سفری زمستانی و جادویی به ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
سفری زمستانی و جادویی به ایروان

ایروان مقصدی چهار فصل است که می‌تواند تابستان‌ها بسیار گرم باشد با این همه این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد که دست مسافران تور ارمنستان را برای انتخاب باز می‌گذارد. بنابراین اگر جزو مسافران فراری از گرما هستید و از سفرهای زمستانی لذت می‌برید ایروان پیشنهادات ویژه‌ای برای شما دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

اسکیت روی یخ در دریاچه سوان

این دریاچه‌ای در مرکز ایروان است که در تمام طول سال مورد توجه مردم قرار داشته و با فعالیت‌های مختلفی آنان را سرگرم می‌کند. در حالی که تابستان‌ها این دریاچه محل تجمع مردم شده و در اطراف آن فیلم به صورت عمومی پخش می‌شود اما در زمستان‌ها با تجهیزات خاص دریاچه را تبدیل به زمین اسکیت می‌کنند. با این که دریاچه سوان ارمنستان آنقدرها بزرگ نیست اما باز هم پوشیدن کفش‌های اسکی و گشت‌زنی در آن لذتبخش است. اگر اهل اسکیت روی یخ نیستید هم می‌توانید در اطراف دریاچه با انواع سرگرمی‌ها و نمایش‌های مختلف سرگرم شوید.

 

گشت و گذار یک روزه جذاب در ایروان

اسکی یا اسنوبورد در تساغکادزور

یکی از مشهورترین استراحتگاه‌های اسکی در قفقاز، تساغکادزور در استان کوتیک ارمنستان است که با یک سفر یک روزه عالی به آن می‌رسید. آن‌ها کارهای زیادی برای دوستداران ورزش‌های زمستانی در آنجا دارند. خدمات و امکانات رفاهی با کیفیت بالایی ارائه داده می‌شود و در کل تجربه‌ای عالی برایتان رقم می‌زند. تساغکادزور شهری کوهستانی و دنج است که دارای یک کلیسای باستانی، رستوران‌های خوشمزه، کافه‌هایی با غذاهای سنتی ارمنی، یک میدان زیبا و بسیاری از کلبه‌های جذاب برای اقامت در آن است.

در پارک افسانه‌ای یراز قدم بزنید

این پارک که تنها حدود ۲۵ دقیقه با مرکز ایروان فاصله دارد سرزمین عجایب کوچکی است که در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان است. در طول ماه‌های زمستان این پارک با چراغ‌های زیادی پوشیده می‌شود که آن را تبدیل به سرزمین پریان می‌کند. در این پارک اسکیت روی یخ، خانه‌های افسانه‌ای، خانه بابانوئل و بسیاری از فعالیت‌های دیگر این مکان را برای زوج‌ها، گروه‌های دوستانه و خانواده‌ها ارائه می‌دهد. همچنین کافه‌های جذابی در پارک فعالیت دارند که می‌توانید به آن‌ها بروید با خوردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های گرم جان دوباره‌ای بگیرید و استراحت کنید.

 

معرفی بهترین اسپاهتل‌های ایروان

از مجموعه‌های ورزشی و کنسرت‌های Karen Demirchyan دیدن کنید

مجموعه ورزشی و کنسرت کارن دمیرچیان که به عنوان یک شاهکار معماری شوروی شناخته می شود، چیزی فراتر از یک زیبایی بیرحمانه با طراحی جالب است. این هتل در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر ایروان در Uptown و روی یک تپه واقع شده است که یک زمین اسکیت روی یخ بزرگ را در خود جای داده است. در حالی که بسیاری از پیست‌های اسکیت در ایروان کوچک هستند و به سختی می‌توان در آن‌ها حرکت کرد این یکی از زمین‌های حرفه‌ای و جادار است و به خوبی نگهداری می‌شود. مجموعه ورزشی و کنسرت‌های کارن دمیرچیان نه تنها فرصت اسکیت روی یخ را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند بلکه در آنجا نمایش‌ها و مسابقات نیز برگزار می‌شود.

سفر یک روزه به معبد گارنی

گارنی در زمستان نیز به اندازه تابستان زیباست. این مکان یکی از تاریخی‌ترین مکان‌ها برای بازدید در ارمنستان بوده و در واقع یک معبد بت پرست در کشوری پر از صومعه‌های مذهبی است. معبد گارنی ارمنستان حدود ۴۰ دقیقه با مرکز شهر ایروان فاصله دارد و به عنوان گردشی روزانه از ایروان محبوبیت زیادی دارد. هنگامی که به دهکده گارنی رسیدید در آنجا بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر فروشگاه‌های جذاب را پیدا خواهید کرد.

 

روزی آرام در خوشمزه فروشی‌های ایروان

به تئاتر اپرای ایروان بروید

یکی از بهترین نمونه‌های معماری ایروان تئاتر اپرای ایروان است که نه تنها یک سالن اپرا بلکه یکی از محبوب‌ترین نقاط دورهمی و قرارهای دوستانه در پایتخت ارمنستان نیز محسوب می‌شود. خانه اپرای ارمنستان پذیرای مهمانانی از سراسر جهان بوده و به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط رویداد‌های فرهنگی در شهر جایگاه والایی دارد. بنابراین اگر از تماشای اپرا لذت می‌برید به این سالن جذاب بروید و از دمای پایین زمستان فرار کنید.

شام را در کنار شومینه در Kond House نوش جان کنید

این رستوران یکی از جالب‌ترین نقاط شهر است که به عنوان یک فضای تفریحی، مهمانسرا و خیلی چیزهای دیگر ارزش دوچندانی پیدا کرده است. در ماه‌های زمستان، آن‌ها یک منوی همیشه در حال تغییر را سرو می کنند. به علاوه در داخل آن‌ها یک شومینه واقعاً دنج دارند که جان می‌دهد با دستانی یخ زده از سرمای بیرون در کنار آن لم بدهید و جانی دوباره بگیرید. این رستوران در ساختمانی بازسازی شده قرار دارد و محلی عالی برای غذا خوردن در زمستان است.

 

۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید

۲۴ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران