بهترین تفریح‌های صبحگاهی در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
بهترین تفریح‌های صبحگاهی در ایروان

ایروان پایتخت ارمنستان است و پرامکانات‌ترین شهر این کشور که می‌توانید به آن سفر کنید و حسابی خوش بگذرانید. شهری که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و به صورت شبانه‌روزی می‌توانید در آن تفریح کنید. شهری با بهترین هتل‌ها برای اقامت و نیز رستوران‌هایی عالی برای نوش جان کردن بهترین غذاها. شهری هم مناسب سفرهای خانوادگی و هم مناسب سفرهای مجردی. شهری که کوله‌گردان ارزان به آن سفر می‌کنند و هاستل‌های تمیز زیادی در خود دارد. در سفرتان با تور ارمنستان به این شهر اگر می‌خواهید بدانید صبح‌ها چه تفریحاتی انجام بدهید همراه ما باشید تا صبح‌های حضور در این شهر را برایتان خاطره‌انگیز کنیم.


۱- یک صبحانه‌ی عالی در رستوران‌های این شهر نوش جان کنید

اگر در هتل اقامت می‌کنید احتمالا هتل‌هایتان برایتان صبحانه سرو می‌کنند و همینطور برخی هاستل‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند. اما به شما توصیه می‌کنیم برای نوش جان کردن صبحانه به شهر و رستوران‌هایش تشریف ببرید. رستوران‌هایی که متناسب با ذائقه‌ی شما هم صبحانه‌های بین‌المللی سرو می‌کنند و هم صبحانه‌های محلی. رستوران Genacvale Pandok یکی از بهترین رستوران‌های این شهر برای نوش جان کردن صبحانه است. در سفر به ایروان اگر علاقه‌مند هستید خاچاپوری نوش جان کنید این رستوران یکی از معروف‌ترین نقاط ایروان است که خاچاپوری سرو می‌کند. رستورانی که سالاد و نان و پنیر از دیگر غذاهای مشهور آن برای صبحانه هستند. درهای این رستوران که در خیابان پارون‌یان ۱ قرار دارد همه روزه از ساعت ۱۰ صبح به روی مشتریانش باز می‌شود و همین دیر باز شدن درهایش از امتیازهای منفی آن به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید در سفرتان به ایروان به رستورانی بروید که صبح زود درهایش را به روی مشتریانش باز می‌کند می‌توانید به کافه رستوران Bautte & co بروید که درهایش را ساعت ۸:۳۰ صبح به روی مشتریانش باز می‌کند و از آنها با صبحانه‌های ارمنستانی و فرانسوی پذیرایی می‌کند.

 

 بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای میل کردن یک صبحانه خوشمزه 

ایروان


۲- بازدید از میدان جمهوری

میدان جمهوری ایروان یکی از میدان‌های تاریخی ارمنستان است که در سال ۱۹۲۴ توسط الکساندر تامانیان طراحی و اجرا شده است. میدانی که در اطرافش برخی از مکان‌های تاریخی و دیدنی ایروان از جمله نگارخانه ملی و موزه تاریخ، وزارت دارایی، وزارت ترابری و وزارت امور خارجه‌ی ارمنستان قرار دارند. این میدان نماد معماری مدرن ایروان است که بازدید از آن در یک صبح دل‌انگیز می‌تواند خاطره‌انگیز و جذاب باشد.

 

ایروان


۳- بازدید از کاسکاد

کاسکاد یک سازه‌ی پله‌ای است که شمال شهر ایروان را به مرکز آن متصل می‌کند. سازه‌ای که ۵۰۷ پله دارد و برای پیمودن این پله‌ها باید جان و توان داشته باشید و چه زمانی بهتر از صبح بعد از نوش جان کردن یک صبحانه‌ی عالی. پله‌هایی که در دور و اطراف آن باغچه‌هایی زیبایی وجود دارد. این سازه در شب به دلیل نورپردازی ویژه بسیار زیباست اما بازدید آن در روز نیز یکی از تفریحات خاطره‌انگیز در سفر به ایروان به شمار می‌آید.

 

 گشت و گذار شبانه در ایروان؛ شهر پرشور و حال ارمنستان 

 کاسکاد


۴- بازدید از موزه تاریخ

اگر علاقه‌مند کشف تاریخ و رویدادهای آن هستید بازدید از موزه تاریخ ارمنستان که در شهر ایروان واقع شده است یکی از بهترین تفریحاتی است که در این شهر می‌توانید انجام بدهید. این موزه در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شده است و یکی از مشهورترین موزه‌های ارمنستان به شمار می‌آید که سالانه بازدیدکنندگان زیادی دارد. موزه‌ای که ۴۰۰ هزار شی قیمتی در آن نگهداری می‌شوند و به همین دلیل یکی از گران‌ترین موزه‌های ارمنستان به شمار می‌آید. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از آنکه یک صبحانه‌ی عالی در ایروان نوش جان کردید به این موزه تشریف ببرید و قبل از ظهر از آن بازدید کنید تا یک صبح خاطره‌انگیز در ایروان داشته باشید.

 

  روزهای خاص در تقویم مردم ارمنستان 

ایروان


۵- به دریاچه‌ی سوان بروید

دریاچه‌ی سوان ایروان یکی از مهمترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان است. دریاچه‌ای در ۶۰ کیلومتری شمال ایروان که ۳۶ جویبار به آن می‌ریزند. دریاچه‌ای که در منطقه‌ای کوهستانی و در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است. دریاچه‌ای که به غیر از روزهای زمستانی که سرد است و بازدید از آن سخت، در تمامی روزهای سال می‌توانید به دیدن آن بروید و تفریح کنید. در روزهای گرم تابستانی نیز حتی می‌توانید در این دریاچه شنایی خاطره‌انگیز داشته باشید. دسترسی به این دریاچه در شهر ایروان بسیار راحت است و شما با تاکسی، اتوبوس و ماشین‌های ون به راحتی می‌توانید به سوان تشریف ببرید و یک صبح متفاوت در سفرتان به ایروان برای خود بسازید. صبحی سرشار از انرژی، اکسیژن و هوایی عالی.

 

  راهنمای سفر از تفلیس به ایروان 

دریاچه‌ی سوان

۲۶ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران