تجربه ۶ تفریح جمعی در سفر به ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
تجربه ۶ تفریح جمعی در سفر به ایروان

ایروان شهر زیبای سفرهای جمعی و دورهمی یکی از ارزان‌ترین مقاصدی است که می‌توانید برای سفر آن را انتخاب کنید. شهری که در یک سفری جمعی و دوستانه، در هاستل‌هایش می‌توانید ارزان اقامت کنید، در رستوران‌هایش می‌توانید غذاهای مقرون به صرفه نوش جان کنید، درکافه‌هایش تا دیر وقت خوش بگذرانید، در طبیعتش غرق شوید و در مکان‌های توریستی‌اش بهترین بازدیدها را انجام بدهید. اگر دسته جمعی با دوستان و یا با خانواده با تور ارمنستان به این شهر رفته‌اید و می‌خواهید بدانید در یک سفر جمعی به این شهر چه تفریحاتی می‌توانید انجام بدهید همراه ما باشید تا ۶ تفریح جمعی در این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- به کاسکاد بروید

کاسکاد بنای جذاب ایروان است که چه تنهایی به ایروان رفته باشید و چه دسته جمعی باید به دیدن آن بروید. چرا که یکی از مهمترین نمادها و جاذبه‌های گردشگری این شهر است. اما بازدید جمعی از این بنا جذاب‌تر از بازدید انفرادی است. چرا که شما می‌توانید درحالیکه با دوستان و نزدیکان‌تان هستید ۵۰۷ پله‌ی این بنا را بپیمایید و از شمال ایروان به مرکز آن و یا بالعکس بروید. کاسکاد مجموعه‌ای از پله‌هاست که در هر مقطع آن یک باغچه‌ی زیبا وجود دارد. این بنا در شب‌ها نورپردازی ویژه‌ای دارد و در یک بازدید جمعی به همراه دوستان و نزدیکان‌تان می‌توانید شبی خاطره‌انگیز در این شهر پشت سر بگذارید.

کاسکاد

۲- بازدید از پارک پیروزی ایروان

در ارتفاعات سرسبز نورکس ایروان، پارکی قراردارد که یادبود جنگ جهانی دوم و قربانیان است. پارکی که مجسمه‌ی مادر این شهر در آن قرار دارد. مجسمه‌ی مادر، مجسمه‌ی زنی شمشیر به دست به ارتفاع ۳۴/۵ متر است. مجسمه‌ای که از جای‌جای این شهر قابل رویت است و با رفتن به پارک پیروزی و کنار این مجسمه، حالا جای‌جای شهر برای شما قابل رویت است. روبه‌روی این مجسمه بر روی یک سکوی گرانیتی شعله‌ای روشن است که به یاد حقیقت و قربانیان جنگ جهانی می‌سوزد. این پارک در خود وسایل بازی متنوعی دارد تا اگر به صورت خانوادگی به ایروان رفته‌اید بازدید از آن برای فرزندان‌تان بسیار جذاب باشد. این پارک همچنین یک استخر عالی دارد که برای تفریح به آن نیز می‌توانید مراجعه کنید.

 پارک پیروزی ایروان

۳- به سینماها بروید و فیلم‌های روز دنیا را تماشا کنید

ایروان یکی از شهرهای عالی ارمنستان است که با مراجعه به آن می‌توانید به سینما بروید و فیلم‌های روز دنیا را روی پرده تماشا کنید. برخی سینماهای این شهر قدمتی به اندازه‌ی تاریخ سینما دارند و از زمان اتحاد جماهیر شوروی تاکنون فیلم‌های درجه یک دنیا را در خود پخش کرده‌اند. یکی از مشهورترین سینماهای ایروان سینمای Nairi است. سینمایی که در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده است و فیلم‌های مهمی از تاریخ سینما در آن اکران شده است. سینمایی که همه روزه از ساعت ۲ ظهر تا ۱۲ شب به روی تماشاگران فیلم درهایش باز است. رفتن به سینما و تماشای فیلم‌های معروف در سفر به ایروان می‌تواند یک خاطره‌ی جمعی عالی برایتان بسازد.

 

۵ تفریح شبانه در سفر نوروزی به ایروان

سینمای Nairi

۴- به پارک آبی واتر ورلد بروید

اگر آب و هوا مناسب است می‌توانید به پارک آبی واتر ورلد ایروان بروید و روی تفریحات آبی این پارک حساب ویژه باز کنید. پارکی که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده است و هم بخش سرپوشیده دارد و هم بخش روباز. پارکی که هم برای کودکان سرسره‌ها و استخرهای بازی دارد و هم برای بزرگسالان. بنابراین برای تفریحات دورهمی عالی است. پارکی پر از بوفه که در آنها می‌توانید خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های درجه یک سفارش بدهید و نوش جان کنید. پارکی که اسپاهای عالی در خود دارد و با مراجعه به آن‌ها می‌توانید بهترین ماساژها را نیز دریافت کنید.

 

معرفی معروف‌ترین پارک‌های ایروان

 پارک آبی واتر ورلد 

۵- بازدید از دریاچه سوان

دریاچه سوان در خارج از شهر ایروان قرار دارد و یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان به شمار می‌آید. دریاچه‌ای که در ارتفاع واقع شده است و در روزهای گرم سال می‌توانید در آن شنا کنید. دریاچه‌ای که برای رفتن به آن انواع وسایل حمل و نقل اعم از تاکسی و ون و اتوبوس فراهم آمده است. دریاچه‌ای که با رفتن به آن می‌توانید قایق سواری را به صورت جمعی امتحان کنید و خاطره‌های فراموش نشدنی برای خودتان بسازید.

دریاچه سوان

۶- به صومعه خور ویراپ بروید

این صومعه در کوه آرارات واقع شده است و از مرکز ایروان تا این نقطه حدود ۴۵ دقیقه با ماشین راه دارید. صومعه‌ای که شاه ارمنستان در زمان گذشته فردی به نام گئورگی را در آن به مدت ۱۳ سال زندانی کرده است تا داروی شفا شاه از بیماری‌اش را بیابد. گئورگی یکی از مهمترین پیشروان کلیسای ارامنه بوده است و همین امر باعث شده است این صومعه امروزه جایگاه روحانی بالایی داشته باشد.

 

۵ صومعه‌ی تاریخی ارمنستان

صومعه خور ویراپ

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران