مجسمه عاشقانه علی و نینو در باتومی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری باتومی
مجسمه عاشقانه علی و نینو در باتومی گرجستان

مجسمه عاشقانه علی و نینو در باتومی گرجستان نمادی از یک داستان عاشقانه است. در این داستان عاشقانه عشق علی و نینو به هم توصیف می‌شود. داستان عاشقانه و غم انگیز این دو نفر باعث شده است تا رمانشان به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شود. در باتومی گرجستان نیز این مجسمه‌ها به عنوان سنبلی از این عشق ناکام ساخته شدند. امروزه مجسمه عاشقانه علی و نینو به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی تبدیل شده است. می‌توانید در تور گرجستان شاهد این مجسمه زیبا و عاشقانه باشید.

 

داستان عاشقانه علی و نینو

برای اولین بار داستان عاشقانه علی و نیو در سال ۱۹۳۷ در کشور اتریش چاپ شد. این داستان به قدری عاشقانه و غم‌انگیز بود که در میان مردم و خواننده‌ها طرفداران زیادی را جذب کرد. البته روایت‌های بسیاری وجود دارند که حاکی از برگرفته شدن این رمان از داستان رومئو و ژولیت می‌باشد. این داستان عاشقانه سختی‌های مسیر عشق علی و نینو را به تصویر کشیده است. داستان عاشقانه علی و نینو به این صورت است که دو نفر از دو مذهب جداگانه در باکو عاشق همدیگر می شوند. این اختلاف مذهب به اولین مشکل اصلی در مسیر ازدواج آن‌ها تبدیل می‌شود. دلیلی که این مجسمه‌ها در کشور گرجستان ساخته شده‌اند گرجی بودن نینو دختر داستان است که دین مسیحیت داشت. علی زاده کشور آذربایجان بود و دین اسلام داشت. رنگ‌های مختلفی که در ساخت مجسمه استفاده شده است نشان دهنده زندگی رنگارنگ علی و نینو است. امروزه دو شخصیت اصلی این داستان عاشقانه به مجسمه علی و نینو تبدیل شده است که در باتومی گرجستان واقع است.

 

دیدنی‌های پارک معجزه‌ی باتومی را از دست ندهید

 علی و نینو در باتومی

 

مشخصات مجسمه عاشقانه علی و نینو

امکان ندارد گردشگران به کشور گرجستان و شهر باتومی سفر کنند و از این مجسمه زیبا دیدن نکنند. به طوری که مجسمه عاشقانه علی و نینو به یکی از دیدنی‌های باتومی تبدیل شده است. علاوه بر داستان عاشقانه‌ای که در دل این مجسمه نهفته است و آن را برای گردشگران جذاب کرده است نور پردازی‌های زیبای این مجسمه‌ها نیز وجود دارد. جادوی وصال از جمله لقب‌هایی است که مسافران به این مجسمه نسبت داده‌اند. شکل ظاهری مجسمه در قالب دو تندیس زن و مرد است. از دیگر مشخصات مجسمه عاشقانه علی و نینو می‌توان گفت که این دو مجسمه حدودا ۷ متر ارتفاع دارند. جنس مجسمه‌ها از فولاد ضد زنگ است. چیزی که باعث جذابیت بیشتر این مجسمه عاشقانه شده است متحرک بودن آن است. دو تندیس همزمان باهم به سمت هم حرکت می‌کنند. با هم ادغام شده و سپس از درون هم رد می‌شوند. این مجسمه‌ها به صورت اتوماتیک هر ۱۰ دقیقه یک بار شروع به اجرای نمایش خود می‌کنند. تمامی مراحل حرکت مجسمه‌ها با نورپردازی‌های زیبایی همراه است. تامارا کِوِه سیتادزه سازنده گرجی مجسمه عاشقانه علی و نینو در گرجستان است.

 

مشهورترین کافه‌های باتومی؛ شهر بندری و ساحلی گرجستان

 علی و نینو در باتومی

 

بهترین زمان برای تماشای مجسمه عاشقانه علی و نینو

قطعا وقتی که شما به باتومی گرجستان سفر کنید دوست خواهید داشت که در بهترین زمان برای تماشای مجسمه عاشقانه علی و نینو بروید. چرا که شما برای عکاسی و دیدن لحظات زیبای حرکت مجسمه‌ها راه زیادی را طی کرده‌اید. ما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از تاریک شدن هوا برای دیدن این مجسمه‌ها اقدام کنید. تا قبل از ساعت ۷ عصر دیدن مجسمه‌ها جذابیت خاصی ندارد. چرا که در ساعت ۷ عصر مجسمه علی و نینو روشن می‌شوند. نورپردازی این مجسمه نیز برنامه‌ریزی شده است. به صورتی که وقتی مجسمه‌ها به هم نزدیک می‌شوند نورپردازی‌ها رنگ‌های گرمی مثل قرمز دارند. این رنگ‌ها نماد عشق زیاد می‌باشند. وقتی که مجسمه‌ها از درون هم عبور می‌کنند و دور می‌شوند نورپردازی‌ها رنگ‌های سردی مثل سفید و آبی دارند. این رنگ‌ها نماد جدایی و فراق هستند. کل نمایشی که این دو مجسمه از داستان عاشقانه خود توصیف می‌کنند ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. برای اینکه بتوانید از این لحظات لذت ببرید و عکاسی و فیلم برداری کنید به حدودا نیم ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

 

 علی و نینو در باتومی

 

محل بازیدی مجسمه عاشقانه علی و نینو

محل بازیدی مجسمه عاشقانه علی و نینو در کنار ساحل دریای سیاه می‌باشد. این مجسمه‌ها در کنار بلوار باتومی و پارک میراکل قرار گرفته‌اند. مجسمه‌ها در پشت چرخ و فلک بزرگ شهر باتومی واقع هستند. اگر سوار تاکسی شدید از راننده بخواهید تا شما را به این محل برساند. اگر ماشین شخصی دارید یا ماشینی را کرایه کرده‌اید می‌توانید از برنامه‌های مسیریاب در تلفن همراه خود استفاده کنید. سوال کردن از بومی‌های باتومی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در کل برای رسیدن به محل قرار گیری این مجسمه‌ها از ورودی شهر باتومی به سمت خیابان روستاولی بروید. سپس وارد خیابان گوگهباشویلیب (Gogebashvili) بشوید. در مسیر خود میدانی را خواهید دید که چرخ و فلک باتومی از آن‌جا دیده می‌شوداز نزدیکی خط ساحلی و حدودا بعد از ۱۰۰ متر فاصله گرفتن از چرخ و فلک باتومی می‌توانید مجسمه علی و نینو را تماشا کنید.

 

۵ کافه‌ی شبانه‌ی باتومی؛ شهر بندری گرجستان

علی و نینو در باتومی

۱۸ آبان ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران