گشتی در میدان اروپا در سفر به باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
گشتی در میدان اروپا در سفر به باتومی

میدان اروپا بر خلاف تصور اغلب افراد در کشور گرجستان که یکی از کشورهای آسیایی به حساب می‌آید قرار دارد. تمامی توریست‌های تور باتومی در صورت تمایل می‌توانند از این میدان معروف گرجستان دیدن کرده و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای خود رقم بزنند. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا و ساحلی گرجی را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با این میدان دیدنی بیشتر آشنا شوید. چرا که با رفتن به سمت این میدان می‌توان از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر باتومی نیز که در همین حوالی قرار دارند دیدن کرد.

 

میدان اروپا باتومی (Europe Square Batumi)

یکی از اولین مکان‌هایی که در سفر با تور گرجستان برای توریست‌ها جذاب است بازدید از میدان باشکوه و دیدنی اروپا در آن است. میدان اروپا که بسیاری از بومیان با نام دیگر آن، میدان اوروپاس می‌شناسند دارای سبک معماری و زیبایی‌های بسیار زیادی می‌باشد. به طوری که در بازدید از آن می‌توان به دیدن بناهای تاریخی و دیدنی بسیار جذاب باتومی که در اطراف این میدان قرار دارند نیز رفت. میدان اروپا در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر باتومی گرجستان تاسیس شد. پروژه ساخت این میدان به قدری بزرگ بود که از همان ابتدا توانست توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. گفته می‌شود به طور تقریبی یک‌ میلیون لاری (واحد پول گرجستان) برای ساخت این میدان هزینه کرده‌اند. علاقه‌مندان می توانند در این میدان به تفریح و حتی تماشای بسیاری از برنامه‌ها و جشن‌های محلی شهر بپردازند.

 

استراحت بهترین مناطق اطراف باتومی

 

جاذبه‌های گردشگری اطراف میدان اروپا باتومی

میدان اروپا یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین میدان‌هایی است که در کشور گرجستان می‌توان مشاهده کرد. به طوری که بسیاری از بومیان و حتی توریست‌ها از آن به عنوان یک تفرجگاه و مکانی برای تفریح استفاده می‌کنند. در بازدید از این میدان می‌توانید افراد بسیاری را که به تفریح و استراحت در آن مشغول هستند را مشاهده کنید. البته علاوه بر زیبایی و عظمت این میدان وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری که در این اطراف قرار گرفته‌اند نیز سبب جذب خیلی‌ها به آن شده است. از جمله دیدینی‌ترین بخش‌های این میدان عبارتند از:

 

مجسمه مدیا

مجسمه مدیا بلندترین مجسمه‌ای است که در شهر باتومی وجود دارد و به عبارتی می‌توان آن را نماد این شهر ساحلی و توریستی دانست. مدیا مجسمه یک زن جوان است که توسط تاج و گردنبندی طلایی تزیین گردیده و یک گوسفند طلایی نیز در دست دارد. این مجسمه به عنوان سنبل گرجستان قدیم شناخته می‌شود.

بناهای قدیمی اطراف میدان

از دیگر جاذبه‌های اطراف میدان اروپای باتومی می‌توان به بناهای قدیمی و تاریخی که وجود دارند اشاره کرد. در برخی از این ساختمان‌ها به روی بازدیدکنندگان باز بوده و برخی از آن‌ها هنوز هم به عنوان مسکونی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هر صورت تمامی آن‌ها دارای نماهای دیدنی و زیبایی بوده و بازدید از آن‌ها می‌تواند برای بسیاری از اشخاص جذاب باشد.

 

هتل‌های نزدیک به پارک‌ آبی باتومی

فواره‌های موزیکال

گردشگران می‌توانند در بازدید از میدان اروپا از فواره‌های زیبایی که در اطراف آن قرار گرفته‌اند نیز دیدن کنند. این فواره‌ها به صورت موزیکال طراحی شده و جذابیت فوق‌العاده زیادی به آن بخشیده‌اند.

ورزشگاه‌ها

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های میدان اروپا برای گردشگران و به خصوص جوانان ورزشگاه‌هایی هستند که در آن تعبیه شده‌اند. این ورزشگاه‌ها در هوای آزاد بوده و در کنار استفاده از فضای سبز و زیبای میدان می‌توان به تفریحاتی مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ... پرداخت.

ساعت نجومی

ساختمان ساعت نجومی یکی از معروف‌ترین بخش‌های باتومی برای توریست‌ها است. این ساعت بر روی یکی از ساختمان‌های اطراف میدان به نام برج ساعت نجومی قرار گرفته است. حتی اگر قصد رفتن به این میدان را نیز نداشته باشید توصیه می‌کنیم برای بازدید از این ساعت به این آدرس بروید.

 

بلوار باتومی، دیدنی‌ترین بلوار گرجستان

تماشای جشن‌ها و کنسرت‌ها

میدان اروپای باتومی مکانی برای برگزاری بسیاری از جشن‌ها، کنسرت‌ها و فستیوال‌های گرجی است. بنابراین اگر خوش شانس باشید می‌توانید در این بازدید به تماشای جشن‌ها پرداخته و یک تجربه متفاوتی را در کنار مردم محلی گرجستان کسب کنید. این میدان ظرفیت جای دادن حدود ۵۰ هزار نفر را دارد.

رستوران‌ها و کافه‌های اطراف میدان

به دلیل توریستی بودن این منطقه تعداد بسیار زیادی از کافه‌ها و رستوران‌ها را می‌توان در آن مشاهده کرد. هر گردشگری می‌توانند با توجه به سلیقه خود یکی از این کافه‌ها یا رستوران‌ها را انتخاب کرده و به استراحت و سیر کردن شکم خود با منو غذایی خوشمزه آن‌ها بپردازد.

 

بهترین زمان بازدید از میدان اروپا باتومی

مثل هر جای توریستی دیگر بازدید از میدان اروپا در زمان مناسب می‌تواند برای گردشگران جذابیت‌های بیشتری را داشته باشد. برای استفاده از شرایط آب و هوایی مطلوب و فضای سبز توصیه می‌شود در یکی از فصل‌های بهار یا تابستان به دیدن این میدان بروید. از طرفی دیگر پیشنهاد می‌کنیم صبح زود و یا قبل از ظهر رفتن به این میدان را در برنامه روزانه خود قرار دهید. چرا که در ساعات نزدیک به ظهر آفتاب می‌تواند باعث اذیت شما گردد. البته شب‌های این میدان نیز به دلیل نور پردازی و هوای خنک از جذابیت خاصی برخوردار است.  

 

طریقه دستیابی به میدان اروپا باتومی

همان طور که کفته شد میدان اروپا در کشور گرجستان و شهر باتومی قرار گرفته است. برای دستیابی به آن می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی شهری استفاده کرده و بدون پرداخت هزینه زیاد به آن دسترسی پیدا کرد. برای دستیابی آسان در زیر آدرس دقیق این میدان بزرگ و زیبای گرجی آورده شده‌ است:

 

آشنایی با هنر خیابانی در باتومی

  • Memed Abashidze Avenue, Batumi, Georgia
۰۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران