یک روز در باغ گیاه‌شناسی باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
یک روز در باغ گیاه‌شناسی باتومی

تور باتومی بیشتر به خاطر سواحل زیبایی که در این شهر مشاهده می‌کنید، معروف شده است. با این حال این شهر دیدنی‌های بسیار بیشتری از تنها سواحل خود دارد. در میان آن‌ها، مراکز طبیعی زیادی هستند که در فاصله‌ی کمی از شهر قرار گرفته و بازدید از آن‌ها می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند. مخصوصا باغ گیاه شناسی باتومی که در منطقه‌ای زیبا و ساحلی واقع شده و شما هم می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل آورده و هم در یکی از زیباترین سواحل شهر، شنا کنید.

 

کوتاه درباره باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی در شمال این شهر واقع شده است. جایی در ۹ کیلومتری باتومی و در منطقه‌ای به نام The Green Cape که یکی از زیباترین نقاط باتومی محسوب می‌شود و شما را به ساحل زیبای دریای سیاه دعوت می‌کند. این باغ، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در شوروی سابق بود. جایی با ۲۰۳۷ گونه‌ی گیاهی چوبی طبقه بندی شده از جمله ۱۰۴ گونه‌ی گیاهی محلی منطقه قفقاز. مساحت این مجموعه به ۱۰۸ هکتار می‌رسد نگینی زیبا برای استان سرسبز و زیبای آدجارا به حساب می‌آِید.

 

تفریح‌های هیجان‌انگیز در روزهای بارانی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی

تاریخچه‌ی باغ گیاه شناسی باتومی

شاید باورش سخت باشد، اما تاریخ این باغ زیبا از سال‌های ۱۸۸۰ میلادی آغاز شده است. کسانی که ساخت این باغ را آغاز کرده بودند، از کارهای گیاه‌شناس، جغرافیدان و مسافر حرفه‌ای و بسیار معروف آندری کرانسف الهام گرفته بودند، کسی که بعدها در سال ۱۹۱۲ در بازگشایی آن نقشی پررنگ ایفا کرد. در دوره‌ی کمونیستی شوروی، کار روی باغ و توسعه آن بسیار جدی گرفته می‌شود و از آن برای تحقیق در زمینه‌ی مراکز زمین‌های نیمه‌ گرمسیری استفاده می‌شد. در سال ۱۹۹۸ باغ گیاه شناسی باتومی به مجمع بین‌المللی حفاظت از باغ‌های گیاهشناسی پیوست و علم به دست آمده از آن جا در اختیار جهانیان قرار گرفت.

باغ گیاه شناسی باتومی

آنچه در باغ گیاه شناسی باتومی خواهید دید

این باغ گیاه‌شناسی امکاناتی بسیار خوب برای گردشگران دارد تا بتوانند به راحتی از آن بازدید کنند. شما هم می‌توانید با پای پیاده در میان راه‌های زیبا و سرسبز این منطقه قدم بزنید یا مناطق مختلف را با ماشین‌های مخصوص بنگرید. راهنماها نیز همیشه به ارائه اطلاعاتی عالی در مورد گل‌ها و گیاهان این باغ می‌پردازند.

 

سفری یک روزه به شهر ساحلی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی

شکل کلی باغ به واسطه‌ی سال‌هایی که در آن ساخته شده، شبیه به یک پارک قدیمی از دوره‌ی کمونیست است، اما مملو از گل‌ها و گیاهانی که نمونه‌اش را در کم‌تر جایی از منطقه مشاهده خواهید کرد. درختان نخل، مرکبات، بامبوها و بسیاری درختان خاص و زیبا در کنار هم منظره‌ای بی‌بدیل پدید آورده‌اند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، این باغ بیش از ۲ هزار گونه‌ی مختلف از گیاهان را میزبانی می‌کند که بعضی از آن‌ها مختص منطقه قفقاز هستند. در بازدید از این مکان، حتما نگاهی به مگنولیایی‌هایی بندازید که بیش از ۱۲۵ سال عمر دارند. در کنار این‌ها بازدید از باغ‌های ژاپنی، مناطق رمانتیک و زیبا و صد البته منظره‌ی باز و بسیار جذاب از The Green Cape را نیز نباید فراموش کنید. از نکات بسیار جذاب در مورد باغ گیاه‌شناسی باتومی این است که در تمام طول سال و همه‌ی فصل‌ها، زیبایی خود را حفظ می‌کند. البته بازدید از این مکان در بهار و اوایل تابستان لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

 

۶ تفریح رمانتیک در سفر به باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی

فعالیت‌هایی که در باغ گیاه‌شناسی باتومی می‌توانید انجام دهید

اگر در سفر با تور گرجستان  به این باغ گیاه‌شناسی زیبا بروید، باید در نظر داشته باشید که یک روز یا حداقل نیم روز زمان لازم دارید تا همه جا را به خوبی بگردید و برای این که به رفت و آمد خود سرعت ببخشید، می‌توانید با مبلغ کمی از اتوبوس‌های مخصوص باغ استفاده کرده و از جایی به جای دیگر بروید. همچنین مناطقی برای گردشگران در نظر گرفته شده که هم در آن‌جا می‌توانند پیک نیک برپا کنند و هم این که بتوانند کمپ زده و مدتی را در آن سر کنند. حتی برای ازدواج نیز جایی در نظر گرفته شده یا اگر بخواهید عکس‌های عروسی بگیرید نیز می‌توانید از قبل هماهنگ کرده و همراه عکاس به باغ بروید.

باغ گیاه شناسی باتومی

البته اگر به این منطقه رفتید، حتما از جاهای دیگر The Green Cape مخصوصا ساحل زیبای آن دیدن کنید و این فرصت را از دست ندهید.

۰۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران