معرفی اینستاگرامی‌ترین نقاط باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی اینستاگرامی‌ترین نقاط باکو

باکو در سواحل دریای خزر بزرگترین شهر قفقاز است و توریستی‌ترین شهر آذربایجان محسوب می‌شود. به علاوه باکو دارای قدمتی کهن و لایه‌های عمیقی از تاریخ، فرهنگ و هنر را در خود حفظ کرده است. تور باکو سفری ماجرایی با زاویه‌های مختلف توریستی را برای شما فراهم می‌آورد که با وجود برخی قسمت‌های تاریخی مشترک با کشورمان کم‌تر جای دیگری می‌توانید چنین تجاربی را پیدا کنید. ما در این مقاله نقاطی را معرفی می‌کنیم که بهترین جوهره باکوی مدرن و باکوی تاریخی را برای عکاسی و اشتراک گذاری در اینستاگرام به شما نشان می‌دهند.

 

برج‌های شعله

نمادی‌ترین جاذبه باکو که در اغلب عکس‌هایی که از این شهر می‌اندازند در افق دیده می‌شود برج‌های مدرن و زیبای شعله هستند. برج‌های جعله در باکو از لحاظ شکل ظاهری شبیه شعله‌های رقصان هستند که به خاطر پوشش شیشه‌ای آن‌ها و انعکاس نور نارنجی خورشید در هنگام غروب کاملا شبیه به آتش دیده می‌شوند. این برج‌ها دارای هتل لوکس و درجه ۱ و فضای اداری هستند. بعد از غروب آفتاب تصویر پرچم آذربایجان بر روی این شعله‌ها به نمایش درآمده و منظره‌ای جالب و دیدنی خلق می‌کند.

 

معرفی مرکزخرید پارک بلوار باکو

ایچری شهر

ایچری شهر در واقع محله قدیمی و اولیه باکو مربوط به دوره قرون وسطا است که در مرکز این شهر مدرن قفقازی واقع شده است. تا دو قرن پیش، همه جمعیت این شهر در منطقه محصور شده و دیوارکشی شده داخل این محله زندگی می‌کردند. این منطقه جذاب و قدیمی پر از ساختمان‌های بازسازی شده زیبا، فروشگاه‌های سوغاتی‌های باکو، فرش فروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های محلی است. با قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه می‌توانید عکس‌های زیبایی برای اینستاگرام‌تان بیاندازید.

فروشگاه‌های سوغاتی در ایچری شهر

در میان خیابان‌های سنگفرش شده ایچری شهر قدم بزنید و فروشگاه‌های سوغاتی را پیدا کنید. در اینجا شما چیزهای جذاب سنتی، هنرهای دستی و فرش پیدا خواهید کرد که فروشندگان آن‌ها با زیرکی و هوشیاری سعی در ترغیب شما برای خرید خواهند داشت. چانه بزنید و چیزی بخرید. اگرچه بازار ایچری شهر قدیمی و سنتی نیست اما ارزش بازدید را دارد.

 

بازدید از خیابان شهدا در سفر به باکو

برج مایدن

برج مایدن جدا از این که یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی باکو محسوب می‌شود بین ده‌ها فواره و آب‌نما قرار گرفته و دور تا دور آن را رستوران‌ها و کافه‌ها احاطه کرده‌اند. به همین دلیل عموما نه تنها جایی ایده‌آل برای گردش و قرار گذاشتن محسوب می‌شود هم این که می‌توان عکس‌های زیبایی در آن اطراف انداخت و با دوستان به اشتراک گذاشت.

موزه نظامی

موزه نظامی باکو که به اسم شاعر ایرانی قرن دوازدهمی درآمده است، یکی از دیدنی‌های زیبا و جذاب باکو برشمرده می‌شود. نه فقط به خاطر موزه و اقلام تاریخی‌اش بلکه برای نمای زیبا و هنرمندانه‌اش که با شش مجسمه به سبک زندگی بزرگان ادبیات آذربایجان تزئین شده است. بعد از تاریکی هوا و روشن شدن چراغ‌های نمای بیرونی می‌توان عکس‌های فوق‌العاده‌ای از این بنا انداخت.

کاخ شیروانشاه

کاخ شیروانشاه باکو از نقاط میراث جهانی در باکو است که قدمت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد. این کاخ باشکوه و سفید که در شهر قدیمی باکو یا همان ایچری شهر واقع شده است در طول تاریخ و بارها به خاطر حملات خارجی صدمه دید و بعد مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. این کاخ در اصل مجموعه‌ای از کاخ پادشاهی، مسجد، مقبره‌ها و حمام است.

 

تور غذاهای خیابانی باکو برای شکم‌گردها

خیابان نظامی در باکو

منطقه اصلی خرید خیابانی تقریبا به موازات دریای خزر است که به طول چند کیلومتر گسترش یافته است. در امتداد این خیابان قدم بزنید و با تغییر سبک‌های معماری از سبک‌های نوین رنسانس قرن نوزدهمی، باروک و نیو گوتیک گرفته تا بلوک‌های سوسیالیستی بی‌آلایش شگفت زده شوید.

مرکز حیدر علیوف

ساختمان فرهنگی حیدر علیوف با آن ظاهر منحنی و کاملا مدرنش یکی از نقاط بسیار جذاب و دیدنی باکو است که حتما باید از آن دیدن کنید. این مرکز که در چند کلیومتری شمال شرقی ایچری شهر واقع شده به نام رییس جمهور سابق آذربایجان درآمده است. این مرکز فرهنگی جذاب دارای سالن کنفرانس، گالری و یک موزه است.

ونیزِ باکو

قدمت این منطقه به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد و شامل تعدادی کانال مصنوعی و جزایر در امتداد بلوار باکو می‌شود. این مجموعه به بازدیدکنندگان امکان تجربه گندولا را در میان این کانال‌های آبی می‌دهد. از قایق سواری و یا عبور از یک پل رمانتیک و زیبا لذت ببرید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای بیاندازید.

معبد آتشگاه

آتش همیشه نماد آذربایجان بوده است. برای هزاران سال در جای جای این کشور به دلیل نشت گاز به سطح زمین و شعله‌های روشن این کشور را برای شعله‌هایش می‌شناختند. آتش از عناصر الهام‌بخش دین زرتشت هم بوده که به خاطر حضور ایرانی‌ها در حومه شهر باکو می‌توان آتشگاه زرتشتیان و شعله‌های ابدی آتش را در آن پیدا کرد. آتشگاه تاریخی زرتشتیان از نقاط دیدنی و توریستی باکو محسوب می‌شود.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو

۱۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران