گشتی جذاب اطراف فواره موزیکال باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
گشتی جذاب اطراف فواره موزیکال باتومی

جاذبه‌های شهری و گردشگری این روزها حال و هوای مدرنی به خود گرفته‌اند. آن‌ها به شکل جلوه‌های سه بعدی، مراکز تفریحی پیشرو و تفریحات مهیج در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند. یکی از این زیبایی‌های جذاب و دیدنی فواره‌های موزیکال و رقصانی هستند که اگرچه در ابتدا تنها در چند شهر برجسته دنیا دیده می‌شد اما کم کم پایش را به سراسر نقاط دیگر دنیا هم باز کرد. یکی از این شهرها باتومی گرجستان است که شما می‌توانید در سفر با تور باتومی اوقات شادی را در اطراف این فواره سپری کنید.

 

فواره رقصان باتومی

همانطور که گفتیم فواره‌های موزیکال یا رقصان از جاذبه‌های مدرن شهرهای توریستی است که در سراسر دنیا به شدت شایع شده‌اند. باتومی هم از این داستان‌ها عقب نمانده و با ساخت یک گروه فواره موزیکال در امتداد بخش ساحلی شهر به جرگه این شهرها پیوسته است. شما می‌توانید در گشت و گذار ساحلی و در پیاده‌روی جذاب به این فواره برسید و عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. البته باید اشاره کنیم که این فواره بعد از تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ‌های ساحلی روشن می‌شود. شما می‌توانید از ساعت ۸ شب به بعد از این نمایش آبی موزیکال با آن نورهای رنگی و جلوه‌های ویژه لذت ببرید.

این آبنمای زیبا در سال ۲۰۰۹ در اطراف دریاچه آرداگانی ساخته شد و به محلی محبوب برای گشت زنی و پیاده‌روی تبدیل گردید. در این نمایش از انواع موسیقی‌های راک و پاپ تا کلاسیک استفاده می‌شود. به علاوه بچه‌ها نیز عاشق پرسه زدن اطراف این فواره هستند. از همه این‌ها گذشته علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ نیز می‌توانند از یک اجرای جذاب لیزری راجب گرجستان و گذشته آن لذت ببرند.

 

بازدید از بنای یادبود تاریخ گرجستان

دیدنی‌های دیگر در اطراف فواره‌های موزیکال باتومی

این فواره‌ها وقت زیادی از شما نمی‌گیرند و تماشای آن شاید برای نیم ساعت تا یک ساعت نهایتا شما را سرگرم کند اما چه بهتر که فرصت را غنیمت بشمرید و از جاهای دیگر هم دیدن کنید.

ساختمان دادگستری باتومی

این ساختمان کاملا مدرن را معمار معروف و برجسته ایتالیایی به اسم Michele De Lucchi ساخته که انجام و پایان بندی آن یک سال طول کشید و نهایتا در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. در این ساختمان دستگاه دادگستری جمهوری خود مختار آجارا به مرکزیت باتومی با کلیه ملحقاتش قرار گرفته است. در نگاه اول اصلا نمی‌توانید حدس بزنید که این یک ساختمان دادگستری است زیرا معماری آن کاملا متفاوت و شبیه به مراکز تجاری است.

 

معرفی دو بازار سنتی جذاب شهر تفلیس

آدرس: NO 7 Sh. Khimshiashvili street, Batumi, Georgia

 

موزه باستان شناسی باتومی

این موزه که در سال  ۱۹۹۴ برای اولین بار مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت یکی از مشهورترین موزه‌های باتومی می‌توانید پیدا کنید. در این موزه اقلامی از سراسر گرجستان حفظ و نگه‌داری می‌شود که بخش مهم و اعظم آن‌ها مربوط به حفاری‌های منطقه آجارا است. شما در این موزه می‌توانید بین ۲۲۸۰۰ اقلام تاریخی بچرخید و چیزهای زیادی بیاموزید. هزینه ورودی این موزه برای بزرگسالان ۲ لاری و برای برای افراد زیر ۶ سال رایگان است.

آدرس: No 77, Ilia Chavchavadze str., Batumi, Georgia

 

میدان اروپا

با این که نام این میدان هیچ ربطی به باتومی ندارد اما باید آن را مهم‌ترین و اصلی‌ترین میدان شهر معرفی کنیم. جایی که نه تنها با ساختمان‌های قدیمی و دیدنی احاطه شده بلکه با نزدیکی به فواره‌های موزیکال فرصت خوبی برای گشت و گذار و لذت بردن از هوای عالی فراهم کرده است. در مرکز این میدان مجسمه یادبودی خواهید دید که احتمالا برایتان ناشناخته است. او مدئا، کسی است که باعث شد تا گرجستان به اروپا نزدیک شود. به پاس قدردانی از خدمات اون این یادبود توسط مجسمه ساز بسیار مشهور دیوید کمالادز ساخته شد. این بنای یادبود در سال ۲۰۰۷ تکمیل و رونمایی شد و از همان زمان مورد توجه مردم و بازدیدکنندگان قرار گرفت. شما می‌توانید در حاشیه این میدان دوچرخه کرایه کرده و کل محوطه را با خیال راحت بگردید و لذت ببرید.

 

زیبایی معماری کمونیستی در تفلیس

آدرس: Memed Abashidze Avenue, Batumi, Georgia

 

موزه هنرهای آجارا

همانطور که نام این موزه پیداست می‌توانید در اینجا از تماشای مجموعه‌ای از هنرهای هنرمندان داخلی و خارجی در رشته‌های مختلف هنری همچون نقاشی، مجسمه سازی، آثار گرافیکی و اقلام بیشتر لذت ببرید. این موزه در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد و در مجموعه آن آثار بسیار ارزشمندی از جمله نقاشی‌های نیکو پیروسمانی، الن آخلدیانیریال و لادو گودیاشویلی به چشم می‌خورد. هزینه ورودی برای بزرگسالان ۱ لاری و کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

آدرس: No 8, Z. Gorgiladze Street, Batumi, Georgia

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران