مراکز خرید استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول از جاذبه‌های محبوب گردشگران ایرانی است. کافی است تا اسم استانبول در جمعی از گردشگران به میان بیاید تا اولین چیزی که می‌شنوید، نام فروشگاه‌هایی باشد که بهترین اجناس برند را عرضه می‌کنند. شاید هم مراکز خرید ارزان جزو علاقه‌مندی‌های آن جمع باشد. بحث شیرین خرید آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا دلتان بخواهد سفری به این شهر زیبا داشته باشید و پس از یک خرید جذاب گشتی در جاهای دیدنی و تاریخی استانبول بزنید و دوچندان از سفرتان لذت ببرید.

 

بهترین مراکز خرید استانبول

شهر استانبول میزبان مراکز خرید مدرن زیادی است که هرکدام امکانات متنوعی را برای جلب مشتری در اختیارشان می‌گذارد. اغلب مراکز خرید استانبول، وسعت زیادی دارند و نام برخی از آن‌ها در میان بهترین مراکز خرید در اروپا می‌درخشد. در سفر خود با تور استانبول بهتر است که در کنار گشت‌های خود از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این شهر، از چندین مرکز خرید بزرگ هم دیدن کنید. ۱۵ مورد از بهترین مراکز خرید استانبول، را در این مقاله لیست ‌کنیم: مرکز خرید جواهر، کانیون، ایستینیه پارک، زورلو، پالادیوم، مال آف استانبول، اوتلت ۲۱۲، مارمارا پارک، استانبول مال، مرکز خرید فروم، آکوآ فلوریا، ونیزیا مگا اوتلت، هیستوریا، آکاسیا و مرکز خرید واتر گاردن استانبول.

 

خرید در نزدیکی سلطان احمد استانبول

عکس۱: gezilecekyerler.com

 

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر استانبول (Cevahir shopping center) یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود که در محله شیشلی استانبول واقع شده است. طراحی این مرکز خرید به شکل خاصی انجام شده که در طول روز سقف شیشه‌ای آن به خوبی نور را به داخل می‌تابد و آنجا را خاص‌تر می‌کند. یک صحنه نمایش بزرگ بر روی صفحه هیدرولیک برای مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته شده که می‌چرخد و دور آن را یک حوض آب احاطه کرده است. این مجموعه حدود ۳۰۰ فروشگاه در خود جای داده و میزبان بسیاری از برندهای بزرگ همچون کالینز، گپ، زارا، منگو، فلورمال و پوما، آدیداس و نایک است. حتی سامسونگ، بوش و بعضی از فروشگاه‌های معتبر صنایع الکترونیک نیز در اینجا شعبه دارند. بیش از ۴۰ رستوران و کافه در مرکز خرید جواهر استانبول قرار دارد. در اینجا بهتر است به سراغ غذاهای محلی ترکی بروید. برای بخش‌های تفریحی هم جواهر یک مجموعه سینمایی Cinemaximum را در خود دارد که جایی عالی برای تماشای فیلم محسوب می‌شود. امکانات دیگر این مرکز خرید جواهیر یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و پارکینگی با ظرفیت ۲۵۰۰ اتومبیل آن را به یکی از بهترین مراکز خرید استانبول تبدیل کرده است.

  • آدرس مرکز خرید جواهیر: استانبول، شیشلی، خیابان بویوکدره، پلاک ۲۲/ (Mayıs, Büyükdere Cd. No:22, 34360 Şişli)

عکس: image-tc.galaxy.tf

 

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کنایون استانبول (Kanyon shopping mall) در خیابان بویوکدره (Buyukdere) در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است. در هر جای استانبول به ایستگاه مترو بروید و خود را به (Levent) برسانید. طراحی خاص و کم‌نظیر کانیون به شکلی است که نمی‌توانید آن‌جا را با محل دیگری اشتباه بگیرید. چرا که معماری خاص و دوار آن، خود یک جاذبه‌ گردشگری محسوب می‌شود که یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید استانبول میان گردشگران است. این مجموعه بیش از ۱۶۰ فروشگاه مختلف دارد که بیشتر آنها را برندهای به‌نام و گران قیمت در زمینه پوشاک و الکترونیک تشکیل داده‌اند. اگر اهل مد و خرید به روزترین لباس‌ها هستید، حتما می‌توانید جدیدترین مجموعه‌های برندهای مطرح بین‌المللی همچون (Calvin Klein Jeans)، (Mango)، (Mavi)، (Penti)، (Tommy Hilfiger) و (Zara) را در این جا پیدا کنید. این مرکز خرید همچنین رستوران‌های شیک و عالی دارد و به عنوان لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول تفریحات مختلفی را در خود جای داده است و پارکینگش برای ۲۳۰۰ ماشین ظرفیت دارد.

  • آدرس مرکز خرید کانیون: استانبول، محله لونت، خیابان بویوکدره، پلاک ۱۸۵ / (Levent, Büyükdere Cd. No:185, 34394 Şişli)

 

راهنمای خرید در محله کادیکوی استانبول

عکس: istanbul.com

 

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park) یکی دیگر از مراکز خرید استانبول است که بهترین‌ها را می‌توان در آنجا یافت. این مجموعه در منطقه سریر (Sarıyer)  واقع شده و ساخت آن بیش از ۲۵۰ میلیون لیر هزینه در پی داشته‌ است. طراحی زیبای ایستینیه پارک به گونه‌ای است که یک بنای سرپوشیده با سقف شیشه‌ای زیبا در وسط واقع شده و یک فضای روباز دورتادور آن است. فروشگاه‌ها نیز در یک بنای دایره‌ای شکل در طبقات مختلف واقع شده‌اند. این مکان بیش از ۳۰۰ فروشگاه مختلف در خود دارد که مارک‌های جذابی همچون مَکس مارا، هوگو باس، زارا، مانگو، سویل، پرادا، چنل، کارتیر و واکو را می‌توانید در میان آن‌ها ببینید. ایستینیه پارک جایی برای خرید از فروشگاه‌های لوکس و گران قیمت است و به هیچ وجه برای خرید مقرون به صرفه پیشنهاد نمی‌شود. در اینجا اگر خسته شدید، می‌توانید درکافه (Rainforest) بنشینید و انواع غذاهای گیاهی و گوشتی را سفارش دهید. برای تفریح هم یک مجموعه سینمایی بزرگ دارد که سالن‌های بسیار متنوعی از (IMAX)، سه بعدی، VIP  و مخصوص کودکان را در خود جای داده است. مهم‌ترین مشخصه‌ای که پارک ایستینیه را از سایر مراکز خرید استانبول جدا می‌کند، وجود دو محوطه روباز و سرپوشیده با گنبد زیبای شیشه‌ای است که با طراحی مدرن تزیین شده‌‍‌اند. فودکورت، پارکینگ، پارکینگ ولت، سالن ورزشی و مرکز سرگرمی از دیگر امکانات این مرکز خرید است.

  • آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: استانبول، سریر، پینار، خیابان کاتار، پلاک ۱۱ / (Pınar, Katar Cd No:73, 34460 Sarıyer)

عکس: images.squarespace-cdn.com

 

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول (Zorlu Center) در استانبول از آن جاهایی است که به سرعت در بین مردم محلی استانبول و گردشگران محبوب شد. این محبوبیت را نیز در طی این سال‌ها به خوبی حفظ کرده است و امروز یکی از مراکز خرید خوب استانبول به شمار می‌رود. طراحی بخش مرکز خرید این مجموعه به شکلی خاص بوده و در واقع یک بنای متفاوت است که یک پارک مرکزی در وسطش دارد. پارکی با فضای سبزی کوچک که فروشگاه‌ها دورتادور آن قرار دارند. فضای کلی زورلو سنتر ۹۶۰۰ متر مربع است و شما می‌توانید برندهای خاصی همچون تیفانی، سنت لورن، والنتینو، دیور، اسپونزا، سوان و مونت بلانک را در میان بیش از ۱۸۰ فروشگاه آن‌جا ببینید. زورلو سنتر را می‌توان یک جای مجلل و گران قیمت میان مراکز خرید استانبول به حساب آورد. مجموعه سینمایی (Cinemaximum) ۱۴ سالن با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر دارد. همچنین مرکز اجرای هنری زورلو با گنجایش ۳۵۰۰ نفر، میزبان برنامه‌های متنوعی در طول سال از نمایش‌های بین‌المللی تا کنسرت‌های پاپ تا کنسرت‌های کلاسیک است. فودکورت، پارکینگ، مرکز سرگرمی و مرکز برگزاری ایونت‌ها از دیگر امکانات مرکز خرید زورلو به شمار می‌رود.

  • آدرس مرکز خرید زورلو: استانبول، بشیکتاش، کورو سوآئی، پلاک ۲

 

آشنایی با مراکز خرید منطقه بشیکتاش

عکس: www.iamistanbul.com

 

مرکز خرید پالادیوم

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول (Palladium) از مراکز خرید استانبول است که در بخش آسیایی استانبول واقع شده و به گنبد شیشه‌ای زیبایش شهرت دارد. با دیدن فروشگاه‌های لوکس این مجموعه از گشت‌وگذار در آنجا خوشتان خواهد آمد. در این میان نام‌های آشنایی همچون زارا، پیر کاردین، آدیداس، گپ و برندهای مشهور دیگر را خواهید یافت. همچنین فودکورت بزرگ پالادیوم بیش از ۲۰ رستوران و چندین کافه، یک مجموعه سینمایی با ۱۰ سالن مختلف از جمله سه سالن سه بعدی، یک سالن تئاتر بزرگ برای اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌ها دارد.

  • آدرس مرکز خرید پالادیوم: استانبول، بارباروس، آتاشهیر شماره ۸ / (Barbaros, Halk Cd. No:8 ,34746 Ataşehir)

عکس: cdn.archilovers.com

 

مرکز خرید استانبول مال

استانبول مال (Mall of Istanbul) یا مرکز خرید استانبول یکی از به‌نام‌ترین مال‌های این شهر است که به جز داشتن فروشگاه‌های مختلف، یک مجموعه تفریحی هم به حساب می‌آید. این مکان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول در بخش اروپایی شهر و حتی کل ترکیه به شمار می‌رود که میزبان صدها برند ترکی و بین‌المللی است. این جا بیش از ۱۵۶ هزار متر مربع است و ۳۵۰ فروشگاه در برندهایی همچون زارا، ویکتوریا سیکرت، مودو، جیوانی جی، لوفیان، پولو، پیر گاردین، لاکوسته، لویز، ال‌سی‌واکیکی و کوتون را در خود جای داده است. همچنین در زمینه موبایل و تجهیزات الکترونیک، فروشگاه‌های اختصاصی ال‌جی، شیائومی، بوش، بکو، زیمنس و سامسونگ را هم می‌توان در این مرکز خرید پیدا کرد. این مجموعه شامل اقامتگاه‌های مجلل و یک مرکز خرید و سرگرمی نیز هست و در این زمینه می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌ها، سالن بولینگ آتلانتیس، سالن بازی کودکان اسمارت، سینماتک (Cinetech)، پارکینگ و سالن کنسرت ووکس اشاره کرد. برای دسترسی به مال آف استانبول یک اتوبوس شاتل رایگان بین مرکز خرید استانبول و ایستگاه مترو ایکیتلی سانایی (Ikitelli Sanayi) وجود دارد که دسترسی مسافران را به این مجموعه آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، یک ایستگاه مترو هم در کنار مرکز خرید واقع شده است.

  • آدرس: بشیکشهیر، زیا گوکالپ، سلیمان دمیرال، شماره ۷/ (Ziya Gökalp, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir)

عکس: cf.bstatic.com

 

مرکز خرید فروم استانبول

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول، فروم استانبول (Forum Istanbul) با گنجایش بیش از ۵ هزار نفر، سالانه ۲۰ میلیون بازدید کننده دارد. این مجموعه با وسعت ۴۹۵ هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه ایکیا (IKEA) را در تمام استانبول داراست. همچنین سوپرمارکت بزرگی را با ۱۵۵۰۰ متر مربع در خود جای داده است. فضای بزرگ فروم استانبول در کنار طراحی داخلی زیبا و کلاسیکش گشت‌و‌گذار در میان فروشگاه‌ها را لذت‌بخش‌تر کرده است. در این مرکز خرید بهترین برندهای ترک و برندهای بین‌المللی برتر را خواهید دید و امکان رفتن به بیش از ۵۰ رستوران و کافه‌ وجود دارد. به عنوان بخش تفریحی، این مکان یک مجموعه سینمایی بزرگ با سالن‌های IMAX و یک سالن بزرگ بولینگ دارد که می‌توانید به صورت خانوادگی از آنها لذت ببرید. همچنین در کنار پارک بازی مخصوص کودکان و نوجوانان، یکی از معدود پیست‌های یخی اسکیت را نیز پیدا می‌کنید. علاوه بر این، آکواریوم بزرگ (Turkuazoo) با نمایش بیش از ۱۰ هزار گونه آبزی مختلف، ساعاتی فوق‌العاده را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند. از دیگر امکانات فروم استانبول می‌توان به پارکینگ، فودکورت، سینما، لگولند، اتاق تعویض نوزاد و مراکز سرگرمی اشاره کرد.

  • آدرس مرکز خرید فروم استانبول: کوجاتپه، بایرامپاشا، خیابان پاشا/ (Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi, Bayrampaşa)

 

مرکز خرید Hilltown در استانبول

عکس: www.forumistanbul.com.tr

 

مرکز خرید آکوآ فلوریا استانبول

بی‌شک آکوآ فلوریا استانبول (Aqua Florya Mall) یکی از بهترین مراکز خرید استانبول بخش اروپایی این شهر است. آکوآ فلوریا در ساحل دریای مرمره واقع شده و یکی از مزیت‌های این مرکز خرید محسوب می‌شود. چرا که می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های آکوا فلوریا بنشینید، یک نوشیدنی خوشمزه و یا غذای گرم سفارش دهید، منظره دریا را تماشا کنید و لذت ببرند. علاوه بر این، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول، آکواریوم سی لایف فلوریا، بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان در این مرکز خرید قرار دارد. از دیگر امکانات مرکز خرید آکوآ فلوریا می‌توان به فودکورت، آکواریوم، پارکینگ، سینما و مراکز سرگرمی اشاره کرد.

  • آدرس مرکز خرید آکوآ فلوریا: استانبول، باکرکوی، خیابان یاشیلکوی

عکس: cdn.getyourguide.com

 

مرکز خرید اوتلت ۲۱۲

مرکز خرید اوتلت ۲۱۲ استانبول  (212 Outlet Center) یکی از فروشگاه‌هایی است که می‌توانید اجناس را نسبت به دیگر مراکز خرید استانبول با قیمت ارزان‌تر بخرید. به فرودگاه آتاتورک نزدیک است و از بزرگراه باسین اکسپرس (Basin Express) دسترسی دارد. اوتلت ۲۱۲ برای خرید لباس مناسب است و امکاناتی همچون فودکورت، شهربازی، سینما و پارکینگ دارد.

  • آدرس اوتلت سنتر ۲۱۲: استانبول، باهچیلار، اتوبان تاشو جائی، پلاک ۵

عکس: 212outlet.com

 

مرکز خرید مارمارا پارک

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول، پارک مارمارا (Marmara Park) است که ایستگاه اتوبوس بیلیکدوزو را در نزدیکی خود دارد و این باعث دسترسی راحت‌تر خریداران و گردشگران به این مرکز خرید به کمک حمل و نقل عمومی استانبول با هزینه کم‌تر شده است. در مارمارا پارک شما می‌توانید فروشگاه‌های شیک با برندهای داخلی و بین‌المللی ببینید و در رستوران‌ و کافه‌ چیزی بخورید. در این مرکز خرید همچنین سینما، مرکز سرگرمی و خدمات اضافی مانند امکان اجاره ویلچر، خشک‌شویی، مسجد، کمد و اتاق تعویض نوزاد برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

  • آدرس مرکز خرید مارمارا پارک: استانبول، خیابان چلبی محمت

 

خرید سیم کارت ترک در استانبول

عکس: www.iamistanbul.com

 

ونیزیا مگا اوت لت

مرکز خرید ونیزیا استانبول (Venezia Mega Outlet) یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول به شمار می‌آید و کانال‌های آب مصنوعی و استخرهای تزیینی دارد که حال‌ و هوای شهر ونیز و میدان معروف سن مارکو را به بازدیدکنندگان القا می‌کند. در این مرکز خرید، انواع فروشگاه‌ها با برندهای مشهور وجود دارد. همچنین می‌توانید از امکاناتی همچون فودکورت و سینما نیز بهره ببرید.

  • آدرس مرکز خرید ونیزیا مگا اوت لت: استانبول، محله کارادنیز، کوچوکوی، پلاک ۴۰۸

عکس۱۲: move2turkey.com

 

ساعت کاری مراکز خرید استانبول از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است و شما می‌توانید از گشت‌وگذار در هر کدام از آنها لذت ببرید و تفریح کنید. همه آنها امکاناتی دارند که گردشگران را خود جذب و اوقات خوشی را برای آنها فراهم می‌کند. به جز موارد نام‌برده می‌توان به مرکز خرید هیستوریا، آکاسیا، مرکز خرید واتر گاردن استانبول، مرکز خرید هیلتاون، عمار اسکوئر، اوتلت اپتیموم، آکمرکز و مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی اشاره کرد.

 

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۶ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 12 شهریور 1402)

نظرات کاربران