مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول

خیلی از گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، بخش قابل توجهی از زمان خود در سفر را به خرید کردن در بازارها و مراکز خرید پرتعداد این شهر می‌گذرانند. این شهر چندین و چند مرکز خرید فوق‌العاده عالی داشته که نه تنها برای خرید، بلکه برای تفریح و تماشای فیلم نیز مناسب هستند. یکی محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول، اوزدیلک پارک بوده که در محله پرطرفدار شیشلی واقع شده است و ما نوشته امروزمان، قصد معرفی آن‌جا را به شما داریم.

 

کوتاه درباره مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول

اوزدلیک پارک یکی از چندین مرکز خریدی است که در محله‌ی توریستی شیشلی واقع شده و کار خود را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده است. این مجموعه در کل دارای ۱۷۰ فروشگاه متنوع، یک هایپرمارکت بزرگ، فروشگاه بزرگ لوازم الکترونیک، تراسی بزرگ و البته یک پارک بازی کوچک و یک مجموعه سینمایی مدرن بوده و بدون شک، جزو بهترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید و هر ساله تعداد بسیار زیادی مراجعه کننده را به خود می‌بیند.

عکس: tripadvisor.com

 

طراحی کلی این بنا، آن‌قدر چشم‌گیر نیست و یک ساختمان بزرگ با نمای شیشه‌‌ای را شامل می‌شود اما وقتی به داخل مرکز خرید می‌روید، سقف شیشه‌ای که نور آفتاب را به داخل می‌تاباند و شمایل مدرن با راهروهای بزرگ، تصویری بهتر را در ذهنتان به وجود می‌آورد. مرکز خرید اوزدلیک شامل سه طبقه منفی، همکف و دو طبقه بالای آن می‌شود که همگی آن‌ها از طریق پله‌های برقی و آسانسور قابل دسترس هستند و افراد با معلولیت جسمی نیز می‌توانند از آن‌جا استفاده کنند. با توجه به وجود خدمات بسیار خوب، برندهای متنوع که در ادامه بیش‌تر از آن‌ها خواهیم گفت، نزدیک به ۴۰ رستوران و کافه در بخش فودکورت و ویژگی‌های جذاب بیشتر درباره این مجموعه، اوزدلیک پارک گزینه‌ای عالی برای خرید و تفریح در سفر به تور استانبول محسوب می‌شود.

 

خرید ارزان و تفریح در استانبول مال

عکس: istanbulevim.com

 

مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول در کجا واقع شده؟

اوزدیلک پارک در خیابان بویوکدره (Büyükdere Street) در لونت (Levent) که بخشی از شیشلی است واقع شده و با توجه به موقعیت مکانی این مجموعه، دسترسی به آن‌جا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار راحت خواهد بود. اگر بخواهید با مترو به این مکان بروید، باید خط M2 که در واقع مسیر بین ایستگاه‌های YENİKAPI و HACIOSMAN را سوار شوید و در ایستگاه LEVENT پیاده شوید. درب ایستگاه مترو تنها چند قدم از ورودی مرکز خرید دور است و به محض بیرون آمدن از ایستگاه، آن را مشاهده خواهید کرد. خطوط اتوبوس مختلفی نیز به آن‌جا می‌رسد. برای مثال اگر از دیگر مناطق شیشلی به این محل می‌روید باید سوار خط 41S شوید و در ایستگاه لونت پیاده شوید.

 

مراکز خرید ارزان استانبول کدامند؟

عکس: sonmezglobal.com

 

خرید از برندهای متنوع و محبوب

هر چقدر هم که یک مرکز خرید، رستوران‌ها و بخش‌های تفریحی متنوعی داشته باشد، با این حال، بدون وجود برندهای مطرح و فروشگاه‌های جذاب، هیچ کس به آن‌جاها نخواهد رفت و خب، مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول اصلا شما را در این زمینه ناامید نخواهد کرد. در زمینه پوشاک، بسیاری از برندهای مطرح بین‌المللی و ترک که انتظار آن‌ها را در این مکان دارید را در اوزدیلک خواهید دید. برندهایی مثل کالینز، دیفکتو، افورت، اچ اند ام، کوتون، ماوی، پنتی، پولو، کاوالری، وکو و تویست تنها تعداد اندکی از فروشگاه‌های متنوع در زمینه لباس بوده و البته برای آن‌ها که طرفدار اجناس ورزشی هستند نیز این نوید را بدهیم که هم آدیداس و هم نایک، شعبه‌هایی رسمی در اوزدیلک دارند.

عکس: tripadvisor.com

 

خوشبختانه این مرکز خرید تنها به برندهای پوشاک اختصاص نداشته و تنوع محصولات به خوبی در این محل حفظ شده است. از لوازم شخصی گرفته تا محصولات آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، کیف و کفش، عینک، عطر و ادکلن و ... همه چیز در آن‌جا پیدا خواهید کرد. تویز شاپ هم یک شعبه در این محل دارد تا برای خرید اسباب بازی نیز، با مجموعه‌ای بزرگ از محصولات مختلف مواجه باشید. همان‌طور که گفتیم، یک فروشگاه بزرگ محصولات الکترونیک در اوزدیلک وجود دارد و در آن‌جا محصولاتی از سامسونگ، شیائومی و ... را پیدا می‌کنید اما برندهایی همچون بوش فروشگاه‌های مخصوص به خود را داشته و لوازم الکترونیکی منزل را به فروش می‌رسانند. مرکز خرید اوزدیلک پارک از جمله خوب‌های استانبول در زمینه خرید لوازم الکترونیک به حساب می‌آید.

 

بهترین چیزهایی میتوانید در استانبول بخرید

عکس: mekan360.com

 

از خوبی‌های مرکز خرید اوزدیلک، فضای بزرگی است که برای خریداران در نظر گرفته شده است. نه تنها راهروهای بزرگ باعث می‌شوند تا در شلوغ‌ترین زمان‌ها هم به راحتی بتوانید بین فروشگاه‌ها بگردید و اجناس مورد نظر خود را پشت ویترین‌ها مشاهده کنید، از طرفی، تمامی فروشگاه‌ها در این مرکز خرید نیز با فضایی بزرگ از شما میزبانی خواهند کرد. در این مکان از فروشگاه‌های کوچک خبری نیست و همه چیز برای خرید کردن ایده‌آل است.

عکس: mekan360.com

 

بخش‌های تفریحی مرکز خرید اوزدیلک پارک

یکی از اولین چیزهایی که در مراجعه به مرکز خرید چشمان شما را به خود معطوف خواهد کرد، پوسترهایی است که از فیلم‌های روز دنیا در بخش‌های مختلف بنا نصب شده و شما را برای تماش فیلم در مجموعه سینمایی مدرن و زیبای Cinetime دعوت می‌کند. این مجموعه دارای ۱۰ سالن مختلف بوده که شامل سالن‌‌های VIP نیز می‌شود. فقط اگر قصد دارید فیلم را با زبان اصلی ببینید، حتما قبل از تهیه بلیط این موضوع را هماهنگ کنید، چون در سانس‌های مختلف، فیلم‌ها به صورت دوبله یا با زبان اصلی پخش می‌شوند. اغلب فیلم‌های روز هالیوودی در این سینما به نمایش در می‌آیند. با مراجعه به مراکز خرید این شهر، شما شانس حضور در بهترین سالن‌های سینما در استانبول را خواهید داشت.

 

نزدیک‌ترین مراکز خرید میدان تکسیم، استانبول

عکس: ozdilekparkantalya.com.tr

 

اگر با فرزندان خود به تور استانبول آمده‌اید و قصد بازدید از مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول را دارید، حتما سری به پارک بازی Game Factory بزنید. این پارک نسبتا بزرگ سرپوشیده انواع بازی‌های میزی، بازی‌های آرکید و همچنین ماشین برقی و خیلی چیزهای دیگر را در خود دارد. در نظر بگیرید که این مکان بیشتر مناسب کودکان و نوجوانان است و برای بزرگ‌ترها بازی خاصی ندارد. در طرف دیگر، محلی برای بازی خردسالان نیز در نظر گرفته شده که با کفپوش نرم مناسب بچه‌هاست.

عکس: gamemachine.com.tr

 

اما سالن بولینگ و بازی GameMachin مناسب بازی‌های گروهی بوده و شامل چندین خط بولینگ و چند میز بیلیارد شده و یک کافه‌ی اختصاصی نیز دارد که انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را سرو می‌کند. این سالن فضای شیکی دارد و امکانات خیلی خوبی برایش در نظر گرفته شده است.

 

معرفی مرکز خرید عمار استانبول

عکس: gamemachine.com.tr

 

فود کورت مرکز خرید اوزدیلک پارک استانبول

همان‌طور که گفتیم، تعداد زیادی کافه و رستوران برای این محل در نظر گرفته شده و در کل از این منظر، اوزدیلک پار، شدیدا توصیه می‌شود. اگر اهل برندهای زنجیره‌ای بین‌المللی هستید، حتما متوجه تابلوهای مربوط به استارباکس، کینگ برگر، KFC و مک دونالد می‌شوید. البته تمامی این بخش به این برندهای بزرگ اختصاص نداشته و کافه و رستوران‌های متنوع محلی نیز در آن‌جا پیدا می‌شود. در این فود کورت می‌توانید، غذاهایی از کشورهای مختلف و تقریبا در رنج‌های قیمتی مختلف، چیزی برای سفارش پیدا کنید.

عکس: tripadvisor.com

 

نکات پایانی درباره مرکز خرید اوزدیلک

  • برنامه‌های متنوعی در طول سال در این محل برگزار می‌شود، اما اغلب مناسب مردم محلی است اما هر ساله چندین بار کنسرت موسیقی کلاسیک در آن‌جا برگزار شده که برای گردشگران نیز مناسب هستند
  • این مرکز خرید دارای بخش نگهداری بار نیست
  • مرکز خرید اوزدیلک زیر هتل ویندهام گرند (Wyndham Grand Hotel) واقع شده و بنای ۳۲ طبقه این هتل پنج ستاره لاکچری را می‌توان پشت آن مشاهده کرد
  • مجموعا ۴۰ پله برقی و ۶ آسانسور در این محل کار گذاشته شده است
  • فود کورت مجموعه اوزدیلک گنجایش تا ۱۵۰۰ نفر را دارد

 

مرکز خرید متروسیتی در استانبول

عکس: arrivalguides.com

 

 آدرس: Esentepe Mah. Büyükdere Cad. No.181 34394 Şişli

منبع

 

۱۴ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران