دنج‌ترین کافه‌ها برای مطالعه و کار در ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
دنج‌ترین کافه‌ها برای مطالعه و کار در ایروان

ارمنستان، به خاطر قهوه شرقی‌اش بسیار شهرت دارد و کافی است یکبار از آن بچشید تا طعم آن برای همیشه در ذهن و خاطرتان ثبت شود. و البته نیازی به یادآوری نیست که قهوه، همواره بهترین همراه در زمان مطالعه و کارکردن محسوب می‌شود.

اگر با تور ارمنستان راهی سفر به ایروان هستید، باید بگوییم خوشبختانه کافه‌ها و کافی شاپ‌های فوق‌العاده‌ای در این شهر وجود دارند که ضمن سرو قهوه و دسرهای باکیفیت، فضایی عالی را برای استراحت، کار و انجام امور شخصی رقم می‌زنند.

 

کتابخانه میرزویان در ایروان (Mirzoyan Library)

کتابخانه میرزویان، یک نقطه منحصر به فرد در نقشه ایروان است که فضایی آرامش بخش را در مرکز شهر پرهیاهو ارائه می‌دهد و در پشت یک طاق نمای مرموز، در حیاط غیرمتعارف قرن نوزدهمی و در انحصار بالکن‌های پیچیده چوبی پنهان شده است. در این مکان پرطرفدار، همیشه افرادی را خواهید یافت که در حال مرور کتاب‌های عکس هستند، قهوه می‌نوشند و با نشستن دور میزهای قدیمی و صندلی‌های چوبی، از گرمای نفس گیر بعدازظهر دور می‌شوند.

 

مکان‌هایی عالی در ایروان برای خرید سوغات

یک موسیقی عالی نیز در پس زمینه، به جذابیت این فضا می‌افزاید و تصاویر چاپی و کتابخانه‌ای مملو از کتاب‌های هنری، زینت بخش این کافه کتاب هستند. میرزویان، یک فضای عالی برای نوشتن و مطالعه است. زیرا بازدیدکنندگان برای استراحت، تمرکز و کار روی ایده‌های خود به اینجا می‌آیند!

در اینجا می‌توانید از سرو لقمه‌های خوشمزه و خانگی، طیفی از نوشیدنی‌های گوارا، شرکت در کلاس‌های عکاسی یا کارگاه چاپگری و یا نمایش فیلم لذت ببرید. وقتی خورشید غروب می‌کند، می‌توانید کوکتل به دست، در پاسیوی چوبی کتابخانه با آهنگ‌های هیپنوتیزم ‌کننده یک ست دی‌جی زنده، یک کنسرت جاز یا یک کنسرت راک تفریح نمایید.

آدرس: 10Mher Mkrtchyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

آگوست در ایروان (August)

هنگامی که به ایروان رسیدید، حتما باید از مجموعه کاسکاد دیدن کنید! این مکان معروف، تمام مدت روز و شب سرشار از زندگی و رفت و آمد است. در ضمن برای آشنایی با سایر جذابیت‌های کاسکاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری بزنید به مقاله کاسکاد؛ هزار پله افسانه‌ای ایروان.

اینجا همچنین دنج‌ترین و شیک‌ترین کافه تریاهای شهر را در خود جای داده و آگوست یکی از آنهاست. این کافه تریا، گزینه‌ای عالی برای مطالعه و صرف یک فنجان قهوه گوارا به شمار می‌آید.

در صورت تمایل، می‌توانید از فضای دنج و آرامش‌بخش داخلی بهره‌مند شوید که با رنگ‌های طبیعی و مبلمانی راحت تزئین شده است. و یا از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز برای بهره‌مندی از هوای تازه، تماشای زیبایی‌های اطراف، استراحت، شکم گردی و انجام امور کاری استفاده نمایید.

به هر حال این کافه، همیشه مملو از مردمان محلی است که ساعاتی مفرح را در آن سپری می‌کنند و در عین حال از منویی غنی برخوردار می‌شوند که غذاها و نوشیدنی‌های جذاب را پیشنهاد می‌دهد. گفتنی است این کافه، از ساعت ۹ صبح به روی علاقمندان باز است و در عین حال، وای فای رایگان و پارکینگ را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

بهترین هتل‌های دارای اسپا در ایروان

آدرس: 2Tamanyan St, Yerevan, Armenia

 

گرین بین در ایروان (Green Bean)

اینجا همیشه همیشه مملو از جوانان پرانرژی است که به مطالعه، نوشتن و کارهای گروهی مشغولند و در همین حین، از طعم قهوه‌های لذیذ و آسیاب شده و غذاهای سالم گیاهی، ساندویچ، پاستا و شیرینی‌های تازه لذت می‌برند. این کافه در حوالی مجموعه کاسکاد، یک تراس جذاب را نیز ارائه می‌دهد که به مناظر اطراف دید داشته و ساعاتی مفرح را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

باید گفت در اینجا انواع بسیار متنوعی از قهوه‌ها سرو می‌شوند و با وجود قیمت‌هایی کمی بالاتر از سایر رقبا، در عین حال شرایطی ایده‌آل و باکیفیت را برای استراحت و شکم گردی رقم می‌زند. در ضمن، ورود حیوانات خانگی نیز به این مکان مجاز است. پرسنل خوش برخورد هستند و به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.

جالب است بدانید این کافه برای دکوراسیون خود، از المان مبلمان بازیافتی استفاده می‌کند و این امر، آنرا بسیار جذاب کرده است. همچنین، در اینجا مواد غذایی ارگانیک مانند عسل، جو و غیره به فروش می‌رسند.

آدرس: Isahakyan St, Yerevan, Armenia

 

آچاجور در ایروان (Achajour)

پارک عاشقان در مرکز شهر ایروان، درست در خروجی ایستگاه مترو مارشال باغرامیان، در کنار ساختمان پارلمان واقع شده است. اینجا یک مکان جذاب و زیبا، برای استراحت در طول روز محسوب می‌شود. در این پارک، می‌توانید یک کافه تریای کوچک با نام "آچاجور" را پیدا کنید که فضایی آرام و دنج را برای شکم گردی و استراحت، تمرکز روی امور کاری و مطالعه ارائه می‌دهد.

بعلاوه اگر می‌خواهید دورهمی‌های مفرح با دوستان و یا جلسات کاری را در فضایی سرسبز برگزار کنید نیز، می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در محیط بیرونی کافه استفاده نمایید. گفتنی است این کافه، وای فای رایگان را نیز در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۵ ستاره در ایروان

آدرس: 22Ghazar Parpetsi St, Yerevan, Armenia

 

آپرتیوو در ایروان (Aperitivo)

اینجا یکی دیگر از مکان‌های شیک، واقع در کاسکاد ایروان است که باید در لیست کافه تریاهایی باشد که در طول سفر با تور ارمنستان حتما از آن بازدید می‌نمایید. این کافه، از ساعت ۷ صبح درهای خود را به روی علاقمندان باز می‌کند و تا ساعت ۱ صبح همچنان فعالیت دارد. بنابراین اگر سحرخیز هستید و به دنبال فضایی آرام و جذاب برای انجام امور کاری و صرف یک صبحانه عالی هستید، از کافه Apertivo غافل نشوید. گفتنی است منوی این کافه شامل غذاهای لذیذ اروپایی، ارمنی، روسی و گیاهی است.

آدرس: 1,3Tamanyan St, Yerevan 0009, Armenia

 

آرت بریج در ایروان (Art Bridge)

این کافه کتاب شیک، گوشه‌ای دنج و راحت را برای کار و مطالعه رقم می‌زند. در واقع اینجا، همیشه مملو از کرم‌های کتاب است که در عین حال، از نوشیدن قهوه‌ تازه تهیه شده کافه لذت می‌برند. از طرفی پرسنل بسیار خوش برخورد، به شما کمک می‌کنند و اطلاعات لازم را ارائه می‌دهند تا کتابی مناسب را انتخاب کنید. در ضمن یک فضای جداگانه برای افراد سیگاری، در این مکان درنظر گرفته شده است. همچنین وای فای رایگان نیز، دراین کافه برای مشتریان مهیاست.

به لحاظ خورد و خوراک، باید بگوییم یک منوی متنوع ارائه می‌شود که طعم‌های مختلف هر فصل را پیشنهاد می‌دهد. برخی از سالادهای خوشمزه و انواع پاستا، در اینجا طرفداران بسیاری دارند. این کافه که همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح به روی مشتریان باز است، مجموعه گسترده‌ای از مجلات و روزنامه‌های محلی را نیز برای مطالعه در وعده صبحانه، ناهار یا شام ارائه داده و هرازگاهی، نمایشگاه‌های هنری را برای علاقمندان ترتیب می‌دهد.

 

لذیذترین غذاهای ارمنی در رستوران دولماما ایروان

آدرس: 20Abovyan St, Yerevan, Armenia

 

دالان گالری در ایروان (Dalan Gallery)

گالری دالان، بیشتر به خاطر فروشگاه سوغاتی‌هایش معروف است. اما خیلی‌ها نمی‌دانند که پشت پیشخوان، کافه رستوران زیبایی وجود دارد! می‌توانید در آنجا، فضایی مفرح را پیدا کنید که برای یک مطالعه آرامش بخش به شما انگیزه می‌دهد. و نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه نیز، این لذت را تکمیل می‌کند.

آدرس: 12Abovyan St, Yerevan 0010, Armenia

 

کافی پوینت در ایروان (Coffee Point)

Coffee Point، مکانی استثنایی و پرطرفدار برای شروع یک روز دلپذیر، خوردن صبحانه تازه و لذت بردن از قهوه دم شده است. این مکان، فوق‌العاده دنج و دلپذیر است. می‌توانید صبح خود را در اینجا بگذرانید، مطالعه کنید و از نان و شیرینی‌های خانگی در کنار نوشیدنی‌های گوارا نهایت بهره را ببرید.

طعم بی نظیر غذاهای ارگانیک و انواع دسرها، باعث می‌شوند هوس کنید بارها و بارها به این مکان بازگردید. در ضمن باید گفت اینجا یک کافه جدید بوده و بسیار زیبا، گرم و کاملا ایده آل برای کار فریلنسرها محسوب می‌شود.

 

یک روز خوشمزه در بازار گوم ایروان

آدرس: Khorenatsi 33, Yerevan, Armenia

 

ایلیک در ایروان (Ilik)

اینجا یک کافه تجربی است که در قلب ایروان واقع شده و هنر، غذای خوب و انواع قهوه را ارائه می‌دهد. با وجود اینکه ایلیک در شلوغ‌ترین خیابان شهر قرار دارد، اما می‌توانید در اینجا مکانی برای مخفی شدن، لذت بردن از همراهی جوانان محلی، تمرین مهارت‌های زبانی، صرف یک قهوه شرقی و انجام امور کاری و درسی پیدا کنید.

آدرس: 25Teryan St, Yerevan, Armenia

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران