روزی آرام در خوشمزه فروشی‌های ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
روزی آرام در خوشمزه فروشی‌های ایروان

پیدا کردن جایی عاری از دود در ایروان کمی دشوار است زیرا استعمال دخانیات در ارمنستان از عادت‌های ملی آن‌هاست. ایروان پایتخت این کشور دارای مکان‌های متنوع و مختلفی برای انواع سلیقه‌هاست. بنابراین نگران نباشید برای عزیزان غیرسیگاری و یا حساس به دود جاهایی برای پناه بردن وجود دارد. البته تعدادشان زیاد نیست اما خوشبختانه رو به افزایش هستند و با گذشت زمان انتخاب‌ها گسترده‌تر می‌شوند. شما می‌توانید با تور ارمنستان از این شهر زیبا و تاریخی دیدن کنید و آزادانه در نقاط سیگارممنوع آن نفس بکشید.

 

رستوران  Baguette & Co

باگت اند کو در واقع کافه‌ای فرانسوی‌ست که از بهترین شیرینی‌های ایروان را ارائه می‌دهد. شیرینی‌های این کافه نه تنها ظاهر خوبی دارند بلکه به شدت خوشمزه هم هستند. انواع مختلفی کروسان برای انتخاب وجود دارد که همگی تازه پخت و نرم هستند. جدا از شیرینی‌های معروف این کافه قهوه‌ها و آبمیوه‌های فوق‌العاده و مطبوع هم سرو می‌کند. قیمت‌ها بالاست اما با توجه به کیفیت خوراکی‌ها و هوای عاری از دود به نظر می‌سد ارزشش را داشته باشد.

 

۱۰ هتل عالی در ایروان برای داشتن اقامتی راحت و دلپذیر در سفر

 

آدرس: 20 Abovyan St, Yerevan, Armenia

تلفن: +374 11 202299

 

ایل سولو جلاتو

ایل سولو یکی از محبوب‌ترین جلاتوفروشی‌های کل ایروان است که طرفداران بسیاری دارد. جلاتو نوعی بستنی‌ست که حالت خامه‌ای و فریزی آن بیشتر است. اینجا تنوع مزه بسیار زیاد است و امکان انتخاب از انواع مزه‌های شکلاتی تا ترش وجود دارد. نه فقط انواع بستنی‌ها بلکه دسرهای جذاب دیگری مانند کرپ، کلوچه، قهوه، چای و اسموتی‌های تازه هم در منوی این دسرفروشی وجود دارد. علاوه بر دسرهای شیرین و وسوسه‌انگیز شما می‌توانید انواع آیس تی را در طعم‌های دوست داشتنی سفارش دهید. کارکنان این فروشگاه خوش‌برخورد هستند و همیشه آماده دادن مشاوره در مورد طعم‌های مختلفند. با چنین ویژگی‌های برجسته و مثبتی که ایل سولو دارد قیمت‌ها واقعا مناسبند.

 

 

آدرس: Yeznik Koghbatsi St, 6/25 Northern Ave, Yerevan, Armenia

تلفن: +374 55 268070

 

توئلو تیبلز

Twelve Tables را می‌توان از دوست داشتنی‌ترین رستوران‌های ایروان دانست که از قضا استعمال دخانیات در آن ممنوع است. همانطور که از اسم این رستوران پیداست در آن فقط ۱۲ میز غذاخوری وجود دارد. دکوراسیون داخلی رستوران به شدت جذاب و کلاسیک است و به دلیل سرو غذاهای فوق‌العاده و محیط آرام و همینطور موسیقی قدیمی از گزینه‌های خانوادگی شهر شناخته می‌شود. سرویس عالی و غذاهای خوشمزه‌ای که مزه خانگی دارند از این رستوران، انتخابی مردمی و به شدت محبوب ساخته است. شما می‌توانید از غذاهای خوشمزه آن نوش جان کنید و در محیط آرامش به استراحت بپردازید. حتی منوی آن‌ها به صورت دست نوشته است. قیمت‌ها ارزان هستند و بیش از چیزی که می‌پردازید ارزش دارند.

 

بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای میل کردن یک صبحانه خوشمزه

 

آدرس: Alexander Spendiaryan St, Yerevan, Armenia

تلفن: +374 94 540042

 

بریوچه

بریوچه رستورانی فرانسوی‌ست که غذاهای سنتی فرانسوی سرو می‌کند. در واقع با رفتن به این رستوران به یکی از رستوران‌های موقر و جذاب پاریس منتقل می‌شوید و کاملا در حس و حال فرانسوی غرق می‌شوید. اگر برای صبحانه بروید می‌توانید از انواع کروسان‌های خوشمزه و لطیف شکلاتی تا بادام، کیک‌های فوق‌العاده و رنگی و بسیاری دیگر از خوراکی‌ها بخورید و لذت ببرید. برای نوشیدنی هم چای و قهوه سرو می‌شود. کارکنان این رستوران مودب هستند و کیفیت غذاها نیز واقعا بالاست. با توجه به کیفیت بالای غذا و محیط شیک و آرام قیمت‌ها مناسب و درخور به نظر می‌رسند.

 

 

آدرس: 31 Moskovyan, Yerevan, Armenia

تلفن: +374 11 561111

 

آچاجور

اگر به دنبال خوردن غذاهای سالم در ایروان هستید باید آچاجور را مدنظر قرار دهید. آچاجور از سالم‌ترین آشپزخانه‌های شهر را دارد و غذاهای اروپایی سرو می‌کند. این کافه نه فقط غذاهای اروپایی عالی سرو می‌کند بلکه محیطی جذاب برای دورهمی و جلسات کاری دارد. سرعت اینترنت آن‌ها بالاست و به راحتی می‌توان با لپ‌تاپ نشست و کار کرد.

 

۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید

 

آدرس: 22 Ghazar Parpetsi St, Yerevan 0002, Armenia

تلفن: +374 10 536766

 

لوئیس کاردن

لوئیس کاردن با داشتن یک فضای داخلی فانتزی زیباترین کافه و نانوایی در ایروان است. آن‌ها طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه، دسرهای فوق‌العاده، چای و شیرینی ارائه می‌دهند. علاوه بر این‌ها نانوایی آن‌ها مدل‌های مختلفی از نان‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز را نیز سرو می‌کند. محیط بسیار دلپذیر، رمانتیک و آرامش‌بخش بوده و به راحتی شما را افسون می‌کند. قیمت‌ها مقرون به صرفه نیستند اما آنقدر هم گران نیستند که بخواهید از دسرهای خوشمزه و رنگی چشم‌پوشی کنید.

 

 

آدرس: 11 Amiryan St, Yerevan 0002, Armenia

تلفن: +374 95 505444

 

گیرین بین

این کافه که از گزینه‌های محبوب شهر و از طرفداران محیط زیست است با روی گرم به استقبال میهمانان خود می‌رود. آشپزخانه آن‌ها غذاهای ارگانیک و بیشتر غذاهای گیاهی و همچنین دسرهای مخصوص بدون لاکتوز سرو می‌کند. همه چیز در اینجا از کیفیت بالایی برخوردار است: از غذا گرفته تا کارکنان و خدمات. در اینجا شما می‌توانید از بهترین قهوه شهر سفارش دهید و اوقات فوق‌العاده‌ای را بدون مزاحمت بوی دود بگذرانید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید

 

آدرس: 10 Amiryan St, Yerevan, Armenia

تلفن: +374 91 529279

۱۳ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران