بدون بازدید از میدان پیازا باتومی را ترک نکنید

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بدون بازدید از میدان پیازا باتومی را ترک نکنید

از جمله مکان‌های بی‌نظیری که در تور باتومی خود می‌توانید از ان دیدن کنید و از دیدنش نهایت لذت را ببرید میدان پیازا باتومی می‌باشد. این مکان به دلیل آب و هوای دلنشین و جو شادی که به دلیل برگزاری فستیوال‌های گوناگون در آن دارد این روزها به یکی از مکان‌های محبوب در بین توریست‌های داخلی و خارجی و حتی خود بومیان منطقه تبدیل شده است. با ما باشید تا با این مکان زیبا قبل از سفر خود به باتومی آشنا شوید.

 

میدان پیازا باتومی (Piazza Square)

باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان می‌باشد که سالیانه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. اکثر مسافران این شهر اوقات خود را به تفریحات آبی و شنا در سواحل آن می‌گذرانند. اما در این میان بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. میدان پیازا باتومی یکی از این مکان‌ها است که رفتن به آن شدیدا توصیه می‌شود. این میدان زیبا و معروف زیباترین میدانی است که می‌توانید در این شهر ساحلی پیدا کنید. آنچه این میدان را متمایز کرده است سبک معماری به کار رفته در آن است. به طوری که در نگاه اول نمی‌توانید آثاری از سبک معماری کشور گرجستان را در آن پیدا کنید. در ساخت آن از سبک معماری ایتالیایی بهره برده شده است. قدم زدن در این میدان این احساس را به شما خواهد داد که گویی در مرکز شهر یکی از شهرهای اروپایی پیاده‌روی می‌کنید. زیبایی و خوش آب و هوا بودن این منطقه از شهر آن را به یکی از شلوغ‌ترین نقاط گردشگری شهر باتومی تبدیل کرده است.

 

تفریح‌های هیجان‌انگیز در روزهای بارانی باتومی

Piazza Square

سبک معماری میدان پیازا

سبک معماری به کار رفته در این میدان خاص و بی‌نظیر می‌باشد. به طوری که در هیچ نقطه‌ای از گرجستان نمی‌توانید میدانی نظیر آن را پیدا کنید. میدان پیازا با سبکی بسیار شیک و مدرن ساخته شده است. به طوری که در بین خیابان‌ها و کوچه‌های سنتی باتومی بسیار جلب توجه می‌کند. مصالح اصلی که به زیبایی این میدان افزوده است شیشه‌ها و موزاییک‌های رنگی می‌باشد. همچنین نورپردازی آن زیبایی آن را دو چندان کرده است. از این رو بیشتر افراد بعد از تاریک شدن هوا به سمت میدان پیازا می‌روند تا از زیبایی آن در زیر نور لذت بیشتری ببرند.

 

سفری یک روزه به شهر ساحلی باتومی

Piazza Square 

فستیوال‌های میدان پیازا

سبک معماری مدرن و محبوبیت میدان پیازا باعث شده است تا این روزها به اصلی‌ترین مکان برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌ها در شهر باتومی تبدیل شود. اگر خوش شانس باشید می‌توانید در سفر خود با تور باتومی یکی از کنسرت‌ها خواننده‌های معروف دنیا را در این میدان تماشا کنید. همیشه این میدان حال و هوای شادی دارد. از این رو حتما در سفر خود یک سر به این میدان بزنید.

Piazza Square 

مسیر دستیابی به میدان پیازا باتومی

در حالت کلی شهر باتومی شهر بسیار بزرگی نیست. به همین دلیل دسترسی به اکثر جاذبه‌های گردشگری آن آسان می‌باشد. از طرفی دیگر میدان پیازا تقریبا در مرکز شهر واقع شده است. به همین دلیل دستیابی به آن به وسیله اتوبوس‌های درون شهری بسیار آسان و کم هزینه خواهد بود. شما در هر نقطه‌ای از شهر که باشید می‌توانید از اتوبوس‌های درون شهری استفاده کنید. نهایتا یک ربع طول خواهد کشید که به هدف خود برسید. بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است و فقط کافی است تا خود را به آدرس زیر برسانید:

No 25, Parnavaz Mepe ST, Batumi 6010, Georgia

 

لذت تفریحات آبی را در باتومی تجربه کنید

Piazza Square

مدت زمان ایده‌آل برای گذراندن روز خود در آن بین ۲ تا ۳ ساعت می‌باشد.

 

نکاتی که بهتر است قبل از بازدید از میدان پیازا بدانید

میدان پیازا مساحت نسبتا گسترده‌ای در حدود ۵۷۰۰ مترمربع دارد. موقعیت قرار گیری آن و وجود رستوران‌ها و کافه‌های متنوع در اطراف آن باعث شده است تا این روزها افراد بسیاری جذب آن شوند. پس بهتر است قبل رفتن به آن با یکسری نکات کلی آشنا شوید. از جمله این نکات عبارتند از:

  • اگر دوست دارید تا در قلب توریستی شهر باتومی اقامت داشته باشید توصیه می‌کنیم تا هتل خود را یکی از هتل‌های اطراف این میدان انتخاب کنید. با این انتخاب سفری شاد و پرهیجانی را برای خود رقم خواهید زد. البته اگر طرفدار مکان‌های دنج و خلوت هستید این محدوده برای اقامت اصلا توصیه نمی‌شود.
  • هرگز میدان پیازا را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه لذیذ ترک نکنید. البته اگر اهل قهوه هم نباشید ناخودآگاه بوی محسورکننده قهوه شما را جذب خود خواهد کرد. این بو در کل محوطه میدان به مشامتان خواهد رسید.
  • تایم شب بهترین زمان برای تفریح و بازدید در این میدان است. چرا که می‌توانید از کافه بارهایی که هر شب موسیقی زنده اجرا می‌کنند استفاده کنید و لذت ببرید.
  • بهتر است تا قبل از بازدید این میدان سوغاتی و یا یادگاری برای خود و دوستانتان نخرید. چرا که در حین پیاده‌روی می‌توانید وارد مغازه‌های رنگارنگ اطراف میدان شوید و خریدهای خود را انجام دهید.
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران