سفر به باتومی با کودکان (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری باتومی
سفر به باتومی با کودکان (بخش دوم)

آیا به این فکر می‌کنید که در سفر با تور باتومی، چه تفریحات و امکاناتی را برای خانواده و کودکانتان فراهم کنید؟ باید بگوییم باتومی از جاذبه‌های بسیاری نظیر پارک‌های تفریحی و زمین‌های بازی برخوردار است، ضمن اینکه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری باتومی برای کودکان نیز مفرح هستند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله قبلی، با برخی دیگر از جذابیت‌های سفر به باتومی برای کودکان آشنا شوید و لحظاتی خاطره‌انگیز را برای خانواده تان برنامه‌ریزی کنید.

 

خوردن غذا همراه با چشم اندازی شگفت انگیز

اکثر هتل‌های بزرگ دارای یک رستوران در پشت بام هستند که می‌توانید حین صرف غذا در آنها، چشم اندازی عالی از مناظر باتومی داشته باشید. در این میان، روف رستوران‌های هتل هیلتون و هتل شرایتون نسبت به سایرین محبوبیت بیشتری دارند. قطعا این چشم اندازها، برای هر مخاطبی از جمله کودکان بسیار هیجان انگیز خواهند بود و در سفر با تور گرجستان نباید این مناظر را از دست بدهید.

سواری در تلکابین آرگو

تله کابین آرگو، یک جاذبه دیدنی بسیار محبوب است که در کوه Anuria در باتومی با ارتفاع ۲۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است. این تلکابین چشم اندازهای دیدنی از شهر، دریای سیاه و کوه‌های اطراف را ارائه می‌دهد. این خط، ۲۵۸۶ متر طول و ۲۰ کابین دارد. در هر کابین نیز ۸ صندلی وجود دارد. مدت زمان سفر یک طرفه، ۱۰ دقیقه است و در یک ساعت، به ۵۰۰ مسافر سرویس داده می‌شود. در این سواری، مناظر و چشم اندازهای بی‌بدیلی در انتظار شما و کودکان دلبندتان است. جالب است بدانید که این مرکز دارای رستوران‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی و سالن‌های فضای باز است.

 

لذت خرید در بازارهای سنتی باتومی

دیدن برج الفبا

برج الفبا با ارتفاع ۱۳۰ متر و نقوش برجسته از ۳۳ حرف الفبای گرجی، از معماری نظیر سلول DNA برخوردار است و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی به شمار می‌آید. اما در عین حال این برج، دارای یک رستوران چرخان است که غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه‌ای را سرو می‌کند و مناظر پانورامایی از شهر باتومی و دریای سیاه را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

گردش در باغ گیاهشناسی

بدون شک هیچ تفریحی، جای گردش در میان گل‌ها و گیاهان را برای کودکان نمی‌گیرد. بنابراین در سفر با تور باتومی، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به باغ گیاه‌شناسی باتومی بزنید. پارک‌های پایینی، بالایی و ساحلی در مسیر اصلی باغ واقع شده‌اند. در حال حاضر این باغ گلها و گیاهانی از مناطق مختلف کره زمین یعنی مناطق نیمه گرمسیری مرطوب قفقاز، آسیای شرقی، نیوزیلند، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و مدیترانه را در برگرفته است و یک فضای بسیار شاد و مفرح را برای گشت و گذار رقم می‌زند.

دلفیناریوم

دلفیناریوم باتومی، فضایی را برای حداکثر ۷۰۰ تماشاگر فراهم می‌کند و این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد که با دلفین‌ها تعامل داشته باشند و با آنها شنا کنند. این جاذبه، برای کودکانتان هیجان‌انگیزترین و به یادماندنی‌ترین قسمت سفر به باتومی خواهد بود. گفتنی است مربیان هر روز نمایش‌هایی را با دلفین‌ها به زبان‌های گرجی، انگلیسی و روسی در سه سانس در ساعت‌های ۱۴:۰۰ ، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ اجرا می‌کنند. هر نمایش، تقریبا بین ۳۰-۲۰ دقیقه ادامه دارد و برای همه سنین یک سرگرمی عالی به شمار می‌آید.

 

حقایقی درباره باتومی در گرجستان

مجسمه علی و نینو در میراکل پارک

پارک میراکل که در انتهای بلوار باتومی و درست در کنار برج الفبا واقع شده است، در طول سال میزبان کنسرت‌ها و رویدادهای متعددی است و در عین حال جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. اما شاید بتوان گفت هیچ کدام از آنها، جذابیت و شهرت مجسمه‌های متحرک علی و نینو را ندارند.

این دو مجسمه فولادی، یک داستان عاشقانه ابدی را به تصویر می‌کشند و در ساعت ۷ بعد از ظهر حرکت می‌کنند و به سمت یکدیگر نزدیک می‌شوند و سپس بلافاصله از یکدیگر فاصله می‌گیرند. این حرکت حکایت از عشقی ناکام است که هیچ گاه به وصال منجر نشد. گفتنی است کل این حرکت، ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. این نمای شاعرانه، در نورپردازی شبانه نیز جلوه‌ای دیگر می یابد و برای هر گردشگری در هر رده سنی جذابیت دارد.

هتل‌های جالب برای کودکان

در انتهای این سفر، اقامتگاه‌هایی را بررسی می‌کنیم که از امکانات و جذابیت بالایی برای رده‌های سنی مختلف خصوصا کودکان برخوردارند. باید گفت هتل‌های زنجیره‌ای مشهوری در امتداد بلوار باتومی واقع شده‌اند و هتل هایی نیز به تازگی در حال ساخت هستند.

اما در این میان همانطور که پیشتر اشاره کردیم، هتل شرایتون با برخورداری از استخر، فضای بازی، بوفه صبحانه و غذاهای خوشمزه رستورانش و همچنین یک مرکز اسپا دل تمام مهمانانش را می‌برد. هتل هیلتون نیز نزدیک بلوار باتومی واقع شده و دسترسی عالی به فضاهای پیاده روی دارد. البته نمی‌توان از روف رستوران باشکوهش نیز غافل شد. و در نهایت هتل پاراگراف یک استراحتگاه بسیار محبوب است که استخرهای روباز، سرسره‌های آبی، آکواریوم کوچک، باشگاه کودکان و یک ساحل اختصاصی را در اختیار مهمانانش قرار می‌دهد. 

۱۴ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران