میدان تکسیم استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
میدان تکسیم استانبول

استانبول محبوب ترین مقصد در ترکیه است که با انواعی از جاذبه های دیدنی، گردشی و دنیای بی پایانی از کارهای جذاب به توریست‌ها ارائه می‌دهد. شما چه بخواهید خیابانگردی کنید، چه به خرید و گردش در مراکز خرید بروید و چه دنبال خوردن غذاهای عالی باشید، استانبول همه را به شما ارائه می‌دهد. یکی از برجسته ترین بخش های استانبول میدان نام آشنای تکسیم یا تقسیم است که طیفی از فعالیت ها را در دسترس قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با این میدان توریستی آشنا کنیم.

 

میدان تکسیم استانبول

تور استانبول شامل جاهای دیدنی زیادی می شود اما میدان تکسیم یکی از معروف‌ترین قسمت های آن است که کمتر کسی هست که نام آن را نشنیده باشد! این میدان که در منطقه بی‌اغلوی استانبول در بخش اروپایی آن واقع شده و در اصل دارای بافتی قدیمی و با اصالت است اما دارای ردیفی از مغازه ها و فروشگاه‌ها با مسیرهای سنگ فرش شده است و حس و حالی اروپایی را منتقل می‌کند. شما در این میدان با آوازه خوان‌ها روبرو می‌شوید و در اطراف هم می‌توانید از جاهای دیدنی دیگر دیدن کنید. ورود وسیله نقلیه به تکسیم ممنوع است و همین آن را به یکی از بخش های پای پیاده محبوب در شهر تبدیل کرده است.

میدان تکسیم استانبول 

آشنایی با تاریخچه میدان تقسیم استانبول

تکسیم یا همان تقسیم در زبان ترکی به معنای تقسیم کردن است و ساخت آن به زمان عثمانی بر می‌گردد. در حقیقت این میدان ساخته شد تا جایی برای تقسیم انشعابات آبی باشد. به این ترتیب آب های روان شمال شهر به سمت میدان تکسیم می آمد و سپس به دیگر نواحی شهر هدایت می‌شد! اما امروزه مسیرهای پای پیاده سنگفرش شده و ردیف فروشگاه ها و بوتیک ها مردم را به این قسمت شهر می کشاند.

 

اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل در استانبول

میدان تکسیم استانبول 

چه کارهایی می توان در میدان تکسیم استانبول انجام داد؟

در حقیقت خود میدان شامل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌شود. شما می‌توانید از مغازه‌ها بازدید کنید، به کافه‌ها سری بزنید و از نوای موسیقی نوازندگان دوره گرد لذت ببرید و وقتی خسته شدید روی یکی از صندلی‌های عمومی بنشینید و به تماشای زندگی جاری در میدان بپردازید. اما از اینجا شما راه به بازدید از جاهای دیدنی استانبول هم دارید.

  • خیابان استقلال تکسیم

یکی از بخش‌های به شدت محبوب میدان تکسیم، خیابان استقلال استانبول است. این یکی از چندین خیابان منتهی به تکسیم و از معروف‌ترین آنهاست که با تفریحات مختلفی پر شده است. شما در این خیابان می‌توانید به دیدن فیلم های سینمایی روز در سینما بروید، بین مغازه ها بچرخید و از خوردن غذاهای خیابانی استانبول لذت ببرید. 

  • بنای یادبود جمهوریت

یکی از جاهایی که در میدان تکسیم استانبول می‌توان از آن بازدید کرد بنای جمهوریت است. این نبا که به پاس تاریخ نوین ترکیه در سال ۱۹۸۲ ساخته شده است با معماری متفاوت و منحصر به فردی از جاذبه های توریستی استانبول به شمار می‌رود. بر بالای ستون این بنا می‌توانید مجسمه آتاتورک را مشاهده کنید. از آنجایی که تکسیم همیشه در استانبول از اهمیت بالایی برخوردار بوده تصمیم بر این شد تا بنای جمهوریت در تکسیم ساخته شود.

  • گردش با ترموا

یکی از جذابیت‌های غیر قابل انکار میدان تکسیم استانبول آن واگن های قرمز و جذابی است که در اکثر عکس ها مشاهده می‌کنید. این ترموای قدیمی که بخش از نماد و هویت تاریخی استانبول محسوب می‌شود به یکی از جاذبه‌های توریستی و فرهنگی شهر تبدیل شده و مسافران زیادی فقط برای تماشای آن در تکسیم و گرفتن عکس های زیبا به این قسمت شهر می‌روند.

 

بهترین هتل های ترکیه

میدان تکسیم استانبول

  • پارک تکسیم گزی

یکی از جاهایی که می‌تواند حداقل کمی شما را از شلوغی همیشگی میدان تکسیم دور کند پارک تکسیم گزی، منطقه ای سبز و کوچک بین خیابان های شلوغ است که افرادی که می‌خواهند کمی خستگی در کنند به آن می‌روند. در اطراف این پارک هم هتل‌های خوبی برای اقامت هست هم مراکز و پاساژهای کوچک و بزرگی برای خرید کردن. در واقع انگار شهرک کوچکی در دسترس شماست که همه چیز را با هم ارائه مب‌دهد.

  • مرکز فرهنگی آتاتورک استانبول

این مرکز تفریحی که در نزدیکی میدان تکسیم استانبول واقع شده، جایی فرهنگی و باشکوه با معماری گیرایی است که در طول سال میزبان کنسرت‌ها، نمایش‌ها و اجرای تئاتر می‌شود. به علاوه اگر به هنر علاقه‌ای ویژه دارید احتمالا گالری های هنری آن که اغلب به هنرهای نوآورانه و آوانگارد اختصاص داده شده توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد.

  • موزه پرا در نزدیکی میدان تکسیم استانبول

موزه پرا از جمله موزه های هنری استانبول است که در ساختمانی بازسازی شده و تاریخی قرار گرفته و به طور خاصی میزبان رویدادهای هنری، گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های موقت می‌شود. این یکی از جاهای جذابی است که می‌توانید بعد از گردش در میدان تکسیم به آن هم سری بزنید.

  • کاخ دلما باغچه در نزدیکی میدان تکسیم استانبول

یکی از جاذبه های به شدت دیدنی استانبول کاخ سفید و افسانه‌ای کاخ دلما باغچه استانبول است که ورودی آن هر چشمی را به خودش خیره می کند. این کاخ در نزدیکی میدان تکسیم استانبول و خیابان استقلال قرار داشته و یکی از جاذبه های دیدنی شهر است که می‌توانید در گردشی یک باره، بعد از میدان تکسیم از آن دیدن کنید. این کاخ که به عنوان بزرگ ترین کاخ ترکیه از آن یاد می‌شود میراث باشکوه دوره عثمانی است که تالارهای نفسگیرش امروزه محل عکسبرداری توریست های خارجی است.

  • خوردن تنقلات و غذاهای خیابانی

یکی از جاذبه های سفر به مقاصد دور دنیا، غذاهای خیابانی آن‌هاست. غذاهای خیابانی و تنقلات موجود در چرخ‌های دستی در واقع بیانگر فرهنگ و سلیقه مردم محلی است. میدان تکسیم استانبول به عنوان بخش همیشه بیدار شهر، پر از فروشندگان غذاهای خیابانی استانبول است که از باقلوا تا سیمیت و ساندویچ ماهی چیزهای مختلفی را به فروش می‌رسانند. همین که در روزهای سرد سال اینجا چرخ بزنید، بوی بلوط داغ هوش از سرتان می‌برد.

میدان تکسیم استانبول

  • خیابان فرانسوی

یکی از جاهای کمتر شناخته شده در اطراف میدان تکسیم استانبول، خیابان فرانسوی است که به خاطر سبک معماری ساختمان هایش به این نام شناخته می‌شود. بازدیدکنندگانی که از این خیابان دیدن کرده اند معتقدند حس قدم زدن در اینجا همان حس بودن در خیابان های پاریس را تداعی کرده و همان حس و حال را دارد. یکی از جذاب ترین بخش های آن وجود تعداد زیاد نوازندگان دوره گردی است که در گوشه و کنار این خیابان نوازندگی می‌کنند.

  • خرید سوغات استانبول

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در میدان تکسیم استانبول انجام دهید خرید سوغاتی های متنوع و بی پایانی است که به واسطه فروشگاه و ها و مراکز خرید در دسترس دارید. از نزدیکترین مراکز خرید به میدان تکسیم استانبول می‌توان به مرکز خرید جواهر، کانیون، مرکز خرید ایستینیه پارک، نیشانتشاشی و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. با توجه به این که دنبال چه چیزی می‌گردید مقصد شما فرق می کند. مثلا در مراکز خرید خبری از چانه زنی نیست اما در بازارگ بزرگ حتما باید چانه بزنید. به علاوه مراکز خرید به درد خرید لباس و لوازم امروزی تر می‌خورد در حالی که بازارها برای خرید سوغاتی های فرهنگی و صنایع دستی بهتر هستند.

  • ساحل فلوریا

یکی از کارهایی که می‌توانید از میدان تکسیم استانبول به اطراف انجام دهید رفتن به ساحل فلوریا است. این ساحل از جمله زیباترین سواحل استانبول بوده و از امکانات رفاهی خوبی مثل تخت های آفتابی و چتر برخوردار است . این ساحل توریستی را می‌توانید در نزدیک فرودگاه آتاتورک پیدا کنید.

میدان تکسیم استانبول

چگونه به میدان تکسیم استانبول برسیم؟

میدان تکسیم در یکی از مرکزی‌ترین نقطه های استانبول واقع شده و از لحاظ حمل و نقل به شریان های اصلی شهر متصل است. یعنی امکان دسترسی به آن در حالت کلی آسان و راحت است. شما می‌توانید بسته به بودجه و انتظاری که دارید از انواع وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از جمله اتوبوس‌های شهری، مترو، تاکسی و ترموا برای رسیدن به این میدان استفاده کنید. اگر توان مقابله با ترافیک و شلوغی را دارید بهترین راه برای سفری کم هزینه استفاده از اتوبوس های داخل شهری است که دقیقا در میدان تقسیم ایستگاه دارند. البته فرقی نمی کند از چه روشی به میدان تکسیم استانبول برسید زیرا این ورود وسایل حمل و نقل به میدان ممنوع بوده و باید مسیری را پیاده طی کنید.

 

معرفی هتل‌های هیلتون استانبول

میدان تکسیم استانبول 

۲۴ فروردین ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 24 شهریور 1402)

نظرات کاربران