۵ تفریح شبانه در سفر نوروزی به ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
۵ تفریح شبانه در سفر نوروزی به ایروان

ایروان یکی از شهرهای زیبا و ارزان نزدیک به ایران است که در سفرهای نوروزی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. شهری با جاذبه‌های تاریخی و رویدادهای مدرن. شهری با بهترین هتل‌ها و هاستل‌ها برای اقامت‌های خاطره‌انگیز. شهری که در فضاهای عمومی‌اش می‌توانید خوشگذرانی کنید. شهری جذاب برای سفرهای عاشقانه. در سفرتان با تور ارمنستان اگر به دنبال تفریحات شبانه هستید همراه ما باشید تا در روزهای شلوغ و هیجان‌انگیز نوروزی این شهر را بگردیم و تفریحاتی که پس از غروب آفتاب در آن می‌توانید انجام بدهید را خدمتتان معرفی کنیم.


نوروزگردی در ایروان

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و ارمنستان یکی از کشورهای تاریخی جهان به شمار می‌آید که مردمانش به عنوان نخستین نقطه‌ی جهان، دین مسیحیت را پذیرفته‌اند. بنابراین در این کشور کمتر نشانه‌ای از دین زرتشت می‌توانید ببینید و به همین دلیل آیین نوروز در این کشور برپا نمی‌شود. البته در سال‌های گذشته از سوی سفارت ایران جشن‌های کوچکی برای نشان دادن آیین نوروز در شهر ایروان برگزار شده است اما آنچه اتفاق می‌افتد در اندازه‌ی معرفی یک آیین است. از آنجا که تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی برای سفر به شهر ایروان است در این مطلب ما شما را در شب‌هایی که در این شهر حضور دارید راهنمایی می‌کنیم. شب‌هایی که می‌تواند تبدیل به شب‌های فراموش نشدنی عمر شما شود.

 

راهنمای سفر ۲ روزه به ایروان؛ شهر بناهای تاریخی و صورتی

ایروان


۱- به کافه‌هایی که در آنها موسیقی زنده نواخته می‌شود بروید

ایروان پر از کافه است که با رفتن به آنها می‌توانید بهترین نوشیدنی‌های گرم و سرد و همینطور دسرها و غذاها را سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه‌هایی که هرکدامشان یک فضای متفاوت دارند و قادر هستند برای شما یک شب فوق‌العاده بسازند. اما در سفرتان به این شهر اگر به دنبال شنیدن موسیقی زنده و ساخته شدن یک فضای رمانتیک یا فضاهای نوآر سینمایی هستید به کافه‌هایی که در آنها موسیقی زنده نواخته می‌شود بروید. کافه‌هایی که قیمت نوشیدنی‌ها و غذاهایشان اندکی گران است اما بدون شک ارزش این را دارند که یک شب فوق‌العاده و متفاوت برای شما بسازند.

 

  بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای میل کردن یک صبحانه خوشمزه 

 ایروان


۲- بازدید از پله‌های تاریخی با چاشنی همراهی و هم‌قدمی

اگر تنها به ایروان رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم در انواع دورهمی‌ها و فضاهای عمومی که سفر به این شهر برای شما به ارمغان می‌آورد، یک همراه و هم‌پا پیدا کنید و با او به بازدید از پله‌های تاریخی کاسکاد ایروان بروید. پله‌هایی که قسمت سنتی شهر را به قسمت مدرن آن صل می‌کنند و یکی از مهمترین سازه‌های این شهر در طول تاریخ آن به شمار می‌آیند. مسیر کاسکاد ۳۰۲ متر طول دارد که برای پیمودن آن و دسترسی به نقاط کهنه و جدید شهر از طریق آن باید ۵۷۰ پله را بالا بروید و پایین بیایید. این سازه در دل خود پر از گلکاری و باغچه‌های بی‌نظیر است که دیدن آنها حال و هوایتان را عوض می‌کند و به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی زیبا بیندازید. در روزهای بهاری شهر ایروان به شما توصیه می‌کنیم هنگامه‌ای قبل از غروب آفتاب به پیمودن این پله‌ها بروید تا غروب شهر را نیز از فراز کاسکاد نگاه کنید و بعد در خنکی و نورپردازی شبانه آن را بپیمایید.

 

گشت و گذار در میدان جمهوری ارمنستان؛ جاذبه‌ی تاریخی و شهری ایروان

  ایروان


۳- از مراکز خرید سوغاتی و عیدی بخرید

روزهایی که شما در آن سفر رفته‌اید ایام نوروز است و چه فرصتی از این بهتر که در سفر به ایروان برای دوستان و نزدیکان‌تان عیدی بخرید. در مرکزخریدهای متنوع و پر تعداد ایروان می‌توانید انواع پوشاک از برندهای مختلف را ببینید و هرآنچه برای خود و یا نزدیکان‌تان می‌پسندید را بخرید. همچنین می‌توانید در بازارهای این شهر اجناس ارزان قیمت اما در عین حال با کیفیت را بیابید و تهیه کنید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در روزهای نوروزی سفر به ایروان خرید کردن را جدی بگیرید.

 

  ایروان


۴- گالری‌های ایروان و فرصتی برای گپ‌های هنرمندانه

ایروان در خود گالری کم ندارد. مراکزی هنری که شما را به هنرمندان کشور گرجستان متصل می‌کنند. گالری‌هایی که در آنها متناسب با برنامه‌هایشان می‌توانید به تماشای هنرهای تجسمی و در عین حال عکاسی و نمایشی نیز بروید. گالری‌هایی که تا میانه‌های شب درهایشان به روی بازدیدکنندگان باز است و از حضور آنها استقبال می‌کنند. گالری‌هایی که پاتوقی برای هنرمندان این شهر هستند. پس اگر به گپ و گفت‌های هنرمندانه علاقه‌مند هستید و لذت می‌برید از اینکه قهوه بنوشید و حرف بزنید در شب‌های نوروزی سفرتان به ایروان به این گالری‌ها نیز هم سری بزنید.

 

راهنمای خرید در ایروان؛ بازارها و مرکزخریدها

  ایروان


۵- به دیدن یک باله‌ی هیجان‌انگیز بروید

اگر اهل تماشای نمایش هستید و می‌خواهید یک باله‌ی باشکوه را در این شهر تماشا کنید، امکانش برای شما فراهم است. در ایروان شما می‌توانید به سالن اپرای این شهر بروید و در آن بهترین اپراها و باله‌ها را به نظاره بنشینید.

 

۱۰ هاستل برتر ایروان برای اقامتی ارزان اما باکیفیت

 ایروان

۲۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران