خرید در اطراف میدان تقسیم استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خرید در اطراف میدان تقسیم استانبول

گردشگرانی که برای بازدید تور استانبول می‌روند معمولا در سلطان احمد، بی‌اوغلو (تقسیم)، بشیکتاش و کادیکوی اقامت می‌کنند. به خصوص میدان تقسیم و اطراف آن در میان این مناطق اقامتی خودنمایی می‌کند. به همین دلیل، یکی از جالب‌ترین چیزها برای کسانی که به استانبول سفر می‌کنند، مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم است. مراکز خرید زیادی وجود دارد که می‌توانید به راحتی از میدان تقسیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. نزدیک‌ترین آن‌ها مرکز خرید Demiroren است، اما مکان‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی با وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی به آنجا بروید. البته وقتی صحبت از تکسیم به میان می‌آید، مراکز خرید تنها گزینه برای خرید نیستند. خیابان استقلال که تنها یک پیاده روی از میدان تقسیم فاصله دارد و معابر تاریخی در خیابان‌های اطراف آن نیز گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهند.

 

مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم 2022

بسیاری از مراکز خرید اطراف میدان تقسیم در فاصله کمی با پای پیاده واقع نشده‌اند. با این حال، اگر از میدان تقسیم با مترو رفت و آمد می‌کنید، می‌توانید به راحتی در یکی از ایستگاه‌های Mecidiyekoy، شیشلی، Gayrettepe و لونت پیاده شوید و به مکان‌های خریدی که در زیر لیست کرده‌ایم برسید.

مرکز خرید Demiroren

مرکز خرید Demiroren که در خیابان استقلال واقع شده تنها ۵ دقیقه پیاده تا میدان تقسیم فاصله دارد، گزینه‌های معقولی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر برای خرید عجله دارید و می‌خواهید قبل از ترک استانبول سریع سوغاتی بخرید، می‌توانیم مرکز خرید Demiroren را به شما پیشنهاد کنیم. با این حال، وقتی آن را با سایر مراکز خرید موجود در لیست ما مقایسه می‌کنید، جای کوچکی خواهد بود. در این مرکز خرید چند فروشگاه از برندهای معروف مد محلی وجود دارد. با این حال توصیه می‌کنیم بعد از خرید از اینجا در خیابان استقلال هم گشتی بزنید. این مرکز خرید با داشتن ۴۱ فروشگاه در مساحتی ۱۹ هزار متر مربعی بین ساختمان‌های زیبا و تاریخی شهر واقع شده و فرصت خوبی برای گشت و گذار و همچنین خرید ارائه می‌دهد. اگر بعد از خروج از اینجا در جهت برج گالاتا قدم بزنید، می‌توانید گزینه‌های زیادی پیدا کنید. به خصوص خیابان گالیپ دده که از انتهای خیابان استقلال شروع می‌شود و تا برج گالاتا امتداد می‌یابد، این روزها طرفداران زیادی دارد. اخیرا بسیاری از بوتیک هتل‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های هدیه در این خیابان افتتاح شده‌اند. در محله گالاتا که تبدیل به یک مرکز توریستی شده است می‌توانید سوغاتی‌های زیادی درباره استانبول بخرید. در واقع از این جا تا کمی دورتر شما تعداد زیادی فرصت خرید خواهید داشت که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه و انتظاری که دارید خرید خوبی را تجربه کنید.

 

معرفی مرکز خرید آستوریا استانبول

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر استانبول یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید نه تنها در استانبول بلکه در اروپا است. جواهر که جذاب‌ترین مکان در بین مراکز خرید نزدیک میدان تقسیم است، بیش از ۲۰۰ فروشگاه را در خود جای داده است. مرکز خرید جواهر که در آن می‌توانید محبوب‌ترین برندهای لباس محلی را پیدا کنید، نه تنها به عنوان یک مرکز خرید بلکه به عنوان مرکز فرهنگ و هنر نیز طراحی شده و حرفی برای گفتن دارد به همین دلیل هم هست که همه نوع آدمی جذب این مرکز خرید می‌شوند و به دنبال علایق خودشان می‌روند. تعدادی از بهترین سینماهای استانبول در جواهر واقع شده، علاوه بر این صحنه تئاتر دولتی استانبول نیز در آن قرار گرفته که بر اهمیت هرچه بیشتر آن افزوده است. برای رسیدن به این مرکز خرید می‌توانید از میدان تقسیم سوار مترو شوید و در ایستگاه Sisli/Mecidiyekoy پیاده شوید. اگر هنگام خروج از ایستگاه مترو، خروجی شیشلی را دنبال کنید، درست در مقابل جواهر بیرون خواهید آمد.

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون استانبول یکی از اولین مراکز خرید در فضای باز استانبول است. کانیون که طراحی فوق‌العاده‌ای دارد، خانه فروشگاه‌های برندهای کاملا مجللی است که همه آن‌ها را می‌شناسند. کانیون نه تنها برای خریداران جذاب است، بلکه برای کسانی که به چشیدن طعم‌های جدید و خوشمزه علاقه دارند نیز جذابیت دارد. همچنین می‌توانید یک ناهار یا شام خوب را در کانیون که شعبه‌های بسیاری از رستوران‌های معروف دارد، میل کنید. شما می‌توانید برای رفتن به این مرکز خرید خیلی راحت از میدان تقسیم با مترو به کانیون که در لونت قرار دارد برسید. به این ترتیب که وقتی از تکسیم سوار مترو می‌شوید، در ایستگاه چهارم که Levent باشد پیاده شوید و از آنجا به مرکز خرید کانیون بروید. دسترسی به اینجا واقعا راحت بوده و با مترو در عرض چند دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد بنابراین اگر وقت کافی دارید توصیه می‌کنیم حتما سری به این مرکز خرید جذاب بزنید و در فضای مجلل آن غرق شوید حتی اگر قصد خرید ندارید هم ارزش بازدید دارد.

 

برترین مراکز خرید محله آتاشهیر در استانبول

سیتی نیشانتاشی

مرکز خرید سیتی نیشانتاشی یکی از مراکز خرید کوچک اما جذاب استانبول است. دلیل اینکه ما این مرکز خرید را پیشنهاد می‌کنیم این است که گزینه‌های عالی برای کسانی که عاشق خرید هستند و از قضا در اطراف منطقه تقسیم گشت و گذار می‌کنند دارد. محله نیشانتاشی به عنوان بهشت کسانی که می‌خواهند در استانبول لباس بخرند شهرت زیادی داشته و عاشقان مد را به سمت خود می‌کشاند. سیتی نشانتاشی درست در وسط نیشانتاشی یکی از مجلل ترین محله‌های استانبول واقع شده است. همچنین اشاره کنیم که سیتی مرکز خریدی است که افراد مشهور در آن خرید می‌کنند، و گزینه‌های غنی برای خوردن و نوشیدن نیز ارائه می‌دهد. این مرکز خرید که رستوران‌های معروف زیادی در طبقه غذاخوری دارد، توانسته توجه افراد خوش اشتها را به خود جلب کند. پس از خرید در سیتی نیشانتاشی، می‌توانید از بوتیک‌های نیشانتاشی نیز دیدن کنید. زیرا طراحانی که از نزدیک تحولات مد در جهان را دنبال می‌کنند معمولا در این منطقه مستقر هستند. هیچ بی‌راه نیست که با وجود تمامی این شرایط، نیشانتاشی را مکانی ایده آل برای خرید لباس زنانه می‌دانند.

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک یکی از مجلل ترین مراکز خرید استانبول بوده و محبوب‌ترین گزینه در لیست ما از مراکز خرید نزدیک به تقسیم است. علاوه بر این، این مکانی است که در گذشته چندین بار جایزه "بهترین مرکز خرید" را دریافت کرده است. می‌توانید فروشگاه‌های معروف‌ترین برندهای پوشاک جهان را در ایستینیه پارک بیابید. این مرکز خرید که با نزدیکی به مجلل‌ترین مناطق استانبول در امتداد تنگه بسفر توجهات را به خود جلب می‌کند، مکانی است که افراد معروف زیادی در آن رفت و آمد می‌کنند بنابراین اگر بر حسب اتفاق چهره کسی برایتان آشنا بود اصلا شک نکنید زیرا به احتمال زیاد یکی از آن سلبریتی‌ها را دیده‌اید. اضافه کنیم که ایستینیه پارک گزینه‌های زیادی برای خرید، غذاخوری و علاقه‌مندان به ورزش دارد. این مرکز خرید در ۱۲ کیلومتری میدان تقسیم قرار دارد، اگرچه در نگاه اول دور به نظر می‌رسد، اما می‌توان به راحتی از تکسیم با وسایل حمل و نقل عمومی به آنجا رسید. اگر از ایستگاه مترو در میدان تقسیم سوار مترو شوید، می‌توانید در ایستگاه هشتم (ITU-Ayazaga) پیاده شوید و به سمت ایستینیه پارک بروید. اگرچه کمی دورتر از سایر مراکز خرید موجود در لیست ما است، اما با تجربه خریدی که ارائه می‌دهد ارزش آن را خواهد داشت تا کمی دورتر بروید.

 

خرید از برندهای محبوب لباس ترک در استانبول

سایر مراکز خرید در اطراف میدان تقسیم

در اطراف میدان تقسیم علاوه بر مراکز خرید، مکان‌های خرید زیاد دیگری هم وجود دارد که از این میان می‌توان به خیابان استقلال، گالاتا و کاراکوی نیز اشاره کرد. به عنوان مثال، خیابان سردار اکرم، نزدیک برج گالاتا، یکی از خیابان‌های خرید محبوب در این روزهای استانبول است. اگر از خیابان Yuksek Kaldirim به دنبال برج گالاتا به سمت دریا پایین بروید، می‌توانید به کاراکوی یکی از بخش‌های توریستی و معروف شهر بروید. مغازه‌های زیادی در کاراکوی وجود دارد که تجهیزات مخصوص فضای باز و طبیعت گردی را می‌فروشند. بنابراین، می‌توانید مارک‌هایی مانند North Face، Columbia و Jack Wolfskin را از کاراکوی با قیمت‌های حراجی خریداری کنید. اگر از عاشقان سفر، گشت و گذار و ماجراجویی در طبیعت هستید از رفتن به این محله پشیمان نخواهید شد.

علاوه بر این‌ها، عتیقه فروشی‌های بسیار زیبایی در خیابان چوکورچوما در محله جهانگیر وجود دارد. چوکورچوما، یکی از معدود مکان‌هایی که می‌توانید عتیقه‌جات اصل در استانبول خرید کنید، همچنین خانه موزه معصومیت اورهان پاموک (نویسنده برنده جایزه نوبل) هم است که بر اساس کتابی با همین نام تاسیس شده است. علاوه بر این، در خیابان Bogazkesen که بین جهانگیر و توپخانه امتداد یافته، بوتیک‌های لباس فروشی خوبی وجود دارد که می‌توانید خریدهای دلچسبی داشته باشید.

همچنین اگر به پیاده روی علاقه دارید، می‌توانید از پل گالاتا عبور کرده و به امینونو (شهر قدیمی استانبول) بروید. بنابراین، شما از بی‌اغلو خارج خواهید شد، اما می‌توانید لباس‌های بسیار ارزان را در امینونو، مهم‌ترین منطقه خرید در شبه جزیره تاریخی پیدا کنید. یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید خرید کنید بازار محمودپاشا است که از خیابان پشتی بازار ادویه شروع می‌شود، این بازار جای ایده آلی برای خرید لباس ارزان در استانبول است. در ادامه می‌توانید با رفتن به سمت گالاتا موارد جذاب‌تری برای خرید در اطراف تقسیم پیدا کنید اما چون مجبور می‌شوید دورتر و دورتر بروید از ادامه معرفی مراکز خرید دورتر به میدان تقسیم پرهیز کردیم.

 

با بهترین خیابان‌های خرید استانبول آشنا شوید

۰۹ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران