معرفی تورهای طبیعت گردی در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی تورهای طبیعت گردی در باکو

وقتی به تور باکو می‌روید، حتما باید سفر به دیگر نقاط آذربایجان را نیز در برنامه‌های خود بگذارید. باکو اگر چه بسیار زیباست، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد و شهری مفرح محسوب می‌شود اما حیف است که حداقل یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور را ندیده به ایران بازگردید. نقاط مختلفی هم در نزدیکی باکو واقع شده‌اند و هم این که از شهر دورند. خوشبختانه تورهای متعدد طبیعت گردی کار شما را برای بازدید از مناطق راحت کرده و شما می‌توانید با شرکت در آن‌ها، خیلی ساده به هر جایی که مد نظر دارید بروید.

در نوشته‌ی امروز ما بعضی از تورهای پرطرفدار طبیعت گردی در آذربایجان را به شما معرفی خواهیم کرد که از مبدا باکو برگزار می‌شوند. هر کدام از این تورها حال و هوای خود را داشته و بعضی‌هایشان را در هر فصلی نمی‌توانید تجربه کنید. پس برای آشنایی بیشتر، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

 

تور گوبا و خینالوگ

سفرهای زیادی هستند که پیش از گوبا و خینالوگ به شما پیشنهاد می‌شوند. جاهای که بیشتر گردشگران می‌روند و می‌توانید عکس‌هایشان را در شبکه‌های اجتماعی به وفور ببینید. اما شک نکنید که رفتن به تور گروهی گوبا و خینالوگ، یکی از بهترین تجربه‌های طبیعت گردی شما در آذربایجان باشد. این تور از آن سفرهایی است که به جای این که تنها به مقصد فکر کنید باید از طول مسیر لذت ببرید. در این راه شما از باکو حرکت کرده و و از کوه "پنج انگشت" یا همان "بش بارماق" رد می‌شوید. سپس به یکی از مرتفع‌ترین دهکده‌های اروپا در ارتفاع ۲۳۳۵ متری قفقاز می‌روید.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۴ ستاره باکو

دهکده خینالوگ یک مکان واقعا خاص است که کلا ۲ هزار نفر جمعیت دارد که به چهار طایفه تقسیم شده و اگر به جزییات دقت کنید، میبینید که طرح لباس‌هایشان هم با هم فرق دارد و البته که هر کدام قبرستانی جداگاه دارند. در طول این تور ۵ توقف در جاهای مختلف خواهید داشت که همه از مراکز طبیعی زیبای آذربایجان هستند و البته از یک منطقه تاریخی نیز بازدید می‌کنید. کل تور حدود ۱۳ ساعت به طول خواهد انجامید و هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید، شامل سرویس، هزینه مسیر و نهار می‌شود.

مناظر زیبا، امکان خوردن غذاهای محلی در بهترین شکل ممکن و بودن در فضایی فوق‌‌العاده از امتیازات رفتن به خینالوگ هستند.  البته بهتر است بهار یا پاییز به این جا بروید تا بهترین تجربه ممکن را داشته باشید.

هزینه تقریبی تور: ۶۵ دلار

 

تور گوبوستان و آبشرون

از طرفی تور گوبوستان و آبشرون یکی از محبوب‌ترین تورهای طبیعت گردی از مقصد باکو به حساب می‌آید. توری که حدود ۷ ساعت به طول می‌انجامد و شما در نهایت هم پارک ملی گوبوستان بازدید خواهید کرد و هم این که به دیدن شبه جزیره آبشرون می‌روید. یکی از نکات بسیار عالی در مورد این تور، فاصله‌ی نزدیک مقاصد آن به شهر است که باعث می‌شود، گزینه‌ای ایده‌آل در زمان تور باکو به حساب بیاید.

 

معرفی محبوب‌ترین نقاط باکو

پارک ملی گوبوستان یک منطقه صخره‌ای بوده که انگار از دل داستان‌های علمی تخیلی بیرون کشیده شده و تصویری از جهانی متفاوت است. محلی فوق‌العاده جذاب که به خاطر داشتن گِل فشان‌های عجیبش معروف است. آتش فشان‌های کوچکی که به جای گدازه، گل به بیرون می‌ریزند و تعدادشان در این محل اصلا کم نیست. در بخش دیگری از این پارک ملی، امکان بازدید از نقش نگاری‌های باستانی که بر روی صخره‌ها کشیده شده و متعلق به ۴۰ هزار سال پیش هستند را نیز دارید.

پارک ملی شبه جزیره‌ی آبشرون، مقصد بعدی شما در این سفر به حساب می‌آید. بر خلاف طبیعت صخره‌ای گوبوستان، آبشرون با پوشش گیاهی زیبا و منطقه ساحلی، کنتراستی عالی برای گردش شما ایجاد می‌کند. آب سواحل آبشرون زلال بوده و از طرفی فک‌های خزری زیادی را در این جا می‌بینید که دیگر در آب‌های ایران، کم‌تر دیده می‌شوند.

هزینه تقریبی تور: ۶۰ دلار (این هزینه شامل ورودی به پارک‌های ملی می‌شود)

 

تور یانار داغ و آتشگاه‌های مرموزش

کوتاه‌ترین سفر در میان تورهای طبیعت گردی که در این نوشته به شما معرفی می‌کنیم، تور یانار داغ است که بین ۳ تا ۴ ساعت به طول می‌انجامد. یانار داغ در زبان آذری به معنای کوه سوزان است و این نام را به دلیلی برای این منطقه انتخاب کرده‌اند. این مکان که حدودا ۲۵ کیلومتر از شمال باکو فاصله دارد، بخش‌هایی دارد که به خاطر بیرون زدن گاز طبیعی، شعله‌های خاموش نشدنی دارند و برای سال‌هاست که به این شکل در حال سوختن هستند.

با توجه به باورهای مذهبی زرتشتیان، در اطراف این محل چندین معبد ساخته شده بود که شما در سفر می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.‌ یانار داغ چیز زیادی برای دیدن ندارد و خیلی از گردشگران نیز برای دیدن همین شعله‌هایی که از دل کوه بیرون می‌زنند، به این سفر می‌روند اما محبوبیت بالای آن‌جا باعث شده که قیمت تورهایش نسبتا گران باشد.

هزینه تقریبی تور: ۶۰ دلار

 

تور گابالا و شکی یا گابالا شاماخی

این تور گران قیمت طبیعت گردی، بیش از ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد و شما به مکانی سرسبز در آذربایجان برده خواهید شد. در ابتدا مسیر بعد از حدود یک ساعت، ابتدا به دیدن دریاچه‌ی نور در کوهستان قفقاز خواهید رفت و هوای بسیار عالی و منظره‌ی زیبای آن‌جا لذت خواهید برد. شنا کردن در این دریاچه ممنوع است اما قایق‌هایی هستند که می‌توانید با آن‌ها در آب دریاچه گردش کنید.

 

چرا باکو باید مقصد بعدی شما برای سفر باشد

بازدید از آبشار "یِدی گوزل" دیگر ایستگاه شماست و در ادامه به مجموعه تفریحی توفان داغ برده خواهید شد تا در نهایت به قصر شکی برسید. مجموع این مراکز هم از نظر زیبایی و هم از نظر تفریحی، فوق‌العاده هستند و شک نکنید که ساعاتی خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهند زد. خود قصر نیز که در سال ۱۷۶۲ ساخته شده حالا به یک مجموعه تفریحی در دل طبیعت قفقاز بدل شده است.

در ادامه برنامه‌ی بازدید از چند منطقه تاریخی و طبیعی دیگر را دنبال می‌کنید تا در نهایت به باکو برگردید. با توجه به قیمت ورودی هر کدام از این محل‌ها و همچنین سختی راه و نیاز به ماشین‌های مخصوص، قیمت تور گابالا و شکی بیش از دیگر تورهایی است که در لیستمان آوردیم. با این حال این تور، متنوع‌ترین سفر طبیعی گردی برای کسانی خواهد بود که سفر به باکو را برای تعطیلات خود انتخاب کرده‌اند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم در فصول گرم سال به این مسیر بروید تا لذت بیشتری ببرید.

هزینه تقریبی تور: ۱۳۰ دلار (این هزینه شامل ورودی به مراکز مختلف می‌شود)

 

تور کوبا و دهکده خینالیک

یکی دیگر از تورهای خاص طبیعت گردی از باکو که به یکی از زیباترین پارک‌های ملی آذربایجان برگزار می‌شود. برای بازدید از کوبا و دهکده تاریخی خینالیک باید یک روز کامل خود را خالی کنید چون این سفر بیش از ۱۱ ساعت از زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد.

اما تجربه رفتن به کوبا و دهکده خینالیک شامل چه چیزهایی می‌شود؟ اولین چیز در این منطقه، تماشای مناظری فوق‌العاده زیباست که شاید شما را به یاد سوییس بندازد. دیدن دره‌هایی سرسبز که رودخانه‌ای خروشان در وسطش جریان دارد یا جنگلی کوهستانی که صدای پرندگان از لا به لای شاخه‌هایش به گوش می‌رسد. در این مسیر شما ابتدا به کوه چند رنگ Khyzy‌ برده خواهید شد که مخصوصا در اوایل پاییز، واقعا بی‌نظیر است. سپس جنگل Qechresh را می‌بینید، به شهر کوبا می‌روید و در نهایت بعد از بازدید از مارکز تاریخی، کلیساها و کارهایی از این دست به دهکده تاریخی خینالیک که یکی دیگر از دهکده‌های مرتفع اروپا است، می‌روید.

آخرین ایستگاه از این سفر جذاب، آبشار MestDergah‌ است که حسن ختامی دوست داشتنی برای سفر شما خواهد بود. اما نکات بیشتری درمورد تور کوبا و دهکده خینالیک وجود دارد. نکاتی مثل خوردن صبحانه در دل جنگل یا تجربه نهاری محلی و بسیار خوشمزه در کوهستان که هر کدامشان یک تجربه شیرین برای مسافرانی به شمار می‌رود که به تور باکو می‌روند. بهتر است برای این مکان یک لباس راحت و کفش‌های کتانی بپوشید تا به سادگی بتوانید در محیط کوهستانی گشت زده و لذت کافی را ببرید.

هزینه تقریبی تور: ۷۵ دلار

 

تور زمستانی به ریزورت اسکی گابالا

از نظر تکنیکی، توری که برای ریزورت اسکی گابالا برگزار می‌شود، بیشتر از این که طبیعت گردی به حساب بیاید، یک تور تفریحی است با این حال اینقدر این سفر جذابیت دارد که بهتر دیدیم اشاره‌ای به آن نیز داشته باشیم. ریزورت اسکی گابالا در روزهای زمستانی به یکی از بهترین مقاصد گردشگری زمستانی در منطقه تبدیل می‌شود که با جاذبه‌های گردشگری متنوع و البته پیست‌های اسکی عالی خود، محبوبیت بالایی به دست آورده است.

 

معرفی سواحل خزر در باکو

یک تور یک روزه کامل به این مقصد، قیمت بالایی نسبت به دیگر مقاصد اسکی در دنیا ندارد و شما می‌توانید در این سفر به سراغ جاذبه‌های طبیعی گابالا رفته و آن‌ها را سفید پوش و زیبا مشاهده کنید. بازدید از دریاچه نور در این زمان از سال، کاملا متفاوت از دیگر مواقعی است که به دیدنش رفته‌اید و همچنین مناطق جنگلی نیز، جلوه‌ای متفاوت دارند.

خود ریزورت اسکی نیز با امکانات خیلی خوب، روزی شاد را برای شما رقم خواهد زد. البته شما می‌توانید بدون تور، ماشینی کرایه کرده و به گابالا بروید و حتی شب را در اقامتگاه مخصوص این ریزورت سر کنید و یکی دو روزی به اسکی در آن‌جا بپردازید. مسیرهای اسکی در گابالا برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مناسب بوده و امکانات کامل به صورت کرایه‌ای در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

هزینه تقریبی تور: ۵۵ دلار

۲۱ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 20 اردیبهشت 1401)

نظرات کاربران