معرفی محبوب‌ترین نقاط باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی محبوب‌ترین نقاط باکو

باکو پایتخت زیبای آذربایجان، ترکیبی جذاب از یک شهر قرون وسطایی با پیشینه‌ای طولانی و برج‌های مدرن و سر به فلک کشیده است. شهری فوق‌العاده عالی برای گردشگران که در آن می‌توانید نشانه‌هایی از فرهنگ‌های مختلف ایرانی، ترک، روسی و اروپایی را به وضوح ببینید.

چنین جای جالبی، مسلما دیدنی‌های زیادی دارد که گردشگران از آن‌ها بازدید کنند و ما امروز قصد داریم محبوب‌ترین‌های آن‌ها که نزد مسافران تور باکو بیش‌تر مورد قبول قرار گرفته‌اند را به شما معرفی نماییم.

 

بلوار باکو

خیلی اوقات آن‌ها که به باکو سفر نکرده‌اند، فراموش می‌کنند که این شهر یک مقصد ساحلی محسوب می‌شود. اما برای گردشگران، بلوار باکو که طولی به اندازه‌ی ۳.۷ کیلومتر دارد، یکی از محبوب‌ترین جاها در پایتخت آذربایجان به حساب می‌آید. یک پارک سرسبز و زیبا در کنار دریا که هم منظره‌ای زیبا را برای شما به همراه خواهد داشت و هم امکاناتی عالی از جمله پارک بازی، انواع کافه‌ها و بارها، باغ و حتی الامکان سوار شدن به قایق را نیز برایتان فراهم می‌کند.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو

برج‌های آتش (Flame Towers)

برج‌های آتش نماد مدرن شهر باکو به شمار می‌آید. ساختمان‌هایی که از بسیاری نقاط شهر پیدا هستند و گردشگرانی که در سال‌های اخیر به این شهر سفر می‌کنند، حتما عکسی در کنار این برج‌ها می‌گیرند. البته باید در نظر بگیرید که دو تا از این برج‌ها به دفاتر اداری و آپارتمان‌ها اختصاص دارد، اما شما می‌توانید در یکی از آن‌ها به نام Fairmont Baku به رستوران، کافه یا محل بازدید مراجعه کرده و تجربه‌ای از بودن در بر‌ج‌های آتش را داشته باشید. همچنین شب‌ها حتما سری به این مکان بزنید و از نمایش زیبای‌های ۱۰ هزار LED نصب شده روی این برج‌ها لذت ببرید.

خیابان نظامی

جدا از جذابیت تاریخی این خیابان ۳.۵ کیلومتری که به نام شاعری بزرگ اسم گذاری شده، خیابان نظامی مملو از فروشگاه‌های مهمی است که باعث می‌شود، گردشگران برای خرید و گردش به این مکان بیایند. شما هم در بازدید از خیابان نظامی باکو، هم می‌توانید از معماری جالب ساختمان‌ها که به صورت نئو گوتیک، باروک، نئو رونسانس یا حتی به شیوه‌ی ساختمان‌های دوران کمونیستی شوروی ساخته شده دیدن کنید و هم در فروشگاه‌های پرتعداد و برندهای مطرح دنیا خرید نمایید.

 

بهترین صبحانه‌های باکو در ۷ مکان عالی

شهر قدیم باکو (Icheri Sheher)

شهر قدیم بافت قرون وسطایی باکو را شامل می‌شد که پایتخت کشور در زمان شیروان شاه نیز بود و شما می‌توانید این شکوه را در معماری بسیار دیدنی شهر قدیمی و جاهایی همچون برج دوشیزه (Maiden) ببینید. قدم زدن در خیابان‌های شهر قدیم باکو، گرفتن عکس‌های متعدد و بازدید از معماری ساختمان‌ها، محبوبیت زیادی نزد مسافران باکو دارد. با این حال حتما سری به رستوران‌ها و کافه‌های این اطراف نیز زده که بهترین‌ها در شهر قدیم باکو حضور دارند.

ونیز کوچک (Mini-Venice)

ونیز کوچک یا مینی ونیز، یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب باکو به حساب می‌آید که با برداشت از شهر دیدنی ونیز ساخته شده است. کانال‌های آبی مصنوعی که در نزدیکی بلوار باکو قرار گرفته و در چند مسیر به هم متصلند و پل‌های کوچک و زیبایی نیز روی این کانال‌های سخته شده تا به جذابیت آن اضافه کند. ساخت این کانال‌های آبی به دهه ۶۰ میلادی بر می‌گردد، اما از ظاهر آن کاملا پیداست که به شکلی مدرن نوسازی شده‌اند و شما حالا می‌توانید بر روی قایق‌هایی که کاملا شبیه به مدل‌های ونیزی هستند، در میان آن‌ها سواری کنید. البته در نظر بگیرید که به هیچ وجه ونیز کوچک به اندازه بزرگ ونیز نیست و تنها چند کانال آبی است که یک سواری نهایتا نیم ساعته را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

لذت خرید در مرکز خرید پورت باکو

فونیکولار باکو

فونیکولارها قطارهای کابلی هستند که در باکو یک خط از آن‌ها ساخته شد و شما را از میدان نفتچیلر به Martyrs  می‌برد. جایی که ازآن بالا می‌توانید نمایی زیبا از شهر قدیم را زیر پا و در دورتر ساختمان‌های مدرنی که ساخته شده را ببینید. هم سواری بر فونیکولار و هم نمایی که در مقصد می‌بینید، هر دو جذابیتی دارند که گردشگران را عاشق خود کرده‌اند.

موزه فرش باکو

همیشه به گردشگران پیشنهاد می‌شود که از موزه‌ی تاریخ باکو یا جاهایی مثل آن بازدید کنند، اما محبوب‌ترین موزه در این شهر، موزه‌ی فرش باکو است. ساختمان زیبایی که به شکل فرش طراحی شده و در آن، انواع فرش‌ها از سال‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است. اگر در تور باکو از موزه‌ی فرش این شهر بازدید کردید، نباید فراموش کنید که این محل، بزرگترین مجموعه فرش در تمام دنیا را دارد.

 

معرفی اینستاگرامی‌ترین نقاط باکو

۰۴ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران