هزینه سفر به باتومی چه قدر است؟

جاذبه‌های گردشگری باتومی
هزینه سفر به باتومی چه قدر است؟

شهر باتومی که این روزها به یکی از محبو‌ب‌ترین مقصدهای گردشگری بین توریست‌های سرتاسر دنیا تبدیل شده، توانسته توجه گردشگران ایرانی را نیز به خود جلب کند. به طوری که به آن لقب پایتخت گردشکری تور گرجستان را داده‌اند. اما آنچه سبب می‌شود تا برخی از علاقه‌مندان در مورد سفر با تور باتومی مردد شوند هزینه‌های مربوط به آن است. اگر شما نیز فکر سفر به باتومی را در سر دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هزینه سفر به باتومی به صورت تقریبی آشنا شوید.

 

هزینه‌های مربوط به قبل از سفر به باتومی

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به مقاصد خارج از کشور به اغلب افراد به آن‌ توجهی ندارند مربوط به آمادگی‌های قبل از سفر است. پس باتومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افراد باید پولی را بابت این موضوع کنار بگذارند. اصلی‌ترین هزینه‌های مربوط به قبل از سفر به باتومی عبارتند از:

  • هزینه اخذ گذرنامه

مسافران سفرهای خارجی باید گذرنامه‌ای با حداقل ۶ ماه تاریخ انقضا داشته باشند. در صورتی که پاسپورت ندارید و یا از تاریخ انقضای آن مدت زمانی کمتر از شش ماه مانده باید برای دریافت یا تمدید مجدد آن اقدام کنید. مجموع هزینه برای این کار چیزی در حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود. این هزینه‌ها شامل دریافت شناسه، عوارض شهرداری، تعرفه صدور گذرنامه، خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست، هزینه عکاسی و ... می‌باشد.

  • عوارض خروج از کشور

تمامی کسانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند باید مبلغی را بابت عوارض خروج از کشور پرداخت کنند. این عوارض برای کسانی که برای بار اول در طول یک سال اخیر از کشور خارج می‌شوند در حدود ۴۰۰ و برای کسانی که برای بار دوم و سوم از کشور خارج می‌شوند به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

هزینه تور باتومی

ارزان‌ترین و البته آسان‌ترین راه برای سفر به باتومی رزرو تور باتومی است. از آنجایی که آژانس‌های هواپیمایی بلیط هواپیما و اتاق‌های هتل‌ را از قبل و با تعداد بالا رزرو می‌کنند هزینه سفر با تور به نسبت سفر شخصی کمتر خواهد بود. قیمت تورها بسته به زمان سفر، هتل انتخابی و نوع سفر (زمینی یا هوایی) متفاوت خواهد بود. معمولا قیمت این تورها حداقل از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

 

هتل‌های نزدیک به پارک‌ آبی باتومی

 

هزینه حمل و نقل در باتومی

مسلما برای گشت و گزار در سطح شهر باتومی شما نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل گرجستان خواهید داشت. در این شهر زیبای گرجی توریست‌ها می‌توانند بسته به بودجه‌ای که دارند هزینه حمل و نقل خود را مدیریت کنند. سه مورد از اصلی‌ترین این وسیله‌ها تاکسی، اتوبوس و کرایه ماشین به صورت شخصی است. توجه داشته باشید که در کرایه اتومبیل علاوه بر هزینه‌ای که باید بابت اجاره آن پرداخت کنید هزینه‌ای نیز برای خرید بنزین باید در نظر گرفته شود. کلیت هزینه حمل و نقل در باتومی به صورت زیر است:

  • قیمت هر لیتر بنزین در باتومی در تقریبا ۱.۹۸ لاری است.
  • برای سوار شدن به تاکسی نیز باید مبلغ ۲ لاری به محض نشستن در تاکسی و ۱ لاری به ازار هر یک کیلومتر پرداخت کنید.
  • استفاده از اتوبوس برای کسانی که بودجه محدودی دارند بسیار ایده‌آل بوده و قیمت بلیط اتوبوس‌های شهری ۰.۴۰ لاری و مینی بوس ۰.۶۰ لاری می‌باشد.

 

هزینه خورد و خوراک در باتومی

یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌های هر سفر مربوط به بخش خورد و خوراک است. باتومی به عنوان یکی از شهرهای توریستی گرجستان رستوران‌های متعدد بسیاری دارد. بنابراین مسافران می‌توانند بسته به بودجه و سلیقه‌ای که دارند یکی از رستوران‌های شهر را انتخاب کرده و شکم خود را با غذاهای لذیذ گرجی، بین المللی یا فست فود سیر کنند. قیمت غذا در ارزان‌ترین رستوران‌های شهر از حدود ۱۰ لاری شروع می‌شود. اگر به دنبال غذایی متوسط در رستورانی معمولی هستید باید حدود ۴۰ لاری بابت سیر کردن شکم خود پرداخت کنید.

 

پارک ملی دیدنی خاراگائولی در گرجستان

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری باتومی

طبیعتا کسانی که تور باتومی را برای سفر انتخاب می‌کنند باید هزینه‌ای را جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر کنار بگذارند. در زیر هزینه چند مورد از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری باتومی را برای توریست‌ها گردآوری کرده‌ایم:

  • بلیط تماشای یک فیلم در سینماهای باتومی از ۸ لاری شروع می‌شود.
  • بلیط ورودی برای رفتن به استخرها ۱۸۰ لاری است.
  • هزینه بازدید از دلفیناریوم باتومی بین ۱۵ تا ۲۰ لاری خواهد بود.
  • بازدید از باغ گیاه شناسی نیاز به پرداخت ۸ لاری بابت ورودیه دارد.
  • سوار شدن به تله کابین باتومی ۱۵ لاری می‌باشد
  • گذراندن یک روز به یادماندنی در پارک آبی برای ورود به آن نیاز به پرداخت ۳۰ لاری دارد.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با هزینه‌های تقریبی سفر به باتومی آشنا کنیم. توجه داشته باشید که تمامی این هزینه‌ها تقریبی بوده و بودجه‌ای که برای این سفر باید در نظر بگیرید بسته به سبک سفر شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه اقامت در یک هتل ۳ ستاره با یک هتل ۵ ستاره برابر نخواهد بود. از طرفی دیگر رستوران‌هایی که برای خوردن وعده‌های غذایی خود انتخاب می‌کنید بسته به سلیقه شما هزینه‌های متفاوتی خواهند داشت. پس با در نظر گرفتن تمامی این موارد و سبک و سلیقه خود در هر سفر می‌توانید بودجه تقریبی خود را برای رفتن به باتومی برآورد کرده و سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

۲۲ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران