بلوار باتومی، دیدنی‌ترین بلوار گرجستان

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بلوار باتومی، دیدنی‌ترین بلوار گرجستان

بدون شک سفر با تور گرجستان یکی از جذاب‌ترین تورهایی است که به تمامی علاقه‌مندان به سفر و گردش توصیه می‌شود. در این کشور توریست‌ها می‌توانند تمامی انتظارات خود را برآورده کرده و روزهای به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنند. در این میان بلوار باتومی گرجستان یکی از مناطق دیدنی این کشور محسوب می‌شود که در این مقاله قرار است در مورد آن صحبت کنیم. تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید تا شما را با این بلوار زیبا که به عنوان قدیمی‌ترین جاذبه گردشگری گرجستان نیز شناخته می‌شود آشنا کنیم.

 

معرفی بلوار باتومی گرجستان (Batumi Boulevard)

بلوار باتومی گرجستان قدیمی‌ترین بلواری است که در این شهر زیبای ساحلی ساخته شده است. به طوری که قدمت آن به سال ۱۸۸۵ برمی‌گردد. در آن سال‌ها فرماندار وقت گرجستان دستور ساخت این بلوار را صادر می‌کند. هدف از ساخت این بلوار ایجاد یک فضای دلنشین و سرسبز در جوار دریای سیاه بود و تا حد بسیار زیادی نیز به هدف خود رسید. چرا که امروزه محیطی زیبا و فراح به منظور پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مردم در خوش‌آب و هواترین ناحیه شهر باتومی فراهم کرده است.

بلوار باتومی توسط یک طراح به نام فرانسوی طراحی و ساخته شد. از جمله مزیت‌های این بلوار می‌توان به فضای سرسبز، قرار گرفتن در مجاورت دریای سیاه، ایجاد فضا برای قایق‌رانی و پیاده‌روی مردم و ... اشاره کرد. علاوه بر آن به دلیل استقبال بومیان و توریست‌های تور باتومی از این بلوار امروزه رستوران‌ها، کافه‌‌ها، مراکز خرید و مراکز تفریحی متنوعی در اطراف آن تاسیس شده است. در نتیجه شما می‌توانید با رفتن به آن یک روز کامل خود را به گردش و تفریح در همین حوالی بگذرانید. بلوار باتومی امروز به طور تقریبی ۷ کیلومتر طول داشته و از دو قسمت با نام بلوار باتومی جدید و بلوار باتومی قدیمی تشکیل شده است.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

قسمت‌های تشکیل دهنده بلوار باتومی گرجستان

بلوار باتومی گرجستان که از همان ابتدا با هدف ایجاد فضای سبز و تفریحگاهی برای مردم ساخته شد دارای بخش‌های مختلفی بود. مخصوصا اینکه امروزه بازسازی‌هایی در این بلوار ایجاد شده و در نتیجه قسمت‌های بیشتری به آن اضافه شده است. از جمله مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده آن عبارتند از:

  • بخش شمال شرقی بلوار باتومی

یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های بلوار باتومی بخش شمال شرقی آن است. در این منطقه یک چرخ و فلک بسیار بزرگی قرار داده شده که آن را به نقطه عطف بلوار تبدیل کرده است. همچنین مجسمه معروف و عاشقانه علی و نینو نیز در این بخش واقع شده است.

  • بخش جنوبی بلوار باتومی

قسمت دیگر بلوار باتومی با نام بخش جنوبی بلندترین ساختمان گرجستان را در خود جای داده است. این بنا به طور تقریبی ۲۰۰ متر طول داشته و مورد توجه بسیاری از گردشگران می‌باشد. در ابتدا این برج به منظور اختصاص یافتن آن به دانشگاه تکنولوژی تاسیس شد. اما امروزه به عنوان هتلی به نام لامریدین از آن بهره‌برداری می‌شود. بومیان شهر باتومی به این بخش عنوان بلوار باتومی جدید را داده‌اند.

 

گشت و گذار در پارک جنگلی متیرالا باتومی

مسیر رفتن به بلوار باتومی گرجستان

بلوار باتومی گرجستان یکی از شناخته‌ شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی به حساب می‌آید. از طرفی دیگر به دلیل استفبال مردم به بازدید از آن مسیرهای دستیابی به این بلوار زیاد می‌باشد. به طوری که شما می‌توانید از تمامی وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، مینی بوس، باتوم ولو و تاکسی جهت رفتن به آن کمک بگیرید. البته توصیه ما این است که استفاده از باتومی ولو یا دوچرخه را برای رفتن به آن در الویت خود قرار دهید. چرا که با این کار می‌توانید بدون احساس ترافیک شهری و به صورت اقتصادی به سمت بلوار باتومی رفته و روز بسیار خوبی را در آنجا سپری کنید.

در صورت علاقه به بازدید از بلوار باتومی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به سمت آن حرکت کنید. اما بهترین زمان برای استفاده از تمامی امکانات و مشاهده منظره زیبای اطراف آن از ساعت ۹ صبح تا ۶ غروب (قبل از تاریک شدن هوا) است. از طرفی دیگر مناسب‌ترین ماه‌های سال از نظر شرایط آب و هوایی فصل تابستان است. نکته مهم دیگری که دانستن آن واجب است پرداخت ورودی در روزهای تعطیل هفته است. اگر دوست دارید تا به صورت رایگان وارد محوطه بلوار شوید باید روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. اگر به بازدید از بلوار باتومی رفتید ویشنهاد می‌کنیم حتما سری به باغ گیاه شناسی باتومی که در این نزدیکی‌ها قرار گرفته است بزنید.

 

معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره باتومی

۱۱ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران