بازدید از نقاط طبیعی اطراف باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بازدید از نقاط طبیعی اطراف باتومی

تمام مناطق گرجستان جاذبه‌های طبیعی گسترده‌ای دارند که هر کدامشان می‌توانند دلیلی برای سفر به این سرزمین زیبا باشند. اما در تور باتومی شما به استان آدجارا می‌روید که یکی از بهترین مناطق طبیعی گرجستان است. جایی که هم سواحل زیبایی دارد و هم کوهستان‌هایی سرسبز و دیدنی که در فصول مختلف، مناظری زیبا و منحصر به فرد را برایتان به تصویر می‌کشند.

این منطقه از نظر تنوع زیستی و جانوری نیز بسیار غنی بوده همه چیز تنها به بازدید از مناظر زیبا ختم نمی‌شود. اما برای بازدید از بهترین نقاط طبیعی استان، کمی باید از باتومی دور شوید و به این منظور، ما بهترین جاهای اطراف این شهر را برای گردش‌های طبیعت گردی به شما معرفی خواهیم کرد.

 

نیگازولی

این روستا در فاصله‌ی ۷۸ کیلومتری از باتومی قرار گرفته و می‌توانید فصول بهار، تابستان و پاییز به دیدن این مکان بروید. جاذبه‌های متنوعی در نزدیکی این روستا وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مناظر کوهستانی زیبا، جنگل‌های پراکنده و همچنین رودخانه Acharistskali اشاره کرد که پل معروف داندالو بر روی آن قرار گرفته است. مضاف بر این‌ها، امکان بازدید از چند جاذبه‌ی تاریخی همچون قلعه نیگازولی را نیز خواهید داشت.

 

۸ حقیقت خواندنی در مورد گرجستان

گوبرونتی

گوبرونتی تنها ۵۶ کیلومتر از سواحل باتومی فاصله داشته و در تمامی فصول سال غیر از زمستان می‌توانید به این منطقه سفر کنید. یک مکان سرسبز و زیبا که باغ‌های انگور نیز در آن‌جا واقع شده و امکان انجام انواع فعالیت‌ها مختلف همچون اسب سواری و پیاده‌روی در طبیعت را نیز خواهید داشت.

بشومی

بشومی یکی از جاهای بسیار زیبا در گرجستان است که شما نه تنها برای یک سفر یک روزه، بلکه می‌توانید برای یک تور کامل به آن‌جا برنامه ریزی کنید زیرا یکی از بهترین نقاط گرجستان برای کمپ زدن در طبیعت است. البته تنها تابستان زمان مناسبی برای سفر به بشومی خواهد بود، جایی که چندین جاذبه‌ی طبیعی مختلف برای دیدن وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها برکه‌ی زیبای کوهستانی آن‌جاست. این مکان همچنین چندین ریزورت زیبا و خاص نیز دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

ریزورت اسکی گودرزی

اما پیشنهاد ما به شما تنها برای فصل‌های بهار و تابستان نیست، بلکه اگر زمستان هم به باتومی سفر کرده باشید، می‌توانید یک روزی را برای رفتن به ریزورت اسکی معروف گودرزی اختصاص دهید. جایی در ۱۰۰ کیلومتری باتومی که بیش از ۲۳۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و با امکانات عالی، یک مقصد ایده‌آل زمستانی در سفر به گرجستان محسوب می‌شود.

مریسی

مریسی تنها ۴۵ کیلومتر از باتومی فاصله دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گردش‌های نیم روزه از شهر محسوب می‌شود. جایی که مملو از باغات مختلف بوده و یکی از زیباترین آبشارهای گرجستان هم دراینجا هست که همه‌ی مسافرانی که به مریسی می‌روند از آن بازدید می‌کنند. یکی از نکات جالب در مورد مریسی، اقامتگاه Eco House در بلندی‌های آن جاست که یک ریزورت خاص و متفاوت بوده و اقامت در آن یک تجربه‌ی عالی و فوق‌‌العاده برای دوست داران طبیعت خواهد بود.

 

با ۷ کوه بلند گرجستان آشنا شوید

پیرولی مایسی

این دهکده زیبا که پاییز بهترین زمان برای بازدید از آن‌جاست، در ۳۰ کیلومتری باتومی واقع شده و به باغات انگور پرتعدادش معروف است. اما اگر در تور گرجستان به سراغ این محل رفتید، حتما سری به آبشار Makhuntseti بزنید که به وسیله‌ی مسیر ماشین رو نیز در دسترس است و جایی عالی برای پیک نیک و همچنین گرفتن عکس‌هایی عالی به شمار می‌رود.

پارک ملی Machakhela

بدون شک پارک‌های ملی یکی از بهترین جاها در هر کشور برای طبیعت گردی است و پارک ملی Machakhela نیز از این قائده مستثنی نیست. جایی حدود ۲۰ کیلومتر دورتر از باتومی که در هر فصلی از سال زیبایی خود را به رخ می‌کشد و نقاط دیدنی زیادی دارد که می‌توانید به دیدنشان بروید. اما بهترینِ تمام جاهایی که در پارک ملی Machakhela می‌توانید ببینید، دره‌ای به همین نام است که حدود ۳ کیلومتر از مسیر ماشین رو فالصه داشته و به راحتی قابل دسترس است. جایی که هم مناظر زیبایی دارد و هم می‌توانید روی پل معروف Tskhemlara عکسی برای خود به یادگار بگیرید.

 

بهترین هتل‌های منطقه آجارا، گرجستان

چاکویستاوی

چاکویستاوی یکی از مکان‌های تفریحی زیبا در باتومی است که حدود ۲۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد. جایی با رودخانه‌ای زیبا که ایام تابستان و پاییز برای بازدید از آن بسیار بهتر خواهد بود. امکانات زیادی در نزدیکی این مکان واقع شده و می‌توانید این جا را به عنوان مکانی آرام برای یک نیم روز خارج از باتومی انتخاب کنید.

۰۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران