معرفی سواحل خزر در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی سواحل خزر در باکو

یکی از پر طرفدارترین تفریحاتی که گردشگران به هنگام سفر به کشورهای دیگر به دنبال آن هستند، رفتن به شهرهای ساحلی است. تور باکو به شما این امکان را می‌دهد که یکی از زیباترین شهرهای آذربایجان را که فاصله چندانی با کشور زیبایمان ندارد، ببینید. از شهر آستارا می‌توان به صورت زمینی به این کشور سفر کرد و یا از فرودگاه شهرهای بزرگ به پایتخت آذربایجان پرواز کرد. این کشور همسایه دارای مقداری از سواحل دریاچه خزر را که شمال کشور ما بخش جنوبی آن را دارد، است و به خوبی از آن نگهداری می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری برای کسب آرامش و آب‌تنی به این سواحل می‌روند.
آذربایجان در منطقه قفقاز، در غرب دریای خزر بیش از ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. اگر می‌خواهید از تفریحات آبی در این دریاچه زیبا لذت ببرید، توصیه می‌کنیم به علت آب و هوای این کشور، سفر خود را برای تابستان انتخاب کنید. پاییز و بهار نیز فصل مناسبی برای گردشگری و گشت و گذار در شهر یا لذت بردن از ساحل است اما ممکن است برای رفتن به آب کمی خنک باشد. چند ساحل مختلف این دریاچه را در اینجا معرفی می‌کنیم تا در سفر آینده خود، از منظره دریا و یا تفریح در این مناطق لذت ببرید.

 

ساحل بیلگاه Bilgah Beach Baku

ساحل بیلگاه در شمال شرق شهر باکو و در امتداد شبه جزیره آبشرون قرار گرفته است. این ساحل شنی، آب پاک و شفافی دارد. این ساحل هزینه ورودی دریافت نمی‌کند، در نتیجه اگر ماشین اجاره کرده و یا با ماشین خودتان به این کشور سفر کرده‌اید می‌توانید در مسیری حدود نیم ساعته از داخل شهر باکو به ساحل بیلگاه برسید. برای استفاده از امکانات آنجا مانند چتر و تخت‌های ساحلی، لازم است هزینه آنها را بپردازید. این ساحل خاکستری، مکان بسیار مناسبی برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها است. پینشهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله معرفی هتل‌های ساحلی باکو نیز بزنید و با انتخاب دقیق‌تر محل اقامت خود را انتخاب کنید و از تفریح در سواحل باکو لذت ببرید.

 

۶ تفریح هنرمندانه در سفر به باکو

ساحل شیخوف Shikhov Beach Baku

معروف‌ترین و بهترین مجموعه ساحلی باکو ساحل شیخوف است که در بخش جنوبی شهر و مسیر حدود ۹ و نیم کیلومتری باکو قرار گرفته است. برای راحتی و حمل و نقل گردشگران از شهر به ساحل، اتوبوس‌هایی از بخش قدیمی باکو که به آن ایچری شهر می‌گویند، در نظر گرفته شده است که در حدود هر ۱۵ دقیقه یک بار به سمت ساحل شیخوف حرکت می‌کنند. در مجاورت این مجموعه پارک آبی به همراه سرسره‌های آبی، ۲ استخر بزرگ و یک استخر برای کودکان وجود دارد. برای استفاده از امکانات این ساحل، با پرداخت ورودی ۷ دلاری، می‌توانید از چترهای رنگارنگ جهت آفتاب گرفتن و یا غذا خوردن، تخت‌های ساحلی و نوشیدنی‌ها استفاده کنید. ساحل شیخوف را می توان به عنوان یکی از بهترین سواحل و جای بسیار خوبی برای گذراندن یک بعدازظهر خاطره‌انگیز تابستانی شمرد.

 

شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو

ساحل سی‌زون باکو SeaZone Beach Baku

گاهی گردشگران می‌خواهند ساحلی دنج و به دور از ازدحام بیابند. جایی آرام که بتوانند دریا را تماشا کرده و صدای امواج را گوش دهند. ساحل سی‌زون بهترین گزینه برای چنین افرادی است که می‌خواهند از شلوغی و جمعیت دور باشند. این ساحل در شمال شبه جزیره آبشرون و در منطقه نارداران Nardaran و در فاصله ۳۸ کیلومتری از بخش قدیمی شهر باکو قرار دارد. سی‌زون در یکی از مناطق اسلامی این کشور واقع شده و شن‌های تمیزی دارد.

 

۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو

ساحل آمبوران Amburan

در بخش شمالی ساحل بیلگا، در حدود ۴۴ کیلومتری باکو، یکی از بهترین سواحل آذربایجان قرار دارد. این ساحل یکی از بهترین مناطق برای گردشگرانی است که با خانواده خود سفر می‌کنند و می‌خواهند همه امکانات را داشته باشد. در این تفریحگاه، استخر، رستورانی برای سرو غذا و نوشیدنی و امکان دریافت حوله و صندلی برای نشستن در کنار ساحل و حمام آفتاب فراهم است. البته برای هر کدام از آنها هزینه‌ای دریافت می‌شود و این هزینه بازدید و ورود به این ساحل در روزهای مختلف هفته متفاوت است. این ساحل مانند شیخوف اتوبوس برای حمل و نقل ندارد؛ بنابراین برای رسیدن به آنجا لازم است تاکسی بگیرید و یا اگر با ماشین شخصی هستید، کمی از شهر فاصله بگیرید. اما ارزش آن را دارد که برای شنا کردن در استخر و استراحت بر روی شن‌های ساحل خزر به ساحل آمبوران بروید.

۲۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران