معرفی آکوآ پارک باتومی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری باتومی
معرفی آکوآ پارک باتومی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی گرجستان

باتومی یکی از شهرهای جذاب و خواستنی گرجستان است که جزو اولین مقاصد گردشگری این کشور به حساب می‌آید. شهری بندری و ساحلی که می‌شود ساعت‌ها در سواحل آن ماند و خوش گذراند. شهری پر از رویداد و فستیوال که هرساله جوانان زیادی را از سراسر جهان به خودش می‌کشاند. شهری پر از کافه‌ها و رستوران‌های خوب که بهترین غذاها را به مهمانان‌شان ارائه می‌کنند. شهری که امکانات رفاهی مناسبی دارد برای داشتن اقامت‌های راحت و بدون دغدغه. شهری که شب‌های پر شور دارد و روزهای پر نور. در سفر تابستانی‌تان با تور گرجستان به این شهر اگر به دنبال یک جای مهیج برای تفریح کردن هستید همراه ما باشید تا پارک آبی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. پارکی که هم برای تفریحات خانوادگی مناسب است و هم برای تفریحات مجردی.

 


آکوآ پارک


در ۳ کیلومتری مرکز شهر باتومی و در مجاورت ساحل این شهر در سال ۲۰۱۳ میلادی پارکی تاسیس شده است که یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی گرجستان به حساب می‌آید. جایی سرگرم‌کننده و جذاب که در روزهای گرم سال بازدیدکنندگان زیادی را به خودش می‌کشاند. جاییکه هم برای تفریحات خانوادگی به همراه خردسالان و نوجوانان مناسب است و هم برای تفریحات بزرگسالان. پارکی که از بخش‌ها و سرگرمی‌های مختلفی تشکیل شده است. اگر می‌خواهید با امکانات این پارک بیشتر آشا شوید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

لذت تفریحات آبی را در باتومی تجربه کنید

 

 

 آکوآ پارک باتومی

 


۱- سرسره‌ها


این پارک را چندین سرسره تشکیل داده است تا بتواند متناسب با هیجانی که می‌خواهید و طاقتش را دارید آدرنالین خونتان را بالا ببرد. سرسره‌هایی که برخی‌هایشان را باید با تیوپ لیز بخورید و برخی‌های دیگر را بدون تیوپ. سرسره‌هایی به شرح زیر که هرکدامشان جذابیت خاص خودش را دارد.


سرسره‌ی U شکل: این سرسره جزو سرسره‌هایی است که باید با تیوپ از آن لیز بخورید. سرسره‌ای که در مسیری U شکل از آن بالا می‌روید و پایین می‌آیید تا سرعت شما بر اثر اصطکاک تیوپ و سطح سرسره به صفر برسد و متوقف شوید. از این سرسره می‌توانید دو نفره یا انفرادی لیز بخورید و لذت ببرید.
سرسره رو باز: از این سرسره باید بدون تیوپ لیز بخورید و درحالیکه زیر نور آفتاب هستید از ارتفاعی به اندازه ۲۰ متر با یک شیب ملایم پایین بیایید. سرسره‌های رو باز این پارک در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا شما بتوانید همراه با دوستان‌تان از آنها لیز بخورید و پایین بیایید. سرسره‌هایی که پس از لیز خوردن، شما را به یک استخر پر آب پرتاب می‌کنند.
سرسره سر بسته: از این سرسره‌ها نیز باید بدون تیوپ لیز بخورید. سرسره‌هایی که در نسبت با سرسره‌های رو باز با سرعت بیشتری شما را سر می‌دهند و به داخل استخر آب می‌اندازند.

 

بازدید از آکواریوم باتومی، جاذبه بی نظیر گرجستان

 

 

 آکوآ پارک باتومی

 

 

۲- استخرها


این پارک علاوه بر سرسره‌هایی که خدمتتان معرفی شد استخرهای جذاب نیز در خودش جای داده است. استخرهایی که هم می‌توانید دور آنها زیر سایه‌بان‌های شیک دراز بکشید، یا روی تخت‌های دورش ریلکس کنید و آفتاب بگیرید و یا اینکه بزنید به درونش و شنا کنید. این پارک دو استخر را در خودش جای داده است که یکی از آنها مناسب خردسالان است و دیگری مناسب بزرگسالان.

 

کارهایی که در روزهای سفر خود به باتومی باید انجام دهید

 

 

 آکوآ پارک باتومی

 

 

۳- سرزمین بازی کودکان


این پارک امکاناتش را فقط محدود به بزرگسالان نکرده است و برای کودکان و خردسالان نیز امکانات تفریحی ویژه‌ی آنها را فراهم دیده است. امکاناتی از قبیل سرسره‌های مارپیچ و رو باز با طول‌های کم که برای آنها هیجان‌انگیز است. امکاناتی از قبیل یک استخر کم عمق که کودکان می‌توانند با تیوپ و یا بدون تیوپ در آن شنا کنند و صاحب خاطره‎های ماندگار از سفر به باتومی شوند. در این بخش از پارک شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی فرزندان‌تان را به تفریح ببرید.

 

دیدنی‌های پارک معجزه‌ی باتومی را از دست ندهید

 

 

 آکوآ پارک باتومی

 

 

۴- رستوران و بوفه‌ها


در این پارک اصلا نگران گرسنه شدن نباشید. مخصوصا وقتی در یک تفریح خانوادگی به همراه فرزندان‌تان به آن رفته‌اید. چرا که یک رستوران و چندین بوفه‌ی فروش اغذیه و نوشیدنی در آن موجود است تا شما هروقت احساس گرسنگی کردید به آنها مراجعه کنید. در رستوران این پارک می‌توانید برگرهای درجه یک باتومی را نوش جان کنید. رستورانی که هرچقدر فرزندان بد غذا باشند با سیب‌زمینی و مرغ‌های سخاریش آب دهان بچه‌هایتان را راه می‌اندازد. لازم به ذکر است بدانید به هیچ عنوان نمی‌توانید مواد خوراکی از خارج از پارک به داخل آن ببرید.

 

 

 آکوآ پارک باتومی

 

 

درهای این پارک همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به روی علاقه‌مندان به تفریحات آبی باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. قیمت بلیت این پارک برای بزرگسالان ۳۰ لاری، برای دانشجویان ۲۰ لاری و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است. اگر در روزهای گرم تابستانی به تفلیس سفر می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما یک نیمروز از سفر خود را به این پارک اختصاص بدهید.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران

حسین

من با خانواده دو سال پیش هتل اکوا پارک گرجستان رفتیم هتل در حد یک ستارهراتاقها کوچک و کثیف و با وسایل و ملافه های چر ک الود و با سرو صدای موزیک به خاطر یه کاباره داخل ان که تا صبح نمیزاره بخوابی و صبحانه افتصاح ضمنا پارک ابی اینقدر الوده اس که هر کی میره توش اسهال و استفراغ می گیره ومن و تموم خونوادم مریض شدیم.