار دارد که بازدید از آن توصیه می‌شود.

 

ایستگاه قطار حیدرپاشا (Haydarpaşa Train Station)

ایستگاه قطار حیدرپاشا که در لبه بندر کادیکوی قرار دارد، یک مکان دیدنی تاریخی معروف با نمای بزرگ نئوکلاسیک است. این ساختمان در سال ۱۹۰۹ ساخته شده و از همان زمان توانسته هزاران بازدید کننده را به خود جلب کند. حیدرپاشا تا سال ۲۰۱۲ شلوغ‌ترین ایستگاه قطار در تمام تور ترکیه بود. اما در حال حاضر به دلیل ساخت خط ریلی مسافربری مارمارای، این راه آهن به حالت تعلیق درآمده است. تماشای نمای بیرونی این ایستگاه به عنوان یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های قسمت آسیایی استانبول را هرگز فراموش نکنید.

 

تفاوت قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول

 

خرید در پاساژ اکمار (Akmar Passage)

اگر به کتاب و موسیقی متال علاقه دارید، پاساژ اکمار برای شما مناسب است. این مکان دقیقا در جنوب بازار کادیکوی با صدها کتابفروش مستقل قرار دارد. در اینجا، می‌توانید هر کتابی را که آرزو می‌کنید را پیدا کنید. طبقه پایین نیز شامل چند فروشگاه موسیقی است که در موسیقی متال فعالیت دارند. قرار گرفتن این کتاب فروشی‌ها در کنار فروشگاه‌ موسیقی جذابیت و حس و حال خاصی را به آن بخشیده است.

 

تفریحات شبانه در خیابان بار (Bar Street)

درست در شرق محله مودا، خیابان کادیفه به ترکی (Kadife Sokak) قرار دارد. این جاده که خیابان بار نیز نامیده می‌شود یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای لذت بردن از تفریحات شبانه در قسمت آسیایی استانبول است. این خیابان مملو از بارها و کلاب‌های شبانه با موسیقی زنده و دی جی‌های معروف محلی و بین‌المللی است که تا ساعات اولیه صبح باز هستند. در اینجا می‌توانید شب‌ را تا صبح برقصید یا در گوشه‌ای از نوشیدنی لذت ببرید. در کنار تنوع بالایی از نایت کلاب‌ها، کارگا بار یکی از معروف‌ترین آن‌ها است.

 

بازدید از پل جادویی استانبول که قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند

 

رستوران‌گردی در استانبول آسیایی

مثل هر سفری در گشت و گذار در استانبول آسیایی نیز رستوران گردی از جمله جذاب‌ترین کارهای توریستی و تفریحی به حساب می‌آید. در نیمه آسیایی استانبول رستوران‌های بسیار خوب متعددی وجود دارد که در اینجا برخی از محبوب‌ترین موارد را معرفی می‌کنیم:

  • Çiya Sofrası

این رستوران معروف واقع در بازار کادیکوی برخی از بهترین غذاهای ترکی را در تمام استانبول ارائه می‌دهد. اگر به دنبال بهترین غذاهای سنتی ترکی هستید، باید از این مکان دیدن کنید.

  • Kebapçı İskender

این رستوران خانوادگی از سال ۱۸۶۷ کباب اسکندر سرو می‌کند. این یک غذای خوشمزه است که از دونر کباب به همراه سس گوجه فرنگی و ماست روی نان پیتا تشکیل می‌شود و خوردن آن به شدت توصیه می شود.

  • Halil Lahmacun

لاهماجون یک غذای پیتزا مانند است که از یک لایه خمیر نازک تشکیل شده که روی آن گوشت چرخ کرده و سبزیجات قرار می‌‌دهند. برای دریافت بهترین لاهماجون در استانبول، به Halil Lahmacun بروید.

  • Yanyalı Fehmi Lokantası

این رستوران یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین توریست‌ها است. چرا که در آن می‌توانید غذاهای لذیذی را سبک بوفه غذاهای یونان شمالی در وسط بازار کادیکوی میل کنید.

  • Ekspres İnegol Köftecisi

اگر به دنبال بهترین کوفته سنتی ترکی هستید این رستوران اولین الویت شما برای رفتن باید باشد. در این مکان می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه را با قیمتی مناسب میل کنید.

۱۶ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران