معرفی ساعت نجومی باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
معرفی ساعت نجومی باتومی

باتومی شهر زیبایی‌های گرجستان است. شهری که سواحل خواستنی دارد و روز و شبِ شما را سرشار از شادی می‌سازد. شهری پر از فستیوال که جشنواره‌های موسیقی تعدادی از آنها هستند. شهری بندری که در رستوران‌های آن می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی عمرتان را سفارش بدهید و نوش جان کنید. شهری که هتل‌هایش همگی با کیفیت هستند و اقامتی خاطره‌انگیز را برایتان می‌سازند. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر اگر می‌خواهید از یکی از جاذبه‌های گردشگری مدرن آن دیدن کنید همراه ما باشید تا ساعت نجومی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


ساعت نجومی باتومی جاذبه‌ گردشگری جهانی گرجستان

در ساختمان مربوط به بانک قدیمی باتومی، ساعتی قرار داده شده است که یکی از میراث‌های جهانی در حوزه‌ی گردشگری به شمار می‌آید. ساعتی نجومی که از روی آن می‌توانید ساعت مربوط به شهرهای دیگر جهان را نیز بخوانید. ساعتی که دارای یک مکانیسم منحصر به فرد است و نمونه‌اش را می‌توانید در شهر پراگ جمهوری چک و شهر ونیز ایتالیا نیز بیابید. ساعتی که جدای از تشخیص و خواندن زمان، اطلاعات نجومی جالبی همچون موقعیت خورشید و ماه، نصف النهار، افق و زمان طلوع و غروب خورشید را نیز به نمایش می‌گذارد. ساعتی که با گذشت هر شصت دقیقه زنگ می‌زند و صدایش، صدایی آشنا برای شهر باتومی است. ساعتی نصب شده به بنای جذاب بانک باتومی. این ساعت چند سال پیش که ساختمان این بانک مورد بازسازی قرار گفت بر آن نصب شد و جلوه‌ای دیگر به شهر بخشید. جلوه‌ای توریستی و بین‌المللی.

 

بدون بازدید از میدان پیازا باتومی را ترک نکنید

ساعت نجومی باتومی

امروزه در سفر به باتومی تعداد زیادی از گردشگران به بازدید آن می‌روند و در کنار آن عکس می‌اندازند. در سفرتان به باتومی به شما نیز توصیه می‌کنیم به دیدن این ساعت بروید. چراکه دسترسی مناسبی دارد و در هرکجای باتومی اقامت داشته باشید به راحتی می‌توانید خودتان را به این ساعت برسانید و نه تنها از آن بلکه از جاذبه‌های دیدنی اطرافش نیز دیدن کنید. این ساعت در خیابان ممد آباشیدزده واقع شده است و در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهید می‌توانید به این خیابان مراجعه کنید و از آن به طور رایگان دیدن فرمایید. اما توصیه ما به شما این است زمانی به دیدن این ساعت بروید که بتوانید از دیگر جاذبه‌های نزدیک آن نیز دیدن کنید. جاذبه‌هایی که در ادامه خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی برترین مراکز خرید باتومی

ساعت نجومی باتومی

دلفیناریوم و باغ گیاه‌شناسی باتومی

دلفیناریوم و باغ گیاه‌شناسی دو مجموعه‎ای هستند که در نزدیکی این ساعت قرار دارند و روزی که به تماشای این ساعت می‌روید می‌توانید برای بازدید از این دو مجموعه نیز برنامه‌ریزی کنید. البته اگر قرار است مدت زمان کوتاهی در باتومی باشید. چراکه اگر قرار است مدت زمان مناسبی در این شهر باشید و وقت کافی برای گشت و گذار در آن دارید به شما توصیه می‌کنیم یک روز مجزا و کامل برای بازدید از هرکدام این جاذبه‌ها اختصاص بدهید. باغ گیاه‌شناسی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری باتومی محسوب می‌شود. باغی که بیش از ۱۱۰ هکتار وسعت دارد و در آن بیش از ۲۰۰۰ گونه از انواع مختلف گیاهان کاشته شده است. باغی که در سال ۱۸۸۰ میلادی توسط یک گیاه‌شناس روس تبار تاسیس شده است و ۹ بخش مختلف دارد. اگر دوستدار طبیعت هستید در سفر به باتومی حتما باید از باغ گیاه‌شناسی باتومی دیدن کنید. دلفیناریوم نیز مجموعه‌ای است که در خود یک آکواریوم بزرگ برای تماشای آبزیان مختلف دارد و همچنین استخری دارد که در آن سی دلفین زندگی می‌کنند و به اجرای برنامه برای بازدید کنندگان می‌پردازند.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

ساعت نجومی باتومی

جاذبه‌های گردشگری رایگان نزدیک به ساعت نجومی

جدای از دو مجموعه‌ی دلفیناریوم و باغ گیاه‌شناسی، در روزی که به بازدید از ساعت نجومی اختصاص داده‌اید، می‌توانید چندین جاذبه‌ی گردشگری دیگر باتومی را نیز ملاقات کنید. جاذبه‌هایی که بازدید از آنها به مانند ساعت نجومی رایگان است. جاذبه‌هایی مانند پارک معجزه که یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری باتومی است. چراکه مجسمه‌ی عشق؛ یعنی مجسمه‌ی علی و نینو در آن قرار دارد. مجسمه‌ای ۸ متری که دو بدن جدا از هم را نشان می‌دهد و این دو بدن به یکدیگر می‌پیوندند و یکی می‌شوند.

ساعت نجومی باتومی

برج الفبا که یک سازه‌ی فلزی ۱۳۰ متری است و بدنه‌اش با حروف الفبای گرجی تزئین شده است نیز در نزدیکی این ساعت قرار دارد. میدان اروپای شهر باتومی که مجسمه‌ی مدآ را در خود جای داده است از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک ساعت نجومی است. در نزدیکی تمامی این جاذبه‌ها که هرکدام نمادهای بصری این شهر به شمار می‌آیند، شما می‌توانید زیباترین عکس‌هایتان را برای شبکه‌های اجتماعی‌تان بیندازید.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران