سفر به باتومی با کودکان (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری باتومی
سفر به باتومی با کودکان (بخش اول)

باتومی، در ساحل دریای سیاه در قسمت غربی گرجستان قرار دارد. این شهر یک مقصد تابستانی عالی است و در مقایسه با تفلیس بسیار سرسبزتر است و جاذبه‌ها و چشم اندازهای طبیعی بیشتری دارد. رفتن از تفلیس به باتومی آسان است و مقاله چگونه از تفلیس به باتومی برویم، در این رابطه اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهد.

هرچند که جذابیت گردشگری در سفر با تور باتومی بیشتر به زندگی شبانه این شهر مربوط می‌شود، اما اینجا می‌تواند یک تعطیلات خانوادگی بسیار سرگرم کننده نیز برایتان رقم بزند. و اگر صاحب فرزندانی هستید، بدون شک این دغدغه را دارید که سفر برای آنها نیز لذت بخش باشد. اما جای نگرانی نیست، زیرا ما در ادامه برخی از مهمترین جذابیت‌های سفر به باتومی برای کودکان را مرور کرده و به شما در برنامه‌ریزی این سفر با تور گرجستان کمک خواهیم کرد.

ساحل باتومی

قطعا سفر با تور باتومی، بدون ساحل گردی کامل نمی‌شود! ساحل باتومی بسیار زیباست و آب دریا نیز از آبی درخشانی برخوردار است. این ساحل، صخره‌ای است و مسیرهای متعددی برای پایین رفتن به سمت آب وجود دارد. اما توصیه می‌کنیم حتما در این مسیرها، کفش‌های مناسب برای خود و کودکانتان همراه داشته باشید.

بدون شک کودکان دلبندتان، از بازی در آبهای شفاف و یا کلنجار رفتن با شن و ماسه‌های ساحلی بسیار لذت خواهند برد. در ضمن اگر می‌خواهید در اینجا آفتاب بگیرید، می‌توانید صندلی و چتر اجاره کنید. بنابراین حتما مقداری لاری با خود داشته باشید!

 

۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

بلوار باتومی

بلوار باتومی، پر از امکانات سرگرمی است! می‌توانید عمده گشت و گذار در باتومی را همراه با کودکانتان در اینجا داشته باشید و حتی یک روز کامل را صرف کشف گوشه و کنار این بلوار نمایید. زمین‌های بازی، فواره‌ها، یک باغ ژاپنی، بستنی فروشی‌های بی‌نظیر و غرفه‌های سوغات به راحتی شما و خانواده‌تان را ساعت‌ها سرگرم خواهند کرد.

این بلوار بسیار وسیع و طولانی است. بنابراین می‌توانید دوچرخه خانوادگی کرایه کنید و در کنار آب به گشت و گذار بپردازید. در این مسیر، رستوران‌ها و فضای سبز بسیاری را خواهید یافت. گفتنی است که در این حوالی سرویس بهداشتی عمومی پیدا نمی‌شود، بنابراین قبل از اینکه از هتل یا رستوران خارج شوید، حتما کودکتان را به دستشویی ببرید.

پارک ۶ می

پارک ۶ می، پشت بلوار باتومی قرار دارد. وسط این پارک کوچک، یک دریاچه وجود دارد و اطراف آن را یک مسیر پیاده روی زیبا احاطه کرده است. می‌توانید برای گردش در دریاچه، قایق‌های کوچک اجاره کنید و یا برای استفاده کودکان از بازی‌های این پارک، بلیط تهیه نمایید. حتما قبل از خرید بلیط، محدودیت‌های قد و سن را با اپراتور سواری بررسی کنید.

نزدیک این پارک باغ وحش، دلفیناریوم و یک آکواریوم قرار دارند. البته باغ وحش مطابق با استانداردهای مدرن نیست و به نظر می‌رسد محفظه ها کوچک و پراکنده هستند. اما به هر حال می‌تواند لحظاتی خاطره‌انگیز را در ذهن کودک شما از این سفر ثبت کنند.

 

معرفی برترین مراکز خرید باتومی

خوردن خاچاپوری آجاری

خاچاپوری (نان پنیری پخته) در گرجستان شهرت بسیاری دارد و شناخته شده‌ترین نوع این غذا، مربوط به منطقه آجارا است که در باتومی واقع شده است. حتما این غذای محلی را قبل از ترک باتومی امتحان کنید. Cafe Retro، یکی از بهترین رستوران‌های باتومی برای صرف این غذاست، اما معمولا همیشه پر از مشتری است. اگر آنقدر خوش شانس باشید که میزی خالی پیدا کنید، از بودن در این مکان محبوب همراه خانواده‌تان و خوردن خاچاپوری در اندازه‌های مختلف بسیار لذت خواهید برد.

شنا کردن در استخر

اگر در تابستان از باتومی دیدن می‌کنید، حتما با فرزندانتان از شنا در استخرهای روباز لذت خواهید برد. هتل شرایتون، دارای یک استخر رایگان برای میهمانان است و البته عموم نیز با هزینه ورودی اندکی می‌توانند از این استخر استفاده کنند. گفتنی است رستوران کنار استخر هتل، غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کند. می‌توانید غذا را در کنار صندلی استخر و در فضای باز صرف کنید و یا در رستوران یک دورهمی عالی با خانواده‌تان داشته باشید.

بعلاوه در کنار ساحل باتومی، چندین استخر خصوصی نیز وجود دارد و هرکدام دارای صندلی و بار هستند و موزیک پخش می‌کنند. بنابراین اگر هتل محل اقامتتان فاقد استخر است، جای نگرانی نیست.

 

۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد

بازدید از میدان اروپا

میدان اروپا در باتومی، یک میدان زیباست که درست در کنار بلوار ساحلی واقع شده است. در وسط این میدان، مجسمه‌ای از Medea را مشاهده می‌کنید که یک پشم گوسفند طلایی را در دست دارد. همچنین در میدان ،یک ساعت نجومی قرار دارد که ممکن است شما را به یاد پراگ بیاندازد.

معماران این محدوده سعی کرده‌اند از معماری سراسر قاره اروپا تقلید کنند. بنابراین اگر بعضی از ساختمان‌ها آشنا به نظر می‌رسند و شبیهش را در منطقه دیگری دیده‌اید، شاید دلیلش همین باشد. به هر حال گشت و گذار در این محدوده، حتی برای کودکان نیز بسیار مفرح و خاطره‌انگیز است. 

۰۲ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران