بازدید از آکواریوم باتومی، جاذبه بی نظیر گرجستان

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بازدید از آکواریوم باتومی، جاذبه بی نظیر گرجستان

باتومی دومین شهر محبوب برای گردشگرهایی است که با تور گرجستان به این کشور سفر می‌کنند. شهر ساحلی که اغلب میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای جمعی است که برای خوشگذرانی پذیرای گردشگرها از دیگر کشورهاست. جاذبه‌های بیشتری همچون آکواریوم، پارک‌ها، باغ‌ها، رستوران و کافه‌های عالی به غیر از ساحل نیز در این شهر وجود دارد. در اینجا آکواریوم این شهر را معرفی می‌کنیم تا در صورتی که علاقه‌مند به تماشای ماهی‌ و دلفین بودید در سفرتان به این کشور از این مکان گردشگری نیز دیدن کنید.

 

آکواریوم باتومی


در ژوئن ۲۰۱۰، معماران هنین لارسن (Henning Larsen) جایزه اول را در مسابقه طراحی جدید آکواریوم در بندر باتومی (واقع در استان آدجارای جنوب غربی است که در مجاورت دریای سیاه) را به دست آوردند. آکواریوم باتومی ۴ نمایشگاه به شکل قلوه سنگ دارد که هر کدام محل نگهداری گونه‌های زیستی بی همتایی از دریای اژه، مدیترانه، اقیانوس هند، دریای سیاه و دریای سرخ هستند. این آکواریوم ۲۰۰۰ متری شامل برنامه های آموزشی، تجاری و تفریحی مختلفی است. در واقع دارای یک فضای مرکزی و چند منظوره شامل یک کافه، سالن اجتماعات و کارهای خرده فروشی با منظره ای از دریای سیاه و ساحل باتومی می‌باشد و به دلیل طرح بندی انعطاف پذیر آن، مناسب برای ارائه و کارگاه های آموزشی است. به طور معمول بازدیدکنندگان قبل از برگزاری نمایشگاه در این فضا جمع می‌شوند و با بازی، خوردن نوشیدنی و خرید سرگرم شده و استراحت می‌کنند.

 

۵ فستیوال معروف که هرساله در شهر باتومی برگزار می‌شوند

 

 

آکواریوم باتومی

 

 

طراحی آکواریوم


همچنین طراحی زیبای این آکواریوم که از سنگهای طبیعی باقی مانده از دریا که به طور مداوم در طول هزاران سال شکل می گیرد، الهام گرفته شده و بسیار چشمگیر است. در صورتی که با کودکانتان سفر می‌کنید، هم برای شما هم برای فرزندتان دیدن و ورود به محوطه آن و گرفتن عکس با پس زمینه چنین طرح خاص و منحصر به فردی جذاب خواهد بود.
فضای داخلی این مجموعه خیلی بزرگ نیست و زمان زیادی نیاز ندارید تا از آن بازدید کنید. شاید حدود ۱ ساعت کافی باشد. اما طراحی داخلی آن به شکل هنرمندانه‌ای ساخته شده که از فلزهای براق به شکل برگ شناور زنبق آبی و چراغ‌های قابل کنترل جهت تنظیم نور سالن استفاده شده که توانسته جلوه ای خیره کننده در هنگام ورود گردشگران در اختیار آنها قرار دهد.

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی، بهشت گم شده گرجستان

 

 

آکواریوم باتومی

 


با توجه به زمانی که برای بازدید از این مجموعه اختصاص داده‌اید مطمئنا از دیدن انواع ماهی‌ها و غذا دادن به آنها لذت خواهید برد. این آکواریوم که از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان به شمار می‌آید در خیابان معروف روستاولی واقع شده است . به همین دلیل می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید تا در یک روز از چند مکان گردشگری مختلف دیدن کنید. به طور مثال آکواریوم در نزدیکی پارک دلفین‌ها قرار گرفته است و در صورتی که خسته شوید به راحتی می‌توانید به آنجا رفته و با نشستن و تماشای دلفین‌ها لذت ببرید.
محوطه اطراف آکواریوم، چشم انداز مجمع الجزایر مختلف دریایی، فرصت‌های جالبی برای تحقیقات و یادگیری در فضای باز نوآورانه، فضای عمومی و مکان‌هایی جهت ملاقات‌های کاری، دوستانه و حتی عاشقانه را در کنار ساحل را فراهم می کند.

 

گشت وگذاری رویایی برای آخر هفته در باتومی

 

 

آکواریوم باتومی

 


بیان برجسته ساختمان با الهام از طبیعت، نه تنها آکواریوم باتومی را به عنوان نقطه عطفی جدید در گرجستان بلکه به عنوان کشوری پیشرفته برای بررسی زندگی در زیر سطح دریا تبدیل خواهد کرد.
آکواریوم باتومی در ابتدا ۶۰ نوع از آبزیان و هم اکنون تا ۱۰۰ گونه ماهی در رنگ‌ها و اندازه‌ای مختلف از دریای سیاه و اقیانوس آرام را شامل می‌شود. انواع آبزیان چون ماهی قرمز، اسب‌های دریایی، ماهی‌های جنوب آسیا، Brown Meagre و سایر گونه‌های منحصر به فرد و همچنین ماهی‌های زینتی.

 

هزینه و دسترسی به آکواریوم باتومی


این مجموعه هر روزه از ساعت ۱۰ صبح درهای خود را به روی علاقه مندان می گشاید و تا ۷ بعد از ظهر باز است.
برای ورود به این مکان هیجان انگیز و پر از ماهی و آبزیان مختلف مبلغ عادلانه‌ای دارد و با پرداخت ۲ لاری گرجستان می‌توانید از هر ۴ بخش دیدن کنید.
این مجموعه در نزدیکی سواحل دریای سیاه و در خیابان روستاولی واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت و آسان می باشد.

 

آرگو؛ تله‌کابینی برای تماشای باتومی زیبا از ارتفاع

 

 

آکواریوم باتومی

 


آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران