در سفر به باتومی کجا چی بخوریم؟

جاذبه‌های گردشگری باتومی
در سفر به باتومی کجا چی بخوریم؟

یکی از مشکلات اصلی که گردشگران خارجی با آن روبرو می‌شوند پیدا کردن یک رستوران مناسب برای خوردن وعده غذایی خود است. چرا که در طول سفر بخش اصلی هزینه‌ها صرف خوردن وعده‌های غذایی و سیر کردن شکم می‌شود. بنابراین انتخاب مکانی مناسب از لحاظ کیفیت غذایی و همچنین هزینه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این بار گردشگرانی را که تور باتومی را برای مسافرت خود انتخاب کرده‌اند هدف قرار داده‌ایم. چنانچه شما نیز قصد سفر با تور گرجستان و بازدید از شهر زیبا و ساحلی باتومی را دارید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که در این نوشته به پاسخ سوال در سفر به باتومی چی بخوریم پرداخته‌ایم.

 

صبحانه در باتومی

هر چند که بسیاری از هتل‌ها از مسافران خود با صبحانه پذیرایی می‌کنند اما هتل‌هایی که از چنین امتیازی برخوردار نبوده و در عوض اقامت ارزان و اقتصادی را برای مسافران خود رقم می‌زنند نیز وجود دارد. از طرفی دیگر گاهی اوقات گردشگران تمایل دارند که سری به بیرون از هتل زده و تجربه خوردن صبحانه محلی آن منطقه را داشته باشند. با توجه به این گفته‌ها از جمله مکان‌های محبوبی که خوردن صبحانه در آن‌ها در باتومی توصیه می‌شود عبارتند از:

  • کافه و رستوران لوویل (Leuville Café & Restaurant)

لوویل یک کافی شاپ مدرن در باتومی است که غذاهای اصیل گرجی را سرو می‌کند. این یک کافه عالی برای نوشیدن قهوه و استراحت در کنار پنجره‌های شیشه‌ای زیبا آن است. چیزی که این مکان را منحصر به فرد می‌کند سرو شیرینی‌های فوق‌العاده خوشمزه آن می‌باشند. البته توجه داشته باشید که سفارش‌ها در این رستوران معمولا به کندی انجام می‌شوند. بنابراین بهتر است روزی را که برای خوردن یک صبحانه خوشمزه به لوویل می‌روید برنامه فشرده‌ای برای خود ترتیب ندهید. توصیه می‌شود در لویل حتما سفارش قهوه و شیرینی مخصوص آن سفارش داده شود. ساعت کاری کافه و رستوران لوویل همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱:۳۰ شب است.

 

۳ رستوران برتر دریایی در باتومی

  • آچارولی خاچاپوری سنتر (Acharuli Khachapuri Center)

آچارولی خاچاپوری سنتر یک مکان فوق‌العاده دوست داشتنی برای خوردن صبحانه‌ای لذیذ به سبک گرجی است.  لیموناد ترخون، سرو خاچاپوری، بنای زیبا با طراحی دوست داشتنی و پذیرایی بسیار منظم با کارکنان خوش برخورد از جمله چیزهایی است که با رفتن به این مکان به دست خواهید آورد. بدون شک می‌توان گفت که این مکان خوشمزه‌ترین خاچاپوری‌ها را در گرجستان سرو می‌کند. خاچاپوری نوعی نان مخصوص گرجستان است که به شکل قایق تهیه می‌شود. معمولا در وعده صبحانه این نان را با پنیر، کره و تخم مرغ پر می‌کنند. این رستوران ساده دارای تعداد زیادی صندلی در فضای باز بوده و خدمات سریع به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نکته جالب اینکه خوردن خاچاپوری شیوه خاص خود را دارد. به این صورت که مردم محلی ابتدا لبه‌های گرم نان را جدا می‌کنند. سپس از آن برای هم زدن تخم مرغ، پنیر و کره استفاده می‌کنند. خاچاپوری به تنهایی یک وعده غذایی کامل به حساب می‌آید و کالری بالای آن تا ساعت‌ها شما را سیر نگه خواهد داشت.

بعد از خوردن یک خاچاپوری خوشمزه در این مکان می‌توانید به وعده صبحانه خود با نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه خاتمه دهید. در صورت تمایل برای امتحان کردن خوشمزه‌ترین خاچاپوری باتومی برای صبحانه بهتر است در ساعات بین ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در آن حضور داشته باشید. البته این مکان تا نیمه شب باز بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

 

غذای سنتی در باتومی

هر سفری بدون تست کردن غذاهای سنتی آن منطقه ناتمام خواهد بود. اگر شما نیز دوست دارید تا در سفر خود به باتومی تجربه کاملی از مزه‌های این کشور را داشته و همانند بومیان آن غذا بخورید توصیه می‌کنیم حتما یک وعده خود را به خوردن غذاهای سنتی و محلی اختصاص دهید. از جمله رستوران‌های پیشنهادی ما برای این منظور عبارتند از:

 

بهترین رستوران‌های باتومی با غذای اروپایی

  • خانه خینکالی "کالاکوری" (Khinkali House “Kalakuri”)

خانه خینکالی کالاکوری که دور از مرکز توریستی واقع شده قطعا ارزش پیاده‌روی و تست کردن غذاهای محلی را دارد. کالاکوری غذاهای اصیل گرجی را سرو می‌کند. در میان تمامی انواع غذاها خینکالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تست کردن می‌باشد که خوردن آن را شدیدا در این رستوران توصیه می‌کنیم. خینکالی در این رستوران در دو نوع، گوشتی و پنیری سرو می‌شود. ماده اصلی خینکالی خمیر است که به شکل بقچه‌های کوچکی تهیه می‌کنند که درون آن‌ها گوشت و پنیر قرار گرفته است. از جمله مزایای خانه خینکالی کالاکوری همراهی شام با موسیقی سنتی زنده است که اغلب مورد پسند گردشگران خارجی قرار می‌گیرد. ساعات کاری خانه خینکالی باتومی همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید به انتخاب خود ناهار یا شام خود را در آنجا میل کنید.

  • رستوران قلب باتومی (Heart of Batumi Restaurant)

رستوران قلب باتومی مکانی بسیار دنج می‌باشد که در یکی از خیابان‌های باتومی با محله‌ای آرام قرار داد. هر چند که رستوران قلب باتومی دارای محیطی کوچک است اما حس و حالی بسیار خوش‌آیند را به مشتریان خود القا می‌کند. این رستوران امکان نشستن در هر دو فضای بسته و باز را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. همه غذاها تازه بوده و از بهترین مواد اولیه برای تهیه آن‌ها استفاده می‌کنند. رستوران کوچک است، اما چند گزینه خوب برای نشستن در فضای باز وجود دارد. غذا تازه است و با عشق سرو می شود. در کنار هر کدام از خوشمزه‌ترین غذاهای گرجی که در این رستوران انتخاب کردید، می‌توانید سالاد، لیوان آبجو، دورچینی از آووکادو و موارد متنوع دیگری را نیز سفارش دهید. نکته جالب اینکه حتی سالادهای این رستوران نیز از مواد تازه و محلی تهیه می‌شوند. برای لذت بردن از فضای آرام و غذاهای خوشمزه محلی گرجی همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۳ می‌توانید در آن حضور داشته باشید.

 

بهترین رستوران‌های باتومی با غذای دریایی

  • کافه کی ۲ (K2 Café)

اگر در تور باتومی خود به دنبال امتحان کردن غذاهای سنتی متفاوت هستید، این مکان را برای غذا خوردن حتما امتحان کنید. کافه K2، دارای تراس در فضای باز، میزها، گیاهان، بنای زیبا و متفاوت است. با انتخاب این مکان نه تنها فرصت خوردن غذاهای خوشمزه گرجی را خواهید داشت بلکه از فضای متفاوت و منحصر به فرد آن نیز لذت خواهید برد. به خصوص پاسیو قرار گرفته در فضای باز این رستوران شما را عاشق خود خواهد کرد. از طرفی دیگر طراحی‌های جذاب انجام شده بر روی دیوار حس و حالی متفاوت و جذاب به این رستوران بخشیده است. پیشنهاد ما برای سفارش غذا در کافه کی ۲، خینکالی لذیذ به همراه سس قارچ خوش طعم است. ساعات کاری این مجموعه همه روزه از ۱۱ صبح تا ۲ بامداد بوده و گردشگران در هر زمانی از روز که فرصت کنند می‌توانند برای تست کردن غذای گرجی خوشمزه به آنجا بروند.

 

شیرینی‌جات و دسر در باتومی

قطعا ترک گرجستان و به خصوص شهر زیبای باتومی بدون مزه کردن دسرها و شیرینی‌های خوشمزه آن غیر ممکن خواهد بود. از جمله بهترین مکان‌هایی که برای خوردن انواع شیرینی خوشمزه در باتومی توصیه می‌شوند عبارتند از:

  • لوکا پولار (Luca Polare)

لوکا پولار مکانی بی‌نظیر برای تست کردن بستنی‌های خانگی گرجی در باتومی است. لوکا پولار یک بستنی فروشی زنجیره‌ای محلی بوده و شما می‌توانید شعبه دیگر آن را در تفلیس نیز پیدا کنید. آنچه منو این بستنی‌فروشی را جذاب‌تر می‌کند منوی چرخشی روزانه آن است. همچنین علاوه بر بستنی‌های خانگی فرصت خوردن انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها را نیز در این مکان خواهید داشت. همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما در این مکان فرصت میل کردن انواع قهوه، چای، شکلات داغ و آبمیوه‌های طبیعی را نیز خواهید داشت. پس اگر در روزهای گرم تابستان با تور باتومی سفر کردید تست کردن بستنی‌های خوشمزه لوکا پولار را فراموش نکنید. این بستنی فروشی همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با بستنی‌های خوشمزه خود از مشتریان پذیرایی می‌کند.

  • نانوایی و کافه دونا (Dona Bakeshop & Café)

اگر اهل شیرینی‌جات هستید به معنای واقعی کلمه نانوایی و کافه دونا تمثیلی از یک تکه از بهشت برای شما خواهد بود. چرا که این شیرینی فروشی دارای طیف گسترده‌ای از کیک‌های جالب و خوراکی‌های شیرین است. چند میز و صندلی نیز در فضای داخلی آن قرار داده‌اند تا در صورت تمایل در آنجا نشسته و کیک خود را به همراه یک فنجان قهوه نوش جان کنید. البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا هر آنچه که دوست دارند را از این کافه خریداری کرده و با خود به بیرون ببرند. توجه داشته باشید که این کیک فروشی به دلیل محبوبیت بالایی که دارد همیشه شلوغ است. پس خود را برای کمی منتظر ماندن برای دریافت سفارشات خود آماده کنید. هر تکه کیک در این مکان به قیمت تقریبا ۳.۵ لاری (واحد پول گرجستان) به فروش می‌رسد. بهترین گزینه برای سفارش در کافه دونا باتومی، کیک اسنیکرز و انواع کیک های میوه‌ای است. این مکان همه روزه از ساعت ۹ صبح باز بوده و تا ساعت ۱۰ شب امکان خرید را به مشتریان خود می‌دهد.

 

غذایی ارزان در بهترین رستوران‌های باتومی

 

غذاهای ترکی در باتومی

هر چند که گرجستان غذهای محلی و لذیذ خاص خود را دارد اما به دلیل فاصله نزدیکی که با کشور گرجستان دارد این امکان را به مسافران خود می‌دهد تا طعم لذیذ غذاهای ترکی را نیز در طول سفر خود بچشند. برای این منظور توصیه می‌کنیم به محله ترک‌های گرجستان رفته و از رستوران زیر دیدن کنید:

  • رستوران استانبول باتوم (Istanbul Restaurant Batum)

زمانی که در باتومی هستید، قدم زدن در محله ترکیه این شهر کاری ضروری برای گردشگران است. رستوران استانبول باتوم در خیابان کوتایسی واقع شده است و محلی‌ها و گردشگران در آن می‌توانند غذاهای اصیل ترکی را در باتومی میل کنند. خیابان کوتایسی، منطقه ترکی نشین باتومی بوده و دارای جاذبه‌هایی از قبیل مسجد، کافه‌های ترکی و رستوران‌های دلنشین است. پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفارش غذا در این رستوران سردرگم هستید حتما کباب ترکی‌های آن را امتحان کنید. نکته جالب اینکه این رستوران به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و در هر ساعتی که در سفر خود احساس گرسنگی کردید، رستوران استانبول باتوم در اختیار شما خواهد بود.

۱۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران