زیباترین سواحل روسیه

جاذبه‌های گردشگری روسیه

کشور روسیه با وسعت بسیار زیاد خود توانسته طیف گسترده‌ای از جلوه‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری را در خود جای دهد. این کشور پهناور بیشتر به خاطر کوه‌های مرتفع، بیابان‌های عظیم، مزارع آب‌فشان طبیعی، مکان‌های میراث تاریخی و فرهنگی، بناهای مملو از هنر و معماری خیره‌کننده‌ در سراسر جهان مشهور است. بنابراین تور روسیه از جمله گزینه‌های مسافرتی است که هر گردشگری باید یکبار هم که شده از آن دیدن کند. در کنار تمامی موارد شمرده شده فوق، کشور زیبای روسیه با سواحل زیبای خود نیز جلب توجه می‌کند. به طوری که توریست‌ها با انتخاب یکی از شهرهای گرمسیری روسیه فرصت یک سفر دریایی به یادماندنی را خواهند داشت. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله زیباترین سواحل روسیه را گردآوری کرده و برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

 

ساحل خالاکتیرسکی کامچاتکا کاری، روسیه (Khalaktyrsky Beach Kamchatka Krai, Russia)

معرفی زیباترین سواحل روسیه را با ساحل خالاکتیرسکی واقع در منطقه زیبای کامچاتکا کاری آغاز می‌کنیم. خالاکتیرسکی، ساحلی با ماسه سیاه در نزدیکی پتروپاولوفسک بوده و با محیطی آرام و دوست داشتنی و همچنین طبیعت زیبا توانسته در صدر این مقاله قرار بگیرد. بسیاری از گردشگران این ساحل را بیشتر به خاطر آرامش آن ترجیح می‌ دهند. با قدم گذاشتن در این ساحل شاهد زیبایی یک اقیانوس بی‌نظیر در سرزمین روسیه خواهید شد که شاید در هیچ منطقه این کشور نتوان پیدا کرد. چنانچه مسیرتان در سفر با تور روسیه به ساحل خالاکتیرسکی خورد هرگز فرصت تماشای مناظر خیره کننده اقیانوس و صحنه برخورد امواج با سواحل را از دست ندهید.

  • آدرس: Petropavlovsk-Kamchatsky, Russia
  • نقطه عطف: چشم اندازی بی‌نظیر از ماسه آتشفشانی سیاه
  • کارهایی که باید انجام داد: موج سواری، رستوران گردی

 

برنامه‌های موبایل مفید در سفر به روسیه

 

ساحل یاگرینسکی سِوِرودوینسک، روسیه (Beach Yagrinskiy Severodvinsk, Russia)

مورد بعدی از معروف‌ترین سواحل روسیه که گردشگران این سرزمین فرصت بازدید و لذت بردن از آن‌ را خواهند داشت، ساحل یاگرینسکی است. این ساحل زیبا و محبوب در جزیره جاگری در Severodvinsk واقع شده و بهشتی برای عاشقان موج سواری به شمار می‌آید. همچنین این ساحل برای غواصی و شنا در زیر آب مناسب بوده و شناگران اهل هیجان و تجربه‌های جدید می‌‌توانند از تماشای ماهی‌ها و البته نهنگ‌ها در زیر آن لذت ببرند. چنانچه با شریک زندگی خود به این ساحل می‌روید حتما منتظر غروب خورشید در افق بوده و با جمع آوری صدف‌ها خود را مشغول کنید. این منطقه بدون شک یکی از برترین سواحل نیمه گرمسیری روسیه به شمار می‌رود.

  • آدرس: Severodvinsk, Russia
  • نقطه عطف: طبیعت زیبا و پارک‌های سر سبز اطراف
  • کارهایی که باید انجام داد: شنا، لذت بردن از تفریحات آبی و حمام آفتاب

 

ساحل ریویرا سوچی، روسیه (Riviera Beach Sochi, Russia)

یکی از در دسترس‌ترین مناطق برای گردشگران در تور روسیه، سوچی است. خبر خوب اینکه سوچی برخی از سواحل معروف روسیه را در خود جای داده و برای لذت بردن از ‌آن‌ها تنها کاری که باید انجام داد، رفتن به شرقی‌ترین سمت دریای سیاه است. از جمله یکی از این موارد ساحل ریویرا نام دارد. این ساحل با سنگ‌های سیاهی که دارد، مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح عاشقان دریا و ساحل در روسیه است. از جمله جذابیت‌های این ساحل برای کودکان و بزرگسالان می‌توان به ترامپولین، قایق موزی و دوچرخه سواری و پاراسل بر فراز دریا اشاره کرد. شما می‌توانید از اصلی‌ترین جاذبه‌های سوچی نیز دیدن کنید و برای اطلاعات بیشتر سری به مقاله بهترین فعالیت‌ها در سوچی بزنید.

  • آدرس: Riviera Beach, Sochi
  • نقطه عطف: غذاهای دریایی متنوع و تازه، مناظر زیبای طبیعت
  • کارهایی که باید انجام داد: رستوران گردی، گشت و گذار در پارک ماجراجویی

 

چهار مسیر پیاده‌روی کوتاه و عالی در مسکو

 

ساحل المپیک سوچی، روسیه (Olympic Beach Sochi, Russia)

در میان معرفی زیباترین سواحل روسیه جا دارد که از ساحل المپیک نیز نام به میان آورده شود. این یکی از سواحل معروف روسیه بوده که در منطقه سوچی واقع شده است. ساحل المپیک یکی از مدرن‌ترین سواحل سنگریزه‌ای به طول پنج کیلومتر است که در میان زمین‌های پست ایمرتی قرار دارد. از پارک المپیک تا رودخانه پسو در مرز آبخازیا، رستوران‌های متعدد که غذاهای خوشمزه روسیه را آماده می‌کنند، پیست‌های دوچرخه‌سواری، کافه‌های فست فودی و وسایل تفریحی بسیار زیادی وجود دارد که سبب محبوبیت بیشتر این منطقه در بین توریست‌ها شده است. از همین رو اگر ساحل المپیک را برای تفریح و سرگرمی خود انتخاب کنید لحظه‌ای بیکار نمانده و هر لحظه فعالیت متفاوتی برای سرگرم شدن پیدا خواهید کرد.

  • آدرس: Nizhneimeretinskaya St., 155B, Adler, Sochi 354349, Russia
  • نقطه عطف: برخورداری از ساحلی فوق‌العاده تمیز و مناظر خیره‌کننده طبیعی
  • کارهایی که باید انجام داد: دوچرخه‌سواری، کافه و رستوران گردی، شنا

 

ساحل لاسکووی سولنچنو، روسیه (Beach Laskovy Solnechnoe, Russia)

در نزدیکی شهر رپینو، ساحلی به نام لاسکووی واقع شده که توسط جنگل‌های سرسبز و انبوه کاج احاطه گردیده و هر گردشگری را شیفته و مجذوب خود می‌کند. موقعیت مکانی بی‌‌نظیر و قرار گرفتن لاسکووی در میان جنگلی از درختان کاج آن را به ساحلی عالی و به دور از هرج و مرج شهر در منطقه سولنچنو، روسیه، تبدیل می‌کند. آب دریا در این ساحل اغلب اوقات آرام بوده و برای شنا کاملا مناسب است. به همین دلیل اغلب افراد محلی ساحل لاسکووی را برای شنا و لذت بردن از تفریحات آبی در روزهای گرم تابستانی انتخاب می‌کنند. همچنین در اطراف این ساحل می‌توان غرفه‌هایی را پیدا کرد که نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه‌ای را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند. از دیگر مزایای انتخاب ساحل لاسکووی برای تفریح برخورداری آن از موقعیتی مناسب برای پیک نیک و تفریحات خانوادگی است.

  • آدرس: Petrovskaya St., 1, St. Petersburg 197110, Russia
  • نقطه عطف: ماسه های خنک، فرصت لذت بردن از پیک نیک و باربیکیو، زمین بازی، کافه های متنوع
  • کارهایی که باید انجام داد: کایت سواری، شنا، کافه گردی، پیک نیک

 

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در روسیه

 

ساحل رپینو، روسیه (Repino Beach, Russia)

ساحل رپینو مکانی فوق‌العاده برای استراحت و دور کردن کل خستگی‌ها و استرس‌های زندگی است. این ساحل آرام یکی از سواحل معروف روسیه بوده و مکانی عالی برای شنا و آفتاب گرفتن در این کشور به شمار می‌آید. به طوری که این ساحل به دوش و تخت‌های مخصوص حمام آفتاب تجهیز شده و از همین رو مورد پسند اغلب افراد واقع می‌شود. علاوه بر آن ساحل رپینو دارای یک زمین والیبال ساحلی و چند غرفه غذای جالب است. چنانچه به دنبال ساحلی زیبا و در عین حال آرام در روسیه می‌گردید، بهتر است حتما سری به ساحل رپینو بزنید.

  • آدرس: Petersburg, Russia
  • معروف برای: آب های آرام، جنگل های کاج، رستوران
  • کارهایی که باید انجام دهید: پیاده روی، غذاخوری

 

ساحل تارکوفکا خلیج فنلاند، روسیه (Tarkhovka Beach The Gulf of Finland, Russia)

وقتی که صحبت از دریا و دراز کشیدن زیر نور آفتاب می‌شود، اغلب افراد مکانی آرام و به دور از شلوغی را تصور می‌کنند. اما در اکثر مواقع واقعیت چیزی متفاوت بوده و سواحل مکان‌هایی شلوغ به خصوص در فصل‌های توریستی سال به شمار می‌آیند. یکی از زیباترین سواحل روسیه که در عین حال فضایی آرام و دوست داشتنی دارد، ساحل تارکوفکا است. این ساحل منحصر به فرد در محدوده خلیج فنلاند واقع شده و با بافت شنی و منظره‌ای عالی از قلعه کرونشتات در سراسر خلیج فنلاند هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. در صورت داشتن زمان کافی و البته علاقه می‌توانید در این ساحل قایقی را کرایه کرده و با آن در آب‌های تمیز دریا گشت بزنید. بدون اغراق ساحل تارکوفکا یکی از بهترین سواحل نیمه گرمسیری روسیه است.

  • آدرس: Petersburg, Russia
  • نقطه عطف: پوشش گیاهی جذاب از انواع قارچ ها، چشم انداز زیبای طبیعت
  • کارهایی که باید انجام داد: شنا، گشت و گذار در طبیعت اطراف

 

۷ دلیل برای بازدید و سفر به مسکو

 

ساحل پودرزوو مسکو، روسیه (Podrezovo Beach Moscow, Russia)

نمی‌توان در مورد زیباترین سواحل روسیه صحبت کرد اما نامی از ساحل پودرزوو به میان نیاورد. بزرگ‌ترین مزیت این ساحل در کنار طبیعت زیبا و چشم‌انداز منحصر به فرد آن، قرار گرفتن در محدوده شهر مسکو است. بنابراین اغلب توریست‌های تور روسیه امکان دسترسی آسان و سریع به این ساحل دوست داشتنی را خواهند داشت. شن‌های سفید نرم و آب شفاف ساحل پودرزوو را به مکانی ایده‌آل برای مردم محلی روسیه و گردشگران تبدیل کرده که به خصوص در روزهای آخر هفته و تعطیلات رسمی سال به اینجا می‌آیند.

پودرزوو در کنار ساحل شنی زیبا و آب‌های نیلگون دریا دارای رستوران‌ها و کافه‌های متنوع بسیار زیادی نیز است که گردشگران می‌توانند برای سیر کردن شکم و اندکی استراحت یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای تازه دریایی لذت ببرند. همچنین در محدوده این ساحل هتل‌های لوکس و مقرون به صرفه نیز وجود دارند که گردشگران در صورت تمایل می‌توانند در آن‌ها اقامت کرده و دسترسی راحت‌تری در طول سفر به آن داشته باشند.

  • آدرس: Moscow, Russia
  • نقطه عطف: ماسه‌های سفید به سبک سواحل بالی، آب‌های شفاف، رستوران‌های متنوع
  • کارهایی که باید انجام داد: شنا، رستوران گردی، استراحت و حمام آفتاب

 

ساحل پرومناد یانتارنی، روسیه (Beach Promenade Yantarnyy, Russia)

مقاله خود را با معرفی ساحل پرومناد به اتمام می‌رسانیم. این تفرجگاه ساحلی که در یانتارنی، روسیه، واقع شده یکی از سواحل زیبای کشور است که با شن و ماسه سفید خود محبوب ویژه‌ای در بین توریست‌ها پیدا کرده است. با رفتن به این مکان هیچ علاقه‌ای به ترک آن نخواهید داشت. چرا که شن‌های سفید حس و حالی رمانتیک به آن بخشیده و فضا را برای تفریح و سرگرمی گردشگران ایده‌آل کرده است. مسافران تور روسیه می‌توانند در ساحل پرومناد شنا کرده و یا با تفریحات دیگری از قبیل گشت و گذار در پارک‌های طبیعی اطراف، ماهیگیری و ... خود را مشغول کنند.

  • آدرس: Becker’s Park, Yantarnyy, Russia
  • نقطه عطف: مناظر زیبای طبیعت، آب‌های شفاف
  • کارهایی که باید انجام داد: ماهیگیری، شنا

 

۶ کاری که در سن پترزبورگ نباید انجام بدهید

 

منبع

 

۳۰ بهمن ۱۴۰۱