مرکز خرید ونیزیا استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مرکز خرید ونیزیا استانبول

استانبول مهم‌ترین و البته زیباترین کلان شهر ترکیه بوده و به دلیل تاریخ غنی و همچنین جاذبه‌های گردشگری متنوع خود در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در بین علاقه‌مندان به سفر تبدیل شده است. از جمله جذابیت‌های اصلی این شهر دیدنی بازارها و مراکز خرید متعدد آن هستند که گردشگران می‌تواند به ساعت‌ها خرید در آن مشغول شده و سرگرم شوند. به طوری که بازدید از مراکز خرید استانبول نه تنها برای خرید بلکه برای تفریح و سرگرم شدن به همراه خانواده نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. چرا که اغلب این مکان‌ها دارای رستوران‌های متنوع، شهر بازی و فضایی با معماری و دکوراسیون خاص و جذاب هستند. از جمله یکی از پرطرفدارترین و دوست داشتنی‌ترین این مکان‌ها مرکز خرید ونیزیا استانبول نام دارد. از همین رو ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما مسافران تور استانبول را با این مرکز خرید جذاب و دیدنی آشنا کنیم.

 

مرکز خرید ونیزیا استانبول

مرکز خرید ونیزیا استانبول که با نام ونیزیا مگا اوت‌لت (Venezia Mega Outlet) نیز شناخته می‌شود، با الهام از شهر زیبای ونیز ایتالیا طراحی و ساخته شده است. به طوری که با بازدید از آن تصور خواهید کرد که گویا خیابان‌های این شهر تاریخی ایتالیایی در مقابل چشمان شما قرار دارد. به این صورت که فضای آن طوری طراحی شده که کانال‌های آب در وسط مغازه‌ها جاری بوده و با طراحی خلاقانه فوق‌العاده خود گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. البته که کل محبوبیت این مرکز خرید مربوط به طراحی بی‌نظیر آن نبوده و عاشقان به خرید می‌توانند از فروشگاه‌های متنوع از برندهای معروف دنیا دیدن کرده و خرید کنند. علاوه بر آن ونیزیا استانبول برخی امکانات تفریحی و رفاهی متعددی را نیز از قبیل بهترین سالن‌های سینما در استانبول، شهربازی کودکان، کافه و رستوران‌ها را نیز در خود جای داده است.

عکس: alhudarealestate.com

 

امکانات و ویژگی‌های مرکز خرید ونیزیا استانبول

همان طور که گفته شد مرکز خرید ونیزیا با الهام از شهر ایتالیایی ونیز طراحی و ساخته شده است. بنابراین اصلی‌ترین ویژگی و سبک معماری که در طراحی آن به چشم می‌خورد کانال‌های آبی است که در بین مغازه‌ها و برخی از رستوران‌ها و کافه‌های آن جاری هستند. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند سوار بر قایق‌ها شده و در کنار خرید و گشت و گذار در این مرکز خرید تجربه قایق‌سواری را نیز به دست آورند. همچنین بر روی کانال‌های آب پل‌هایی وجود دارند که شکوه و زیبایی فوق‌العاده‌ای به این مکان می‌بخشد که به نوبه خود فرصت خوبی برای گرفتن عکس‌ را به بازدیدکنندگان می‌دهد. علاوه بر آن میدان باستان شناسی در مرکز محوطه مجموعه قرار داشته و در اطراف آن برجی با چشم انداز فوق العاده از کانال‌های آب شبیه برج سنت مارک ایتالیا قرار دارد.

 

راهنمای خرید لباس در استانبول

 

عکس: alhudarealestate.com

 

البته که همه چیز محدود به فضای آزاد و قایق‌سواری در کانال آب آن نبوده و عاشقان به خرید می‌توانند سری به فضای داخلی آن نیز بزنند. فضای سرپوشیده ونیزیا استانبول به اندازه محیط بیرونی آن جذاب بوده و سقفی با طراحی بسیار خاص و دیدنی دارد که گویی آسمان را در بالای سر خود می‌بینید. با توجه به این که ونیزیا استانبول یک اوت لت نیز به شمار می‌آید، مشتریان می‌توانند خریدهای بسیار قیمت مناسبی را از برندهای معروف دنیا نیز در آن داشته باشند که با تخفیف‌های باورنکردنی به فروش می‌رسند. این مجموعه مکانی مناسب برای افراد در همه سنین بوده و افراد می‌توانند تقریبا تمامی انتظارات خود را از یک مرکز خرید مدرن در آن برآورده کنند.

لازم به ذکر است که مرکز خرید ونیزیا استانبول علاوه بر مغازه‌های متعدد برای خرید، دارای بیش از ۲۰۰۰ آپارتمان در اندازه‌های مختلف و چشم اندازهای خیره‌کننده، دفاتر تجاری متنوع و یک هتل ۴ ستاره نیز است که آن را به یکی از پروژه‌های بزرگ و یکپارچه املاک تبدیل کرده‌اند.

عکس: Number one property.net

 

زمان بازدید از مرکز خرید ونیزیا استانبول

اکنون که با این مرکز خرید آشنا شده و تصمیم به بازدید از آن گرفته‌اید، به صورت همه روزه در ساعات کاری ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید در آن حضور داشته باشید. مثل هر مرکز خرید دیگری وارد شدن به این مجموعه نیز رایگان است؛ اما در صورتی که قصد سوار شدن به قایق‌های شناور در کانال‌ها را داشته باشید باید هزینه جداگانه بابت آن پرداخت کنید. توجه داشته باشید که ونیزیا مال در تمامی روزهای سال باز بوده و آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و علاقه‌مندان به خرید است. اما اگر به دنبال بهترین بهره‌مندی از تخفیف‌های عالی در برندهای متنوع ترک و بین‌المللی هستید بهتر است در روزهای خاص مثل اعیاد رسمی کشور ترکیه مثل عید قربان، روز جهانی مادر و پدر، ولنتاین و ... در آن حضور پیدا کنید. چرا که در این روزها امکان خرید با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد وجود دارد.

 

بهترین چیزهایی میتوانید در استانبول بخرید

عکس: akarkom.com

 

نحوه دسترسی به مرکز خرید ونیزیا استانبول

مرکز خرید ونیزیا استانبول در محدوده اروپایی شهر قرار گرفته و از لحاظ مکانی در منطقه قاضی عثمان پاشا واقع شده است. گردشگران می‌توانند با وسایل حمل و نقل عمومی استانبول به راحتی از این مکان دیدن کنند. در زیر به آسان‌ترین روش‌های دسترسی به این مرکز خرید می‌پردازیم:

 

فروشگاه‌های خرید سوغاتی در تقسیم

عکس: Budgetfitter.com

 

  • مترو

متروی استانبول ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش دستیابی به مرکز خرید ونیزیا است. برای این منظور کافی است سوار بر خط M7 شده و در ایستگاه Karadeniz Mahallesi پیاده شده و سپس مسیری در حدود ۳۵۰ متر را پیاده‌روی کنید.

  • تراموا

اگر ایستگاه تراموا در نزدیکی شما قرار دارد، می‌توانید سوار بر خط شماره T4 شده و خود را به ایستگاه Kiptas Venizia برسانید. در نهایت نیز مسافتی در حدود ۶۰۰ متر را به صورت پیاده طی کنید.

  • اتوبوس

برای کسانی که قصد سفری اقتصادی در تور استانبول را داشته و عجله‌ای برای رسیدن به این ونیزیا استانبول را ندارند اتوبوس گزینه ایده‌الی است. چرا که اتوبوس‌های دورن شهری متعددی ار این مسیر عبور می‌کنند. از جمله مناسب‌ترین خطوط اتوبوس برای دسترسی به مرکز خرید ونیزیا استانبول A36، V37 و M36 هستند.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳ 

منبع ۴

۰۷ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران