رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

یکی از شگفتی‌هایی که شهر زیبای استانبول دارد قرار گرفتن آن در بین دو قاره اروپا و آسیا است. علاوه بر فرهنگ و تاریخ غنی و جاذبه‌هایی که دارد اکثر مسافران به دلیل قرار گرفتن بین دوقاره دوست دارند با تور استانبول سفر کنند تا بتوانند تلفیق دو قاره در یک شهر را ببینند. این تجربه می‌تواند برای اکثر گردشگران جالب باشد که سوار یک قایق شوند و از قاره‌ای به قاره دیگر منتقل شوند. اگر شما نیز دوست دارید تا چنین تجربه‌ای را داشته باشید همین حالا با آژانس مسافرتی تماس بگیرید و تور استانبول را رزرو کنید. در این مقاله طریقه رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول بررسی شده است.

 

 رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

شاید در نگاه اول گردشگران تصور کنند که راه سختی را باید طی کنند تا بین دو قسمت اروپایی و آسیایی تردد کنند. ولی باید بگوییم که خوشبختانه در اشتباه‌اند. راه‌های زیادی برای تردد بین این دو منطقه تعبیه شده‌اند. با توجه به انتظارات و هدفی که افراد از رفتن به قسمت آسیایی یا برعکس اروپایی دارد می‌توانند یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند. را‌ه‌های انتخابی رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول عبارتند از:

 

 استانبول

 

  • کشتی (لنج)

دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول توسط تنگه بسفر از هم جدا شده‌اند. به همین دلیل طی کردن این قسمت با کشتی بسیار لذت بخش خواهد بود. برای این منظور اسکله‌های زیادی دایر شده‌اند. کادیکوی و اسکودار دو تا از معروف‌ترین اسکله‌ها هستند که در قسمت آسیایی استانبول قرار دارند. همچنین اسکله‌های بشیکتاش، کاباتاش و امین اوغلو در قسمت اروپایی واقع هستند. همواره کشتی‌هایی بین این اسکله‌ها در حال رفت و آمد می‌باشند. مسیر سلطان احمد و تکسیم پر ترددترین مسیرهایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. طریقه تردد با این مسیرها به صورت زیر است:

 

۳ تور کشتی سواری پرطرفدار در تنگه بسفر استانبول

استانبول

 

  • مسیر سلطان احمد: برای استفاده از این مسیر گردشگران باید خود را به خط T1 تراموای باجیلار-کاباتاش برسانند. سپس از طریق کشتی خط کشتی کادیکوی بین دو قاره آسیا و اروپا در استانبول تردد کنند.
  • مسیر تکسیم: از دیگر راه‌های تردد بین دو قاره مسیر تکسیم است. در این مسیر ابتدا باید سوار مینی‌بوس‌های زرد رنگ که به دولموش معروف هستند شوند. سپس خود را به خط کشتی کادیکوی-بشیکتاش برسانند و به سمت مقصد خود بروند.

 

  • موتورهای دریایی (MOTOR)

اگر دنبال روشی سریع برای طی کردن مسیر بین دو قاره هستید باید کشتی‌های کوچک را که موتور نام دارند انتخاب کنید. هزینه تردد با این موتورها تقریبا ۴ لیر است. در اسکله‌هایی که کشتی‌ها قرار گرفته‌اند موتورهای دریایی نیز وجود دارند. فقط کافی است تا مسافران خود را به این اسکله‌ها برسانند. پس همانند تردد با کشتی‌ها مسیر سلطان احمد و تکسیم راحت‌ترین مسیرها هستند.  

ساعت شروع رفت و آمد موتورهای اسکودار-بشیکتاش از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱ بامداد است. موتورهای مسیر اسکودار-کاباتاش نیز رفت و آمد را از ساعت ۷ صبح شروع می‌کنند و تا ساعت ۹ شب کار می‌کنند.

 

بازدید از برج دختر استانبول؛ برجی افسانه‌ای در دل تنگه‌ی بسفر

استانبول 

 

  • متروباس استانبول (Metrobüs)

در بین دو طریقه رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول متروباس‌ها روش دیگری هستند. متروباس استانبول اولین بار در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. امروزه اکثر گردشگران و مسافران دوست دارند تا با این وسیله در منطقه اوراسیا رفت و آمد کنند. متروباس استانبول با نام Z۳۴ نیز در بین مردم شناخته می‌شود. قیمت حدودی استفاده از این وسیله ۲.۵ تا ۳ لیر است. ایستگاه‌هایی که متروباس‌ها در آن‌ها حرکت می‌کنند زینجیرلیکوی-کادیکوی نام دارند.

 از ویژگی اصلی این وسیله حمل و نقل که آن را محبوب کرده است ۲۴ ساعته بودنش است. البته توصیه می‌کنیم اگر کار واجبی ندارید بین ساعت‌های ۵ تا ۸ از این وسیله استفاده نکنید. زیرا بسیار شلوغ خواهد بود و ممکن است اذیت شوید.

 

۶ راهکار ساده برای استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول

 استانبول

 

هزینه رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

در هر سفری هزینه‌های رفت و آمد بسیار مهم هستند. زیرا مسافران بودجه خاصی را کنار می‌گذارند. در کل می‌توان گفت هزینه رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول چندان زیاد نیست. گردشگران می‌توانند به صورت کاملا اقتصادی بین این دو مسیر تردد کنند. در حالت کلی قیمت بلیط‌ها از حداقل ۱.۲۵ لیر تا حداکثر ۵ لیر ترکیه می‌باشد. این قیمت‌ها با توجه به مسیر ایستگاهی که مسافران استفاده می‌کنند یا نوع بلیطی که خریداری می‌کنند متفاوت خواهند بود.

 

۲۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران