معرفی مرکز خرید جواهر استانبول (Cevahir)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی مرکز خرید جواهر استانبول (Cevahir)

در سفر با تور استانبول ما مراکز خرید زیادی را در استانبول به شما معرفی کردیم که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. امروز هم به سراغ یکی دیگر از این مراکز معروف در استانبول رفته‌ایم که هم طرفداران زیادی بین خود ترک‌ها دارد و هم گردشگران از آن استقبال گسترده‌ای به عمل آورده‌اند. در ادامه همراه ما باشید با معرفی مرکز خرید جواهر (Cevahir) استانبول:

 

نگاهی کلی به مرکز خرید جواهر استانبول

این مکان به عنوان یک مرکز خرید و تفریحی در سال 2005 بازگشایی شد و با توجه به این که در منطقه‌ی شیشلی استانبول واقع گشته، از همان ابتدا مملو از جمعیت مردم محلی و گردشگرانی بود که برای خرید یا تفریح به آن‌جا مراجعه می‌کردند. البته شاید در حال حاضر جواهر استانبول، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مرکز خرید این شهر نباشد، اما هنوز هم در بین بهترین‌هاست و مجموعه‌ای عالی از فروشگاه‌هایی با قیمت‌های متوسط و بالا داشته و برندهای معتبر و عالی بین‌المللی و داخلی در آن شعبه‌ای دارند.

بنای مرکز خرید جواهر از 6 طبقه درست شده و در سایت این مکان به این آدرس شما می‌توانید نقشه‌ی کامل و با جزییات آن را مشاهده کنید. تقریبا در هر طبقه شما مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و یک بخش تفریحی را مشاهده خواهید کرد و همچنین سرویس‌های بهداشتی و باقی امکانات رفاهی نیز در تمامی طبقات مشاهده می‌شود.

 

مرکز خرید کانیون استانبول را بهتر بشناسید

فروشگاه‌ها و برندها

مرکز خرید جواهر از سال 2005 تا 2011 بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا بود و هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین‌ها و بهترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید، پس بودن بیش از 300 فروشگاه مختلف در فضای آن، اصلا عجیب نیست. جدا از این تعداد زیاد، فروشگاه‌ها در شکلی مناسب و با فضای باز درست شده‌اند و تنوع نیز در محصولات و دسته بندی‌ها کاملا چشم‌گیر است.

قبل از هر چیز برندهای مطرح ترک هستند که با فروشگاه‌های بزرگ خود چشم شما را به خود معطوف خواهند کرد. فروشگاه‌هایی که اغلب در زمینه‌ی پوشاک فعالیت کرده و اجناس بسیار با کیفیت با قیمت نسبتا مناسب ارائه می‌کنند. البته هنوز می‌توان برندهای معتبر جهانی را در جای جای جواهر پیدا کرد، برندهایی همچون زارا، آدیداس، ال سی واکیکی و ... در این مجموعه فعالیت می‌کنند که به کیفیت کلی آن کمک شایانی کرده است.

در این مرکز خرید شما می‌توانید از انواع پوشاک و لوازم شخصی تا لوازم آرایش، محصولات مربوط به خانه و آشپزخانه یا حتی تجهیزات الکترونیک را خریداری کنید.

بخش‌های تفریحی و فرهنگی مرکز خرید جواهر

قبل از هر چیز بگذارید به پارک بازی عالی و نسبتا بزرگ Funlab بپردازیم که هم کوچک‌ترها و هم بزرگ‌ترها می‌توانند در آن به تفریح مشغول شوند. Funlab به شکلی ساخته شده که در چند طبقه از مرکز خرید گسترده شده و مجموعا 126 هزار متر مربع وسعت دارد و حتی بازی‌هایی مثل "کوسه دیوانه" در آن وجود دارد که موقع سواری سرعتتان به 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد یا برج سقوط آن ارتفاعی 25 متری دارد! البته بازی‌های این پارک همانطور که گفتیم تنها مختص به بزرگ‌ترها نیست و انواع تفریحات در این محل وجود دارد. از بازی‌هایی برای خردسالان تا انواع بازی‌های دیجیتال و سواری‌هایی که حتی خیلی از بزرگ‌ترها هم جرات امتحان کردنش را ندارند. البته چندین بازی میزی و گروهی نیز هستند که خانواده‌ها به صورت جمعی می‌توانند از آن لذت ببرند.

 

راهنمای خرید لباس در استانبول

در بخش مجموعه‌ی سینمایی، مرکز خرید جواهر میزبان Cinemaximum است که آن را باید جزو بهترین مجموعه‌های سینمایی در ترکیه به حساب آورد. شما می‌توانید شعبه‌های دیگر آن را در چند مرکز خرید لوکس دیگر استانبول نیز ببینید.  چند سالن مختلف در این مجموعه وجود دارد که سالن IMAX و سالن مخصوص کودکان و نوجوانان نیز شاملش می‌شوند. اگر زمان کافی دارید، توصیه می‌کنیم حتما یکی از فیلم‌های روز دنیا را در سالن‌های بسیار عالی و با کیفیت Cinemaximum تماشا کنید.

در آخر این را هم اشاره کنیم که جواهر دارای گالری هنری و جایی برای برپایی برنامه‌های مختلف است که اگر خوش شانس باشید، موقع یکی از این برنامه‌ها یا اجراهای زنده در مرکز خرید حضور خواهید داشت.

 

با خرید در بازارهای سنتی، استانبول را بیشتر بشناسید

رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید جواهر

بیشتر از تعداد رستوران‌ها و کافه‌ها، این فست فودها هستند که در جواهر بسیار دیده می‌شوند. از برگر کینگ و KFC که برندهای خارجی هستند تا انواع فست فودهای محلی در این مکان حضور دارند. اما در بخش کافه و رستوران نیز اوضاع خوب است و شما می‌توانید هم قهوه‌های استارباکس را امتحان کنید و هم قهوه‌ی ترک محلی بخورید، در رستوران مادو غذایی برای خود سفارش دهید یا یک غذای ترکی اصیل میل کنید.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران