بازدید از باغ گیاه‌شناسی باتومی؛ بهشتی بر روی زمین

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بازدید از باغ گیاه‌شناسی باتومی؛ بهشتی بر روی زمین

باتومی یکی از زیباترین و بهترین شهرهای بندری جهان است که می‌شود ارزان به آن سفر کرد. شهری پررویداد و جذاب برای آنهایی که عاشق شبانه‌روزهای پرهیجان‌ هستند. شهری که بهترین رستوران‌های گرجستان را در خود دارد و به واسطه‌ی جاذبه‌های گردشگری طبیعی‌اش بسیار معروف شده است. شهری پر از امکانات توریستی و رفاهی. در سفرتان با تور گرجستان به این شهر و بازدید از جاذبه‎های طبیعی و تاریخی گوناگونش اگر به دنبال یک جاذبه‌ی مصنوعی شگفت‌انگیز هستید همراه ما باشید تا باغ گیاه‌شناسی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. باغی که به همراه خانواده و یا مجردی می‌توانید از آن بازدید کنید و لذت ببرید.


باغ گیاه‌شناسی باتومی باغی رویایی و جادویی


باغی رویایی و جادویی به وسعت ۱۱۰ هکتار در ۹ کیلومتری شمال بندر باتومی. باغی بی‌نظیر که بیش از ۵ هزار گیاه مختلف از ۲ هزار گونه‌ی مختلف در آن رشد و نمو پیدا می‌کند. باغی که در سال ۱۸۸۰ میلادی توسط آندره نیکولاویوچ روسی تاسیس شده است و سال‌های سال در انحصار اتحادیه جماهیر شوروی بوده است. باغی که ۹ قسمت گلکاری شده‌ی مختلف دارد و از سال ۲۰۰۶ تاکنون توسط آکادمی علمی گرجستان اداره می‌شود. باغ‌های شرقی و ژاپنی، باغ‌های گرمسیری و درخت‌های نخل همگی و همگی بخش‌های مختلف این باغ را تشکیل داده‌اند تا این باغ‌ یکی از زیباترین باغ‌های گرمسیری اروپا به حساب آید. در بخش‌هایی از این باغ که در ادامه بیشتر به معرفی آنها خواهیم پرداخت گل‌هایی از نواحی هیمالیا، غرب آسیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی، مکزیک، استرالیا و مدیترانه به چشم می‌خورد. هزینه‌ی ورود به این باغ برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است و افرادی به غیر از کودکان باید برای ورود مبلغی نزدیک به ۱۲ دلار بپردازند. برای دسترسی به این باغ علاوه بر تاکسی می‌توانید از اتوبوس‌های شهری نیز استفاده کنید.

 

گشت وگذاری رویایی برای آخر هفته در باتومی

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

 


بخش‌های مختلف باغ گیاه‌شناسی باتومی


این باغ از ۱۷ بخش مختلف تشکیل شده است که در ادامه مهمترین آنها را خدمتتان بیشتر معرفی خواهیم کرد.


۱- باغ شکوفه‌ها


یک باغ عالی برای آنکه روحیه‌تان عوض شود. باغی که زندگی را برای شما تداعی می‌کند و همه‌ی گیاهان آن در حال جوانه زدن و شکوفه دادن هستند. باغی که مهرماه بهترین زمان بازدید از آن به حساب می‌آید که با رفتن به آن در این زمان می‌توانید شاهد دیدن زیبایی‌هایی از جمله غنچه‌های لیلی و ارکیده باشید. همچنین در این باغ می‌توانید شکوفه‌ی گل‌های ترقه‌ای ،گل نادر اوسا، رزهای بالارونده، کلم بروکلی، زعفران پاییزی یا گل حسرت، کدو تنبل، گل سرخ، گل اختر، رز، مینای آبی، گل چتری، گل ساعت، بوته تمشک، کوکب و بوته آناناس را مشاهده کنید و لذت ببرید.

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

 


۲- باغ شکسپیر


یک باغ سنگ فرش شده‌ی عالی برای قدم زدن در یک عصر بهاری یا پاییزی و مشاهده‌ی گیاهانی که به نام بزرگان تاریخ ادبیات و هنر کاشته شده‌اند. باغی جالب توجه برای آنهایی که عاشق کشف کردن هستند و با هرچیز کوچکی به وجد می‌آیند. با قدم زدن در این باغ می‌توانید گیاهانی با نام بزرگان مانند شکسپیر، جانسون، مولیر و وودی آلن، پل استر، اتوود، همینگوی و ... پیدا کنید. این باغ جزو بخش‌هایی به حساب می‌آید که حال روشنفکران مسافر را حسابی جا می‌آورد.

 

۵ گردش یک روزه از باتومی به اطراف این شهر

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

 


۳- باغ کودکان


یک محیط جذاب و عالی برای کودکان ۳ تا ۱۷ سال که با رفتن به آن می‌توانند با انواع گل‌ها و گیاهان آشنا بشوند و خودشان دست به کاشت و داشت ببرند. باغی که به نوجوان درس‌های تئوری می‌دهد و همراه با کودکان مربیانی دارد که گل بکارند و به درختان آب بدهند. این باغ یکی از جاهای منحصر به فرد و خاص باتومی به حساب می‌آید که می‌تواند روحیه‌ی کودکان را لطیف کند و به آنها درس نگهداری و قدردانی بدهد.

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

 


۴- باغ بونسای


آنهایی که عاشق گیاهان شرق آسیا هستند این باغ بدون شک بهشت آنها به حساب می‌آید. بیش از ۳۵۰ گونه از بونسای‌های ژاپنی در این باغ نگهداری می‌شود تا یک مکان جذاب و عالی برای بازدیدکنندگان باغ گیاه‌شناسی باتومی به وجود آورند. بونسای‌هایی پیر و جوان، کوتاه و بلند برای آنهایی که به دنبال افسانه‌ها و بخت و اقبال در زندگی هستند.

 

دنج‌ترین مکان‌های باتومی که در سفر به این شهر می‌توانید در آنها اقامت کنید

 

 

باغ بونسای

 


باغ‌های ارکیده و آبزیان، غرفه‌ی کویر، غرفه‌ی گرمسیری، باغ سنگ‌ها، باغ لیلی، تپه‌ی نرگس، خانه‌ی گل استکانی، باغ خانوادگی، گردشگاه گیلاس، مرز شرقی، باغ گیاهان دارویی، تصاویر تاریخی و مجموعه‌ی تحقیقاتی باغ از دیگر بخش‌های اصلی و مهم آن به حساب می‌آیند.

۲۵ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران