نوروز 99 و گردش در دره گل‌های ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
نوروز 99 و گردش در دره گل‌های ارمنستان

ارمنستان به عنوان یکی از کشور‌های دیدنی با جاذبه‌های گردشگری گسترده از جمله کشورهای قابل دسترس آسان برای سفر گردشگران ایرانی است. در بازدید از بناهای تاریخی و به خصوص کلیساهای زیبای آن نمی‌توان طبیعت زیبای آن را بی‌خیال شد و نادیده گرفت. به خصوص در تور ارمنستان نوروز 99 به دلیل مصادف شدن سفرها با فصل بهار چشم‌اندازهای طبیعی در بهترین زمان ممکن برای بازدید هستند. یکی از این مکان‌ها دره گل‌ها واقع در پایتخت این کشور است. اگر دوست دارید تا از این دره زیبا دیدن کنید تا پایان مقاله همراه با ما باشید.

 

دره گل‌های ارمنستان (Tsaghkadzor)

دره گل‌ها یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در کشور ارمنستان می‌باشد. این دره در کشور ارمنستان با نام زاخکازور (Tsaghkadzor) شناخته می‌شود. زاخکازور در زبان ارمنی به معنای دره گل‌ها است. این مکان با مساحتی در حدود ۴ کیلومتر مربع به دلیل داشتن طبیعتی زیبا طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته امروزه این مکان به یکی از مکان‌های تفریحی برای گذراندن یک نیم روز عالی تبدیل شده است. از این رو در بین بومیان ارمنستان و حتی گردشگران به شهرت زیادی رسیده است. در هر یک از فصل‌های سال بازدید از دره گل‌ها زیبایی مخصوص خود را دارد. اما زیبایی آن در فصل بهار و مصادف با ایام تعطیلات نوروزی ما ایرانیان چندین برابر می‌شود.

 

 بازدید از پارک ملی برکه‌ی آرپی در ارمنستان

 Tsaghkadzor

 

بازدید از دره گل‌ها در ایام تعطیلات نوروزی

جای شک نیست که ایام تعطیلات نوروزی را برای بازدید از دره گل‌ها پیشنهاد دهیم. چرا که این ایام برابر با آغاز فصل بهار و زنده شدن دوباره طبیعت می‌باشد. این زنده شدن طبیعت را می‌توانید به وضوح در دره گل‌ها مشاهده کنید. این مکان زیبا که نام خود را از گل‌های رنگارنگی که در آن می‌رویند گرفته است مکان بسیار رویایی برای عکاسی‌های هنری و زیبا است. پس اگر عاشق طبیعت و گل‌ها هستید دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید و از این دره در ارمنستان در فصل بهار دیدن کنید. علاوه بر زیبایی طبیعی شرایط آب و هوایی نیز در این روزها بسیار ایده‌آل است. چرا که هوا نه آن‌قدر سرد است و نه آن قدر گرم که گردشگران را اذیت کند.

 

 ارمنستان

 

امکانات و تفریحات دره گل‌ها

امروزه دره گل‌ها به یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری در ارمنستان تبدیل شده است. از این رو در آن امکانات رفاهی و تفریحی زیادی فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به تله کابین آن اشاره کرد. با سوار شدن به این تله‌کابین می‌توانید دره گل‌ها را از بالا و با زیبایی هر چه بیشتر مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. علاوه بر آن کافه‌ها و رستوران‌های شیک و با کیفیتی در آن نزدیکی‌ها شروع به کار کرده‌اند. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند در صورت نیاز کمی در آن‌ها بنشینند و با خوردن غذا یا نوشیدنی دلخواه اندکی استراحت کنند.

 

  ۵ تفریح شبانه در سفر نوروزی به ایروان 

 دره گل های ارمنستان

 

جاذبه‌های گردشگری قابل بازدید در نزدیکی دره گل‌ها

گردشگران تور ارمنستان می‌توانند علاوه بر بازدید از دره گل‌ها و گذراندن ساعاتی خوش در آن از برخی جاذبه‌های گردشگری دیگری که در نزدیکی‌های آن واقع شده‌اند نیز دیدن کنند. از جمله این جاذبه‌های گردشگری قابل بازدید در نزدیکی دره گل‌ها عبارتند از:

 

  • پیست اسکی

در همین دره گل‌ها پیست اسکی و امکانات تفریحی بسیار دیگری مثل تله‌کابین فراهم شده‌اند. اگر علاقه‌مند به این نوع از تفریحات هستید هرگز در این سفر نیم روزه از آن‌ها غافل نشوید. تله کابین در تمامی ایام سال دایر می‌باشد. مگر اینکه شرایط جوی نامساعد باشد. اما برای استفاده از پیست اسکی باید ماه‌های دسامبر تا مارس را انتخاب کنید. که مصادف با فصل زمستان می‌شود.

 

  راهنمای سفر به ایروان برای افرادی که تنها سفر می‌کنند 

دره گل‌های ارمنستان

 

  • بزرگترین مرکز ورزشی ارمنستان

بزرگ‌ترین مرکز ورزشی ارمنستان در دره گل‌ها واقع شده است. اگر به فعالیت‌های ورزشی علاقه دارید می‌توانید ساعاتی را در این مکان بگذرانید. در این مجموعه تمامی امکانات با استانداردهای لازم برای ۳۵ نوع ورزش تدارک دیده شده است.

 

دره گل‌های ارمنستان

 

  • صومعه کچاریس

 صومعه کچاریس یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی است. این بنای مذهبی که در همین نزدیکی‌ها قرار دارد متعلق به قرن ۱۱ام میلادی است. اگر به بناهای تاریخی و مذهبی علاقه دارید بازدید از این صومعه با سبک معماری قرون وسطی بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

 طبیعت‌گردی در دل صومعه‌های ارمنستان

دره گل‌های ارمنستان

 

  • موزه خانه برادران اوربلی

از جمله جاذبه‌های گردشگری قابل بازدید در نزدیکی‌های دره گل‌ها موزه خانه برادران اوربلی می‌باشد. اگر طرفدار موزه‌ها هستید حتما در حین گشت و گذار در آن حوالی سری به این موزه نیز بزنید.

 

 دره گل‌های ارمنستان

 

مسیر بازدید از دره گل‌ها

اکثر گردشگرانی که تور ارمنستان را انتخاب کرده‌اند معمولا به پایتخت آن، ایروان سفر می‌کنند. خوشبختانه دره گل‌ها در نزدیکی این شهر است. به همین دلیل گردشگران می‌توانند با یک ساعت رانندگی به بازدید از دره گل‌ها بروند. این جاذبه گردشگری طبیعی تقریبا در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر ایروان و در استان کوتایک واقع شده است. اگر قصد بازدید از آن را دارید می‌توانید اتومبیلی را کرایه کنید و یا تاکسی اجاره کنید و مسیر این دره را در پیش بگیرید.

 

  روزی آرام در خوشمزه فروشی‌های ایروان 

دره گل‌های ارمنستان

۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران