معرفی پارک میراکل باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
معرفی پارک میراکل باتومی

همه ما دوست داریم در مقاصدی که به آن سفر می‌کنیم از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی دیدن کرده و بازدید از آن‌ها را در الویت برنامه‌های گردشگری خود قرار دهیم. حال اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید و از طرفی قصد سفر به کشور گرجستان و شهر باتومی را در سر دارید، بازدید از میراکل پارک را به شدت توصیه می‌کنیم. پارک میراکل باتومی یکی از بهترین پارک‌های این شهر زیبا و ساحلی گرجستان بوده و از سرگرمی‌های متعدد گرفته تا فرصت بازدید از جاذبه‌های متنوعی را در اختیار گردشگران خود قرار می‌دهد. همراه ما باشید تا شما را با این پارک جذاب و دیدنی در شهر باتومی بیشتر آشنا کنیم.

 

آشنایی با پارک میراکل باتومی

اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری باتومی برای گشت و گذار به همراه خانواده‌ در سفر به آن هستید و یا قصد رفتن سراغ بهترین سرگرمی‌های رایگان در تور گرجستان به مقصد این شهر توریستی را دارید، رفتن به پارک میراکل و وقت‌گذرانی در آن را پیشنهاد می‌دهیم. این پارک زیبا و دیدنی در حوالی دریای سیاه قرار داشته و یکی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که مسافران باتومی می‌توانند از آن دیدن کنند. در این پارک جذاب بازدیدکنندگان برای ساعت‌ها از هیاهوی شهر دور بوده و می‌توانند به تماشای مناظر شگفت‌انگیز طبیعت نشسته و از برخی از جاذبه‌های مهم باتومی که در این منطقه قرار گرفته‌اند، دیدن کنند.

پارک میراکل باتومی یکی از مکان‌های مدرن و چشمگیر در این شهر توریستی است که همانند هر پارک دیگری می‌توان آن را یک محل استراحت و رسیدن به آرامش در بین مردم دانست. به طوری که نه تنها گردشگران تور باتومی بلکه مردم محلی نیز به دلیل چشم‌انداز زیبایی که این پارک از دریای سیاه ارائه می‌دهد برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کرده و با دوستانشان قرار می‌گذارند. موضوع بسیار جالب در مورد پارک میراکل این است که بر خلاف تعریفی که از پارک‌ها داریم در آن به جای درختان و خیابان‌های سایه‌دار، اغلب ساختمان‌های مدرن و بناهای خاص جلب توجه می‌کنند.

عکس: miracle-park-apartment.batumihotels.net

 

جاذبه‌های نزدیک پارک میراکل باتومی

در کنار مناظر زیبایی که میراکل پارک به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد، جاذبه‌های توریستی متعددی را نیز در خود جای داده که هر کدام به نحوی از جذابیت قابل توجهی برخوردار هستند. از جمله اصلی‌ترین جاذبه‌های این پارک که امروزه هر کدام از آن‌ها به یکی از نمادهای شهر باتومی تبدیل شده‌اند، عبارتند از:

 

مجسمه عاشقانه علی و نینو

مجسمه علی و نینو نه تنها مهم‌ترین جاذبه دیدنی در این پارک بلکه یکی از نمادین‌ترین جاذبه‌های باتومی بوده و امروزه توانسته در بین توریست‌ها به شهرت جهانی برسد. این مجسمه بی‌نظیر با الهام از داستان عاشقانه «علی و نینو» اثر نویسنده معروف قربان سعید ساخته شده است. این داستان شباهت بسیاری به قصه عاشقانه رومئو و ژولیت شکسپیر داشته و درباره جوانی آذربایجانی است که عاشق یک شاهزاده خانم گرجی می‌شود و در دفاع از کشورش بدون رسیدن به معشوقه خود می‌میرد. این مجسمه طوری طراحی شده که در آن علی و نینو به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند و هر ۱۰ دقیقه یکبار به هم رسیده با یکدیگر ترکیب شده و سپس از درون هم عبور کرده و جدا می‌شوند. به دلیل نورپردازی‌های زیبا بهترین زمان برای تماشای نمایش ده دقیقه‌ای مجسمه علی و نینو شب و بعد از تاریک شدن هوا است.

 

آشنایی با دلفیناریوم باتومی

عکس: tripadvisor.com

 

فانوس دریایی باتومی

از دیگر جاذبه‌هایی که توانسته مورد توجه بازدیدکنندگان در پارک میراکل باتومی قرار بگیرد، فانوس دریایی قدیمی است که در آن واقع شده است. تاریخچه فانوس دریایی در بندر باتومی به دوران حکومت ترک‌ها در آجارا برمی‌گردد. سپس، در سال ۱۸۶۳، اداره فانوس‌های دریایی عثمانی اولین فانوس دریایی را در باتومی بر روی دماغه، نه چندان دور از قلعه ترکیه، ساختند. فانوس دوم در سال ۱۸۷۸ پس از انتقال باتومی به روسیه نصب شد. فانوس دریایی باتومی که امروزه در پارک میراکل در انتظار بازدیدکنندگان نشسته، به ارتفاع ۲۱ متر توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده است. این فانوس دریایی از سنگ‌های هشت ضلعی ساخته شده و شکل آن شبیه یک خانه مسکونی است که در صورت تمایل می‌توانید عکس‌های زیبایی را در مقابل آن بگیرید.

عکس: visitajara.com

 

چرخ و فلک باتومی

چرخ و فلک باتومی مورد بعدی از جاذبه‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از میراکل پارک حتما سوار آن شده و لحظاتی هیجان‌انگیز و به یادماندنی را برای خود در این سفر رقم بزنید. این چرخ و فلک ارتفاعی در حدود ۵۵ متر داشته و مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر، دریا، کوه‌ها و اطراف را به نمایش می‌گذارد.

 

هتل‌های ارزان باتومی به پیشنهاد تریپ‌ادوایزر

عکس: bakurianiwater.ge

 

کلاب ساحلی یات (Yacht Club)

باتومی یک شهر تفریحی بزرگ است که همواره در طول تاریخ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل اهمیت باتومی موقعیت ساحلی آن است که سالانه به خصوص در فصل تابستان توریست‌های بسیاری را جذب خود می‌کند. از همین رو قطعا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی باتومی بندر کوچک آن خواهد بود که مکانی برای قایق‌های ماهیگیری کوچک و دیگر شناورها بوده و خبر خوب اینکه در حوالی پارک میراکل باتومی قرار دارد. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند در حین گشت و گذارهای خود در این منطقه سری به Yacht Club زده و خود را برای مدتی سرگرم کنند.

عکس: storyblocks.com

 

کارهایی که باید در پارک میراکل باتومی انجام دهید

مثل هر پارک دیگری در میراکل پارک نیز گردشگران فرصت تفریح و سرگرم شدن با کارهای متعددی را خواهند داشت. به عبارتی تنها جذابیت میراکل در بر داشتن جاذبه‌های توریستی نبوده و فرصت تفریحات گوناگونی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در زیر چند مورد از جذاب‌ترین این کارها را برای مسافران تور باتومی گردآوری کرده‌ایم:

  • به محض اینکه به پارک میراکل رسیدید، توصیه می‌کنیم پیاده‌روی را آغاز کرده و به کشف گوشه به گوشه این پارک بپردازید. چرا که از فضاهای سبز وسیع و درختان سرسبز گرفته تا هوای تمیز و تازه اولین چیزهایی هستند که در این پارک از گردشگران استقبال می‌کنند. علاوه بر آن، شما می‌توانید حوضچه‌های آب جذابی را نیز در آن پیدا کرده و بعد از خسته شدن در مکان‌های تعبیه شده برای نشستن استراحت کنید.
  • میراکل پارک باتومی به خاطر مناظر باشکوهش مشهور است که شما را به دنیای دیگری می‌برد بنابراین حتما دوربین عکاسی خود را آماده کرده و یکی از بهترین عکس‌های سفر خود به باتومی را با پشت زمینه مناظر زیبای دریای سیاه در میراکل پارک از خود به یادگار بگذارید.
  • علاوه بر مسیرهای پیاده‌روی پارک میراکل باتومی مناطقی را به منظور دوچرخه‌سواری نیز تعبیه کرده که علاقه‌مندان می‌توانند در همان جا دوچرخه‌ای را برای چند ساعت کرایه کرده و با آن به گشت و گذار و خوشگذرانی در این مکان بپردازند.

در نهایت نیز توصیه می‌کنیم به بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف که در بخش فوق معرفی شدند رفته و در آنجا به تماشای نمایش علی و نینو ایستاده و سپس سوار بر چرخ و فلک شده و منظره شهر باتومی را از فراز آن ببینید.

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته به باتومی

عکس: tripadvisor.com

 

ساعات بازدید از پارک میراکل باتومی

میراکل پارک به صورت همیشه باز بوده و مسافران تور باتومی می‌توانند در هر روز از سال و در هر ساعتی از شبانه روز به آنجا رفته و نهایت استفاده را از تفریحات و فضای این پارک دوست داشتنی بکنند. البته در حالت کلی توصیه می‌کنیم در ساعات نزدیک به غروب خورشید به میراکل بروید تا هم از جذابیت آن قبل از تاریک شدن هوا لذت برده و هم بعد از تاریک شدن هوا و روشن شدن نورپردازی‌ها جلوه دیگری از این پارک را مشاهده کنید. ناگفته نماند که ورود به این پارک رایگان بوده و گردشگران بدون نیاز به تهیه بلیط می‌توانند از آن دیدن کنند. 

۰۱ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران