بهترین کافه‌ها برای صرف قهوه در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان

ایروان شهری فوق‌العاده، با انبوهی از جاذبه‌های توریستی ارمنستان بوده و همچنین فرهنگ قهوه در آن، با قدرت خودنمایی می‌کند بطوری که تقریبا در هر نقطه‌ای از شهر، می‌توانید یک کافه دنج پیدا کنید و از حال و هوای شاعرانه این شهر صورتی لذت ببرید. بنابراین کافه گردی و نوشیدن قهوه‌های باکیفیت، یکی از تفریحات ضروری برای مسافران تور ارمنستان محسوب می‌شود.

جالب است بدانید کافه‌ها برای دهه‌های متمادی، قهوه‌های غلیظ و سنتی ارمنستان را روی آتش یا در شن داغ درست می‌کردند. اما با تغییر زمان و تغییر دنیا و تبدیل شدن به جهانی کمی ساده‌تر، ترجیحات در این زمینه تغییر کرد و اکنون، کافه‌های ایروان با تمرکز اصلی بر تهیه قهوه تخصصی و تاکید بیشتر بر منبع دانه‌ها افتتاح می‌شوند.

در این منطقه از نوشیدن یک فنجان قهوه تک منشا و همچنین ترکیبات خوشمزه که با دستگاه اسپرسوساز تهیه شده‌اند برخوردار خواهید شد. و چه عالی است که این فضاهای مدرن، عمدتا محیطی دنج را نیز بعنوان فضاهای کاری و مطالعه برای علاقمندان به قهوه رقم می‌زنند.

 

لومن کافی در ایروان (Lumen Coffee)

اینجا کافی شاپی عالی و شیک، در خیابان تریان 3A ایروان است که از فضای داخلی مدرن و منحصر به فردی برخوردار است. این کافه، دانه‌های خود را برشته کرده و انواع مختلفی از قهوه‌های مخصوص، از قهوه‌های V60 گرفته تا قهوه تخت سفید را ارائه می‌دهد. بعلاوه ساندویچ، پای و بیف نیز گزینه‌هایی عالی و لذیذ برای رفع گرسنگی در کنار یک فنجان قهوه به شمار می‌آیند. در نهایت اگر به دنبال فضایی آرامش بخش همراه با وای فای رایگان برای انجام امور کاری در حین شکم گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این کافه جذاب و صمیمی بزنید.

 

لذیذترین غذاهای ارمنی در رستوران دولماما ایروان

آدرس: 3A Teryan St, Yerevan 0010, Armenia

 

ووچ لویز ووچ موت در ایروان (Voch Luys Voch Mut)

این کافی شاپ که در یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های ایروان یعنی ساریان قرار دارد، بین انبوهی از ساختمان‌ها و در یک گاراژ واقعی ماشین پنهان شده است. اینجا قطعا یک محیط منحصر به فرد و جذاب را در حین شکم گردی برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد.

واژه " Voch Luys Voch Mut" که به معنای " بدون نور بدون تاریکی" است، نمونه‌ای عالی از یک کافی‌شاپ شهری مدرن و کوچک در قلب شهر بوده و در عین حال انواع قهوه‌ها، از فیلتر شده تا تخت سفید را سرو می‌کند. اسپرسوها در اینجا بسیار پرطرفدارند و پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این کافه افتاد، حتما یک فنجان از آنها را امتحان کنید.

آدرس: 16Martiros Saryan St, Yerevan 0002, Armenia

 

داک تراپی در ایروان (DOC Therapy)

این کافه بار در مرکز خیابان شمالی، نه تنها در سرو قهوه تخصص دارد، بلکه در ارائه خدمات عالی و منوی غذایی متنوع نیز زبانزد است. در این کافه، می‌توانید از صرف انواع قهوه لذت ببرید، هرچند که ما قهوه تخت سفید را پیشنهاد می‌کنیم.

در عین حال بسیاری از مشتریان درخواست برشته شدن قهوه را دارند تا آنرا به خانه برده و خودشان درست کنند. در این صورت، قیمت نیز بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. زیرا اینجا به دلیل موقعیت مکانی و فضای داخلی غنی، از قیمت‌های بالاتری نسبت به همتایانش برای قهوه‌ها و سایر خوراکی‌ها برخوردار است. با اینحال کیفیت به شدت بالاست و ارزشش را دارد که حداقل یکبار در طول سفر با تور ارمنستان به ایروان، سری هم به این مکان جذاب و دیدنی بزنید. در ضمن تراس این کافه بار نیز بسیار عالی است و هوای تازه و مناظر دیدنی را، خصوصا در فصول گرم، در حین خورد و خوراک به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

 

سفری زمستانی و جادویی به ایروان

آدرس: 5GJ7+GW7, Pushkin St, Yerevan, Armenia

 

کیرک اند کو در ایروان (Keerk & Co)

Keerk & Co که به معنای کتاب و قهوه است، فضایی منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که ترکیبی از یک کتابفروشی و فضای کار مشترک و کافه است. اینجا یکی از مکان‌های مورد علاقه بسیاری از مردمان محلی و گردشگران تور ارمنستان برای انجام امور کاری، ضمن نوشیدن یک قهوه خوشمزه به شمار می‌آید.

موقعیت کافه با وجود اینکه در مرکز شهر، در خیابان مارشال باغرامیان 3A قرار دارد، کمی پنهان است. در اینجا قهوه و غذای عالی، مکانی برای مطالعه، وای فای رایگان و یک تراس بزرگ برای استراحت یا کار را در طول روز ارائه می‌دهد. همچنین دارای تهویه مطبوع برای ماه‌های تابستان است. در صورت تمایل می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای خورد و خوراک استفاده نمایید. در ضمن، کشیدن سیگار در این کافه مجاز نیست.

آدرس: 3A Marshal Baghramyan Ave, Yerevan 0019, Armenia

 

کونگ در ایروان (Kong)

Kong که در یکی از زیباترین ساختمان‌های ایروان قدیمی واقع شده، یک بار و غذاخوری باکلاس است که از طراحی شگفت‌انگیزی بهره برده و به مهمانان، فضایی گرمسیری را هدیه می‌دهد. این کافه متمایز، خصوصا در تابستان و با وجود فضای باز تراس، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عاشقان قهوه باکیفیت به شمار می‌آید. بار نیز در طبقه دوم واقع شده و جزو جذاب‌ترین بارهای این شهر زیبا محسوب می‌شود.

به هر حال در اینجا، می‌توانید از قهوه سرد یا قهوه نیترو لذت ببرید هرچند جایگزین‌های غیر لبنی بسیاری، مانند سفیده‌های صاف شیر نارگیل و غیره نیز سرو می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر با تور ایروان، حتما سری هم به این کافه بزنید و در کنار قهوه، از منوی آسیایی خوراکی‌های لذیذش، از جمله غذاهای گیاهی بهره‌مند شوید.

می‌توانید Kong را در خیابان ابوویان ۱ در ایروان پیدا کنید. این فضای غیر سیگاری، در عین حال پارکینگ و وای فای رایگان نیز در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

 

معرفی مرکز خرید روسیا مال، ایروان

آدرس: 3,1Abovyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

افرولب روستری در ایروان (AfroLab Roastery)

اینجا یکی از حرفه‌ای‌ترین و محبوب‌ترین کافی شاپ‌های ایروان بوده و دارای وسایل عالی و تجهیزات باکیفیت، برای تهیه بهترین فنجان‌های قهوه در مرکز شهر است. این کافه نیز طیف گسترده‌ای از انواع قهوه را برای علاقمندان در چنته دارد و می‌توانید از نوشیدن قهوه‌های تخت سفید، دم کرده سرد و سایر سبک‌ها لذت ببرید.

در ضمن باید گفت این مکان، از زیبایی‌شناسی مدرنی در فضای داخلی برخوردار بوده و با تراس عالی برای بهره‌مندی از هوای تازه در فصول گرم‌تر ترکیب شده است. اگر گرسنه بودید، باید بگوییم این کافه، یک بخش نیز برای سرو غذاهای آماده را در خود جای داده که گزینه‌هایی عالی در کنار یک فنجان قهوه لذیذ محسوب می‌شوند.

آدرس: 40Pushkin St, Yerevan 0010, Armenia

 

نرو بین کافی روستری در ایروان (Nero Bean Coffee Roastery)

این کافه کوچک در کومیتاس، قهوه‌های خوشمزه‌ای را با قیمتی مقرون به صرفه در ایروان سرو می‌کند. اگر نمی‌خواهید در اینجا قهوه بنوشید، می‌توانید یکی از بسته‌های قهوه باکیفیتش را خریداری کرده و به منزل ببرید. در عین حال اگر نمی‌خواهید به کومیتاس بیایید، می‌توانید قهوه این کافه را از پارما در خیابان شمالی و دیگر مکان‌های موجود در اطراف شهر نیز تهیه کنید. گفتنی است این کافه، خدمات دلیوری را نیز ارائه می‌دهد.

 

آشنایی با شهر زیبای ایروان، پایتخت ارمنستان

آدرس: 10,10,Vazgen Sargsyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

پاتریکس پاستری در ایروان (Patrick’s Pastry)

اینجا قهوه عالی را در کنار کیک‌ها و شیرینی‌هایی بی‌نظیر سرو می‌کند و چه چیزی بهتر از این؟ این کافه بیکری، در یکی از محله‌های نخبه مرکز ایروان، در طبقه اول یک مرکز تجاری در خیابان آرام ۶۴ واقع شده است.

اینجا مکان مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی، تعطیلات آخر هفته تابستان در تراس کنار فواره‌های نورانی و البته امتحان یکی از بهترین شیرینی‌های شهر یعنی کروسان‌های شکلاتی است.

قهوه در Patrick's Pastry، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و یک سفید مسطح واقعا خوشمزه را داراست. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به تنگه هرازدان را دارید، حتما در این کافه نیز توقف داشته باشید و یک شکم گردی جذاب را همراه با تماشای چشم‌اندازی به فضای سرسبز تجربه کنید. در نهایت وای فای رایگان، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، پارکینگ و خدمات تحویل نیز از دیگر مزایای این کافه به شمار می‌آیند.

آدرس: 64Aram Street, Yerevan 0002, Armenia

 

کافیستوری در ایروان (Coffeestory)

اینجا یکی دیگر از کافه‌هایی است که فضایی آرام و جذاب را، به خصوص در صبح‌های آخر هفته به ارمغان می‌آورد تا با خیالی آسوده به استراحت پرداخته و از طعم قهوه‌تان نهایت لذت را ببرید. گفتنی است این کافه، قهوه و غذاها و خوراکی‌های باکیفیت همچون سوپ، سالاد، برگر، پیتزا و پای را با قیمت‌هایی مقرون به صرفه در مرکز شهر ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، یک بار بزرگ در پشت کافه وجود دارد که می‌توانید از انواع نوشیدنی‌ها در آن بهره‌مند شوید. همچنین، یک بخش مخصوص سیگار کشیدن نیز در نظر گرفته شده است. در صورت تمایل می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در تراس، برای صرف خوراکی‌هایتان استفاده کنید. بعلاوه وای فای رایگان، خدمات تحویل، پارکینگ اختصاصی و تلویزیون، از دیگر امکانات و مزایای این کافه زیبا و دنج به شمار می‌آیند.

 

مکان‌هایی عالی در ایروان برای خرید سوغات

آدرس: 98/9Nalbandyan St, Yerevan, Armenia

 

هالدی کو در ایروان (Haldi.Co)

اینجا یکی دیگر از مکان‌های مورد علاقه مردمان محلی، برای صرف یک فنجان قهوه خوشمزه در ایروان است. این کافی شاپ، با الهام از طراحی به سبک کلمبیا ساخته شده و در سرو قهوه این کشور تخصص دارد. می‌توانید در صورت تمایل، از تراس خصوصی نیز برای خورد و خوراک در این فضای رنگارنگ بهره‌مند شوید. بعلاوه در اینجا به وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات دلیوری نیز دسترسی خواهید داشت.

آدرس: 26Isahakyan St, Yerevan 0002, Armenia

 

کافئین کافی روستریز در ایروان (Caffeine Coffee Roasters)

اگر واقعا به دنبال قهوه عالی بوده و در عین حال مشتاق حمایت از یک کسب و کار مستقل هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این کافه جذاب بزنید. این کافه دارای یک تولیدی در دیلیجان است و هر پنجشنبه، قهوه‌ها را به ایروان تحویل می‌دهد. گفتنی است قهوه سرد و فیلتر شده این مکان، تجربه‌ای فوق‌العاده را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

در ضمن اگر امکانات کافی برای درست کردن قهوه در محل اقامتتان دارید، می‌توانید بسته‌های قهوه را از اینجا خریداری کنید. بدین صورت که حداکثر تا سه شنبه، پودر قهوه را سفارش دهید تا از دلیجان برایتان به این کافه بفرستند و پنجشنبه، آنرا تحویل بگیرید.

 

چطور از فرودگاه ایروان به مرکز شهر برویم؟

آدرس: Kentron, Yerevan, Armenia

 

بریو در ایروان (Brew)

این کافه دوست داشتنی و بزرگ همراه با طراحی مدرن، در نزدیکی یکی از زیباترین مناظر ارمنستان، یعنی مجموعه کاسکاد ایروان واقع شده است. این مکان، دارای یک تراس وسیع در فضای باز است که مکانی عالی برای نوشیدن قهوه باکیفیت و لذیذ به شمار می‌آید. در اینجا طیف متنوعی از انواع قهوه‌ها، در کنار کیک‌های تازه و مناظر بی بدیل سرو می‌شوند.  

Brew همچنین، دارای یکی از بهترین دستگاه‌های قهوه ساز در شهر بوده و از پرسنلی مجرب و حرفه‌ای برخوردار است. اینجا خصوصا در زمستان‌های سرد، پاتوقی عالی برای عاشقان قهوه محسوب می‌شود.

آدرس: Tamanyan str. 1A Cascade, Yerevan 0009 Armenia

 

گراندو زیرو در ایروان (Ground Zero)

کافی شاپ Ground Zero که در خیابان ساریان قرار دارد، نه تنها مکانی برای لذت بردن از یک فنجان قهوه است، بلکه یک مرکز اجتماعی است که در آن امکان الهام گرفتن، ملاقات با افراد جدید جالب و همکاری وجود دارد.

این مکان دارای طراحی مینیمال، فضای کار مشترک، اینترنت پرسرعت و البته قهوه است! موسس این کافه، همچنین به نحوه دم کردن قهوه و حتی در مورد نوع آبی که استفاده می‌شود نیز به خود می‌بالد و هر بار از این ترکیب، یک فنجان با کیفیت بالا و خوشمزه به دست می‌آید!

در ضمن می‌توانید از فضای جذاب داخلی و یا محیط مفرح بیرونی، برای صرف قهوه‌تان استفاده کنید. بعلاوه خدمات تحویل نیز، در این مکان ارائه می‌شود.

 

گشت و گذاری خانوادگی در ایروان همراه با کودکان

آدرس: 1Martiros Saryan St, Yerevan, Armenia

 

هایک کافی در ایروان (Hayk Coffee)

این کافی شاپ، در خیابان ساریان واقع شده و قهوه‌ای خوش طعم و فضایی دلپذیر را برای مهمانانش رقم می‌زند. فضای داخلی Hayk Coffee مدرن و راحت است و مکانی فوق‌العاده، برای کار مشترک ( یا دورکاری) در قلب شهر به شمار می‌آید.

بعلاوه باید گفت دانه‌های قهوه این کافه، از بهترین‌ها در سرتاسر جهان تهیه شده و انواع مختلفی از گزینه‌های قهوه مانند V60 Pour-overs، Siphon، و نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو مانند کورتادو، لاته و غیره در اینجا ارائه می‌شوند. در ضمن، وای فای رایگان و خدمات تحویل نیز در اینجا فراهم هستند.

آدرس: 4Martiros Saryan St, Yerevan, Armenia

 

گرین بین در ایروان (The Green Bean)

Green Bean مکانی است که در آن، بسیاری از گردشگران و افراد محلی برای صرف قهوه عالی، دورهمی و یک فضای کاری الهام‌بخش گرد هم می‌آیند. بعلاوه این کافی شاپ، فضایی ایده‌آل برای بهره‌مندی از صبحانه کامل همراه با  شیرینی‌های تازه پخته شده و بهترین قهوه‌های ایروان به شمار می‌آید. هر چند برای آشنایی با برخی دیگر از گزینه‌های شکم گردی برای صرف صبحانه، پیشنهاد می‌کنیم سری هم بزنید به مقاله بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای میل کردن یک صبحانه خوشمزه.

گفتنی است این کافی شاپ، در نزدیکی مجموعه کاسکاد واقع شده و دارای یک تراس کوچک و دنج در فضای باز است که چشم‌اندازی جذاب از مناظر دیدنی اطراف را به مشتریان هدیه می‌دهد. بعلاوه این کافه، مکانی مناسب برای حیوانات خانگی است که در آن دوست کوچولوی پشمالوی شما نیز می‌تواند از خوردن میان وعده‌ها و نوشیدن آب لذت ببرد.

از طرفی گزینه‌های قهوه بسیار متنوع بوده و قیمت‌ها در مقایسه با سایر همتایان کمی بالاتر است. اما بدون شک، خدمات ارزشمند و کیفیت بالا، این قیمت‌ها را جبران می‌کنند.

 

اقامت در ۷ هتل نزدیک به میدان آزادی ایروان

آدرس: 38Isahakyan St, Yerevan, Armenia

 

ول 1 در ایروان (Vol. 1)

در نهایت کافی شاپ Vol 1 که در خیابان کوغباتسی در مرکز شهر ایروان واقع شده، یک فضای فوق‌العاده و جدید برای نوشیدن بهترین قهوه‌هایی است که دانه‌هایشان از سراسر جهان، خصوصا گواتمالا تهیه می‌شوند.

از طرفی این مکان و قهوه‌هایش، از المان‌های طراحی جذاب و زیبایی بهره برده که حظ بصری را در حین خورد و خوراک برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. در اینجا گزینه‌های بسیاری برای صرف قهوه پیدا خواهید کرد. اما این همه ماجرا نیست! بلکه باید گفت پاستاها، اسپاگتی و رامن نیز در اینجا طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: 67Yeznik Koghbatsi St, Yerevan, Armenia

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲