معرفی پارک ۶ می در سفر به باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
معرفی پارک ۶ می در سفر به باتومی

کشور باتومی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین مردم شناخته می‌شود. چرا که دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی بسیار زیادی است. در بین تمامی شهرهای گرجستان تور باتومی علاوه بر مکان‌های دیدنی و تاریخی از سواحل زیبا و جذاب بسیاری نیز برخوردار است. به همین دلیل به قطب گردشگری این کشور تبدیل شده است. از جمله دیدنی‌ترین مکان‌هایی که در سفر به باتومی می‌توان بازدید کرد پارک ۶ می نام دارد. اگر آشنایی با این مکان قبل از سفر به این شهر توریستی گرجستان برایتان جذاب است شما را به خواندن ادامه مطالب دعوت می‌کنیم.

 

معرفی پارک ۶ می باتومی (6 May Park Batumi Georgia)

پارک ۶ می باتومی از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید. چرا که جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذابی را در خود جای داده است. در نتیجه گردشگران می‌توانند با بازدید از آن از چندین مکان جذاب و دیدنی دیگر نیز دیدن کنند. پروژه احداث پارک ۶ می برای اولین بار توسط باغبانی به نام پروس و معمار رسلر در سال ۱۸۸۸ شروع شد. اما در نیمه‌های کار معمار پروژه درگذشت و ادامه پروژه به تنهایی توسط این باغبان خاتمه یافت. در همین سال‌ها امپراطور روسی به نام الکساندر سوم از پارک ۶ می بازدید کرده و علاقه بسیاری به آن پیدا می‌کند. به همین دلیل در این مکان دستور کاشت چند درخت را می‌دهد. در نتیجه تا مدت‌های درازی اغلب افراد آن را با نام باغ الکساندر نیز می‌شناختند. اما بعد از مدت‌ها و به دنبال فروپاشی حکومت شوروی نام آن به پارک ۶ می تبدیل می‌شود.

امروزه تغییرات بسیار زیادی در این پارک اعمال شده و امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در آن ایجاد کرده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به دریاچه‌ای زیبا، آکواریوم، دلفیناریوم و باغ وحش شهر باتومی اشاره کرد. علاوه بر آن در این پارک باشگاه‌ها و مکان‌هایی جهت سرگرمی کودکان قرار داده‌اند. همچنین ساختمانی به منظور اجرای تئاتر، نمایش و کنسرت در آن احداث شده که دارای زیبایی مخصوص خود است. بدون شک علاقه‌مندان به گردش و تفریح می‌توانند یک روز متفاوت و پرهیجان را در تور گرجستان با رفتن به این پارک زیبا تجربه کنند و خاطره‌ای خوش در شهر باتومی برای خود رقم بزنند.

 

۴ رستوران غذاهای حلال در باتومی

معرفی بخش‌های مختلف پارک ۶ می باتومی

همان طور که گفته شد پارک ۶ می باتومی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های و جذابیت‌‌های خاص خود هستند. از جمله این قسمت‌ها عبارتند از:

  • دلفیناریوم باتومی

یکی از معروف‌ترین قسمت‌های پارک ۶ می، دلفیناریوم باتومی است. این بنا برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ با هدف به نمایش گذاشتن رقص و بازی دلفین‌ها تاسیس شد. به طوری که به عنوان اولین دلفیناریوم در اتحادیه شوروی شناخته میشد. امروزه نیز علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیط به این مکان رفته و از تماشای رقص دلفین‌ها لذت ببرند.

 

ده نکته جذاب درباره سفر به باتومی

  • آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی یکی دیگر از مکان‌های جذابی است که در پارک ۶ می قرار گرفته است. این آکواریوم در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد و از همان دوران تا به اکنون به نگه‌داری ماهی‌های جذاب و دیدنی دنیا در آن  تلاش کرده‌اند. امروزه می‌توانید با رفتن به آن از گونه‌های خاص و نادری که در دریای اژه، مدیترانه، اقیانوس هند، دریای سیاه و دریای سرخ وجود دارند بازدید کنید.

  • باغ وحش باتومی

باغ وحش باتومی در سال ۱۹۸۹ در قسمتی از پارک ۶ می تاسیس شد. از جمله ویژگی‌های مثبت این باغ وحش ایجاد محیطی جذاب و سرسبز برای حیوانات به منظور نگه‌داری از آن‌ها است. از جمله گونه‌های حیوانی که می‌توان در این مکان دیدن کرد عبارتند از: کیسه داران استرالیایی، میمون، اسب‌های مینیاتوری، گوزن و دیگر حیوانات خاص دنیا.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

  • شهر بازی کودکان

 در پارک ۶ می باتومی مکانی نیز برای تفریح کودکان در نظر گرفته شده است. به این معنا که محیطی برای سرگرمی کودکان و وسایل بازی برای آن‌ها تعبیه گردیده است. در نتیجه افرادی که به همراه خانواده خود سفر کرده‌اند می‌توانند در کنار کودکان از محیط زیبای پارک لذت ببرند.

طریقه بازدید از پارک ۶ می باتومی

پارک ۶ می درون شهر باتومی قرار گرفته است. به طوری که تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی و به کمک وسایل حمل و نقل عمومی از این مکان زیبا دیدن کنند. آدرس دقیق این پارک در زیر نوشته شده است:

ـ Rustaveli street ۵۱, Batumi ۶۰۱۰, Georgia

 

گشت وگذاری رویایی برای آخر هفته در باتومی

برای ورود به پارک ۶ می نیازی به تهیه بلیط نبوده و تمامی افراد در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند از آن دیدن کنند. همچنین توصیه می‌شود علاوه بر مکان‌های دیدنی که درون پارک قرار دارند از موزه ادجارا و موزه هنر که از برترین موزه‌های باتومی نامبرده می‌شوند، در فاصله ۰.۵ کیلومتری آن دیدن کنید.

۱۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران