مرکز خرید توریوم، تجربه پارک برفی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مرکز خرید توریوم، تجربه پارک برفی در استانبول

در شهری همچون استانبول که مملو از مراکز خرید بزرگ و متفاوت است و شما در طول سفر تنها به چند مورد از آن‌ها می‌توانید سر بزنید، باید برای انتخاب مرکز تجاری مناسب، به دنبال ویژگی‌های خاص بود. برای بعضی وجود بیشترین برندهای لاکچری مهم است، بعضی به دنبال مرکز خرید مقرون به صرفه هستند و بعضی هم دوست دارند در جایی خرید کنند که بخش‌های تفریحی متفاوتی داشته باشد. امروز ما مرکز خریدی را به شما معرفی خواهیم کرد که در کنار فروشگاه‌های بسیار عالی، تنها پارک برفی شهر را در خود داشته و شما حتی اگر در تابستان به تور استانبول بروید، در آن‌جا می‌توانید به برف بازی بپردازید.

 

کوتاه درباره مرکز خرید توریوم

 مرکز خرید توریوم بین بیلیکدوزو و آوچیلار واقع شده و یکی از مراکز خریدی است که در این منطقه‌ی در حال رشد درست شده تا به پیشرفت آن کمک کند. این مکان مرکز خریدی با وسعت زیاد بوده که فروشگاه‌های بزرگی نیز در خود دارد و به خوبی توانسته با ترکیبی از بخش‌های تفریحی متنوع و فروشگاه‌های متعدد از برندهای مطرح، خیلی سریع به محبوبیت بالایی برسد.

 

معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول

توریوم دارای ۱۸۰ فروشگاه مختلف است که از نظر جنس، تنوع بسیار خوبی داشته و در کنار برندهای محبوب ترک، چندین برند بین‌المللی را نیز میزبانی می‌کند. از طرفی این مجموعه تنها پارک برفی استانبول را در خود داشته که بعدا بیشتر از آن خواهیم گفت. همچنین دارای رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی است و در کنار بخش‌های تفریحی مختلف، یک سینمای مدرن و عالی را نیز برای مشتریانش مهیا کرده است. در مجموع مرکز خرید توریوم، یک مکان عالی برای تمامی اعضای خانواده بوده و بدون شک از بودن در آن‌جا لذت خواهید برد.

از نظر ظاهری، توریوم خیلی متفاوت از مراکز خرید مدرن امروزی نیست و از بیرون با نورپردازی زیبایی که در بالای آن بنا شده، شب‌ها به خوبی خود نمایی می‌کند. در داخل هم در عین شیک و زیبا بودن، ویژگی خاصی ندارد که آن را از دیگر مراکز متمایز کند. تنها نکته بسیار خوب آن، یکی سقف شیشه‌ای بناست که در طول روز، نور خورشید را به داخل می‌تاباند و دیگری فروشگاه‌های بزرگ و جادار و راهروهایی که در شلوغ‌ترین روزها نیز به راحتی می‌توان در میانشان گردش کرد.

 

با حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

خرید در توریوم

همانطور که قبلا گفتیم، توریوم ۱۸۰ فروشگاه مختلف دارد که در یک طبقه همکف و ۴ طبقه بالای آن پراکنده شده‌اند و دیگر طبقات آن به بخش‌های تفریحی و اداری اختصاص دارد. از نظر تنوع، توریوم وضعیت بسیار خوبی دارد اما اگر اهل خرید لباس هستید، از بودن در این مرکز خرید خیلی بیشتر خوشحال خواهید شد. برندهایی همچون LC Wakiki، H&M، Mavi، US Polo، Lufian، Koton، Penti و ... در آنجا حضور دارند. البته خبری از برندهای خیلی لاکچری و گران قیمت در توریوم نیست اما جاهای خیلی خوبی برای خرید اجناس با کیفیت هستند که می‌توانید از میانشان انتخاب کنید.

برای آن‌هایی که به دنبال خرید اجناس شخصی، لوازم آرایش و حتی زیورآلات هستند نیز، فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند به آن‌جاها مراجعه کنند. اما یکی از ویژگی‌های توریوم، وجود فروشگاه‌های لوازم الکترونیک متعدد در آن‌جاست. سامسونگ، زیمنس و بوش هر سه فروشگاه‌های اختصاصی خود را در توریوم دارند و چند برند ترک و فروشگاه‌های عمومی محصولات الکترونیک نیز در آن‌جا پیدا می‌شود. اما جز سامسونگ، خبر زیادی از محصولات موبایلی در آن‌جا نیست.

 

معرفی برترین رستوران‌های استانبول

 در مجموع شاید نمی‌توان در زمینه‌ی خرید از توریوم انتظار یک مکان خیلی لاکچری یا حضور خیلی زیاد برندهای بین‌المللی را داشت اما بدون شک این مکان برای خرید در تور استانبول، یکی از مراکز بسیار خوب شهر محسوب می‌شود.

پارک برفی مرکز خرید توریوم

اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران تور استانبول به مرکز خرید توریوم می‌روند، بازی در پارک برفی این مکان است. تصور کنید در فصل بهار یا تابستان رفته‌اید و همراه فرزندان خود برای تفریح به یک پارک برفی می‌روید! این مکان کار خود را از اواخر سال ۲۰۱۰ آغاز کرده و تنها به این خاطر که در یکی از مراکز خیلی معروف استانبول نیست، تعداد گردشگرانی که از آن‌جا بازدید می‌کنند، خیلی کم‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

 

معرفی زیباترین پارک‌های تور استانبول

ارتفاع برف در بعضی بخش‌های این پارک به ۵۰ سانتیمتر می‌رسد و این یعنی شما خیلی راحت می‌توانید به تفریحات زمستانی در محیط این پارک بپردازید. برای ساخت این مجموعه که ۳۵۰۰ متر مربع وسعت دارد، حدود ۵ میلیون دلار هزینه شده است و تنوعی که در آن جا پدید آورده شده، واقعا جذاب است و حضور در پارک برفی را به فعالیتی لذت‌بخش و خاطره‌ای فراموش نشدنی در طول تور استانبول بدل می‌کند.

اما چه فعالیت‌هایی هستند که در پارک برفی توریوم می‌توانید انجام دهید؟ در این پارک سپید پوش، ۷۰ نفر به صورت همزمان می‌توانند اسکی و اسنوبورد را بر روی پیست آن تجربه کنند و یا این که تمرین ببینند تا این ورزش را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند. اگر خیلی دوست ندارید به اسکی بپردازید، می‌توانید با تویوب و تجهیزاتی که در آن‌ها برای شما تهیه دیده شده، روی برف سر بخورید و همراه دیگر اعضای خانواده به تفریح بپردازید. همچنین امکان برف بازی در این مجموعه و ساخت آدم برفی را دارید و می‌توانید با توپ‌های مخصوص به بازی در محیط پارک بپردازید. همچنین مسئولان پارک برفی، این امکان را برای مهمانان خود پدید آورده‌اند تا با هماهنگی، مراسم تولد نیز در محیط پارک راه بندازند.

پارک برفی بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب در ۷ روز هفته فعال است اما با توجه به ظرفیت محدود، پیشنهاد می‌کنیم حتما از قبل با شماره‌ای که در زیر می‌گذاریم، تماس بگیرید تا جایی برای خود رزرو کنید. هزینه‌ی ورود به پارک در روزهای وسط هفته برای یک نفر ۱۱۰ لیر، بلیط دو نفره ۲۰۰ لیر و پکیج خانوادگی (۳ نفر) ۲۸۵ لیر است. همین مبالغ برای آخر هفته به ترتیب ۱۲۵، ۲۳۰ و ۳۳۰ لیر خواهد بود.

 

۱۵ جاذبه‌های گردشگری برتر در استانبول

شماره تماس: ۰۰۹۰۰۲۱۲۶۹۹۶۹۷۰

پارک بازی Starpark

پارک بازی مجموعه توریوم با نام Starpark‌ هم به تنهایی می‌تواند یکی از دلایل رفتن به این مرکز خرید باشد. مجموعه‌ای بزرگ با مساحت ۳۳۰۰ متر مربع که در مجموع ۳۵ دسته بازی مختلف را در خود دارد که شامل سواری‌های بزرگ و هیجان‌انگیز تا بازی‌های کامپیوتری و بازی‌های کودکانه می‌شود. برای مثال در این پارک یک سواری بزرگ مکانیکی برای افراد بزرگسال وجود دارد، یک ترن هوایی کوچک با سرعت متوسط تهیه دیده شده و همچنین تونل وحشتی نیز در Starpark وجود دارد.

از طرفی دستگاه‌های آرکید و بازی‌های کامپیوتری متنوع در بخش مجزایی قرار دارند که خود این محیط حدود ۵ هزار متر مربع وسعت داشته و به نام SmartPlay شناخته می‌شود. بخشی از بازی‌های کودکانه نیز در محیط این سالن بازی تهیه دیده شده است.

 

برترین مراکز خرید استانبول (بخش دوم)

کارتینگ

اگر فکر می‌کنید، بخش‌های تفریحی توریوم به همین جا ختم می‌شود، باید بهتان بگوییم که این مکان دارای یک پیست کارتینگ نیز هست که در فضایی به بزرگی ۲۷۰۰ متر مربع ساخته شده و مسیری بسیار جذاب و با کیفیت دارد. استفاده از ماشین‌های خیلی خوب و سریع و امکانات ایمنی ایده‌آل، باعث می‌شود تا ساعتی عالی را در این مکان تجربه کنید.

سالن بولینگ آتلانتیس

در کنار پارک‌های بازی یاد شده یک سالن بولینگ بزرگ با ۱۰ خط تهیه دیده شده که دکوری زیبا و طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. این سالن بولینگ از امکانات خود و به روزی برخوردار بوده و شما می‌توانید در محل سالن، برای خود نوشیدنی و خوراکی نیز تهیه کنید تا وقتی نوبت پرتاب شما نیست، حوصله‌تان سر نرود.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

RoboRide

RoboRide نام یکی از بخش‌های جانبی پارک است که در آن بچه‌ها می‌توانند سوار ربات‌های کوچک و بزرگ با شکل‌های مختلف شده و آن‌ها را حرکت دهند. شاید این بخش خیلی بزرگ نباشد و به نظر جذاب هم نیاید اما یک تفریح و تجربه‌ی فوق‌العاده برای کوچک‌ترها خواهد بود.

پارک ترامپولین Flyzone

و در آخرین بخش از امکانات تفریحی مرکز خرید توریوم، می‌رسیم پارک ترامبولین Flyzone که البته تنها یک پارک ترامپولین معمولی نیست، بلکه یک سالن بزرگ است که در کنار ترامپولین‌های پرتعداد، بازی‌های مختلفی بر مبنای این فعالیت در آن‌جا تهیه دیده شده است.‌ این پارک فضایی بزرگ و امن دارد و از سنین مختلف می‌توانند در آن‌جا بازی کنند. همانطور که گفتیم، بازی‌های این پارک تنها به چند ترامپولین ساده خلاصه نشده و چیزهای متفاوتی هستند که می‌توانید در آن‌جا امتحان کنید.

 

نزدیک‌ترین مراکز خرید میدان تکسیم، استانبول

مجموعه سینمایی Cinetech

یکی از بهترین شعبه‌های مجموعه سینمایی Cinetech را در این مکان پیدا می‌کنید. مجموعه‌ای که ۱۱ سالن مختلف داشته و فیلم‌های روز دنیا به زبان اصلی و برترین فیلم‌های ترکی در آن‌جا به نمایش در آمده و سالنی نیز مخصوص پخش انیمیشن برای کم سن و سال‌ها دارد. شروع قیمت بلیط این سینما از ۲۲ لیر خواهد بود اما سالن‌های سه بعدی و همچنین سالن VIP هزینه‌ی بیشتری برایتان خواهد داشت.

دیگر بخش‌های مرکز خرید توریوم

مرکز خرید توریوم یک "خانه‌ی وهم" دارد که در واقع جایی برای گرفتن عکس‌های عجیب با دکورهای خاصی است که با استفاده از پرسپکتیو، تصویری جالب را برای شما فراهم می‌کند. همچنین گالری هنری این مجموعه به صورت دوره‌ای کارهای هنری مختلف را به نمایش می‌گذارد و آمفی‌تئاتر تورویم نیز از کنسرت‌های مختلف تا نمایش‌های متفاوت و اجراهای موزیکال را در آن‌جا میزبانی می‌کند. در واقع چیزی که معلوم است، اگر برای خرید نخواهید به توریوم بروید، برای تفریح کردن در سفر با تور ترکیه به استانبول، حتما باید سری به این مکان بزنید.

شاید تنها نکته نسبتا منفی که بتوان در مورد توریوم به آن اشاره کرد، تعداد محدود رستوران‌ها و کافه‌های آن است که اصلا به اندازه مراکز خرید خیلی بزرگ نیست. با این حال اگر خیلی وسواس به خرج ندهید، در این‌جا هم می‌توانید برای خود فست فود تهیه کنید، هم غذاهای ترکی و هم انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را میل نمایید. در مجموع توریوم یک مرکز خرید کامل و عالی بوده و از آن دست جاهایی است که همه‌ی اعضای خانواده در کنار هم می‌توانند از آن‌جا لذت ببرند و ساعاتی عالی را گذرانده در نهایت خریدی جذاب را هم داشته باشند.

 

معرفی فستیوال بین‌المللی جاز استانبول

آدرس: Turgut Özal Mahallesi E-5 Üzeri, Haramidere Yolu, 34903 Esenyurt

۰۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران