۷ دلیل برای بازدید و سفر به مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۷ دلیل برای بازدید و سفر به مسکو

مسکو بزرگ‌ترین شهر تاریخی، فرهنگی و اداری در کل ایالات روسیه است. پایتخت غول پیکرترین کشور زمین با محله‌های مختلف تاریخی و سنگ‌های پنهان کاملاً جذاب، سرزنده ، شلوغ و عرفانی شناخته می‌شود. مسکو شهری شلوغ است که خیابان‌های آن همیشه میزبان ترافیک و ازدحام است. آب و هوای این شهر غیرقابل پیش‌بینی بوده و ممکن است گرم یا سرد باشد. با وجود این شرایط آب و هوایی، این تور مسکو شگفت انگیز و زیبا است و به طور قطع دلایل زیادی وجود دارد که حداقل یک بار در طول زندگی به اینجا بیایید.

 

معماری سنتی

پایتخت روسیه با داشتن خیابان‌ها و محلات باشکوه خود پر از ساختمان‌های مختلف تاریخی، دوره اتحاد جماهیر شوروی، پس از اتحاد جماهیر شوروی و بخش مدرن میعادگاه عاشقان هنر و تاریخ است. شما در این شهر به راحتی سبک‌های مختلف معماری را در هر گوشه‌ای خواهید دید که هر یک از آن‌ها نمایانگر سبک سنتی مسکو بوده و برای چندین دهه، اگر نه قرن‌ها باقی مانده‌اند. یکی از کارهایی که در این نواحی انجام می‌دهند عکاسی‌های هنری از این قبیل ساختمان‌هاست. پس اگر به عکاسی علاقه دارید و از اینستاگرامرهای فعال هستید معماری‌های مسکو پست‌های خوبی به شما می‌دهند.

 

۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو

صحنه تئاتر مسکو

احتمالا تا حالا بولشوی به گوش شما خورده است، حتی اگر دقیق ندانید که چیست. هواداران تئاتر از سراسر جهان در فصل تئاتر که همه ساله در ماه اکتبر آغاز می‌شود، به مسکو سفر می‌کنند. فقط در اینجا می‌توانید گزینه‌های بسیار بی نظیر و دلخواهی را برای عصری هنری همراه با تئاتر داشته باشید. تئاترهای پایتخت با نمایش‌های درام و کمدی، اپرا و باله و همچنین نمایش‌های معاصر مخاطبان زیادی را در بهترین سالن‌های تئاتر مسکو به خود جذب می‌کنند. به علاوه اغلب این تئاترها دارای ساختمان‌هایی زیبا و قدیمی و یا مجلل هستند که لذت دیدن اپرا را دوچندان می‌کنند. بنابراین هر بازدید جنبه‌های متنوعی را در بر خواهد داشت.

گالری‌های هنری و موزه‌ها

مسکو یکی از نقاط برجسته دنیاست که به خاطر فضای هنری و فعالیت‌های گسترده‌اش در دنیا مشهور و زبانزد است. در این شهر تعداد زیادی موزه‌های تاریخی، گالری‌های هنری مشهور مسکو و مراکز مدرن هنری و عکاسی و همچنین کارگاه‌های آموزشی و فروشگاه‌های هنری وجود دارد که بسته به گرایش و سلیقه‌تان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و از فروشگاه‌ها سوغاتی‌های زیبا و کوچک و بزرگی بخرید و به خانه ببرید. بسیاری از این مکان‌ها به بازدیدکنندگان خود امکان دسترسی به مجموعه‌های هنری منحصر به فرد و مهم و ورود به نمایشگاه‌های مختلف، رویدادهای هنری و نمایشگاه‌هایی را که ماهانه در شهر برگزار می‌شود، می‌دهد. این تنوع و گستردگی به حدی است که اگر هر روز سفرتان را به گالری گردی و بازدید از موزه‌ها بگذرانید باز هم زمان کم می‌آورید.

 

بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان

طبیعت و پارک‌ها

در مسکو پارک‌های فراوان، نارنجستان‌های متعدد و میادین کوچک با درختان و گیاهان مختلفی وجود دارند که به شدت در زیبایی شهر تاثیر داشته و به محلی برای دیدارهای دوستانه و عاشقانه، خانوادگی و همچنین بازی‌های کودکانه تبدیل شده‌اند.  شما در این زیباترین پارک‌های مسکو و فضاهای سرسبز آن‌ها می‌توانید به کارهای مختلفی مثل قدم زنی، دوچرخه سواری، بازی‌های خانوادگی و حتی عکاسی بپردازید و تجربه‌ای منحصر به فرد کسب نمایید.

کلیساهای ارتدکس

منطقه مسکو حدود 830 کلیسای ارتدکس، صومعه ها و کلیساهای کوچک ارتدکس را میزبانی می‌کند. در واقع به هر محله‌ای که بروید و از هر جایی که عبور می‌کنید آ‌ن‌ها را پیدا خواهید کرد که با معماری منحصر به فردشان چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. اکثر این مکان‌ها روزانه مورد بازدید بازدیدکنندگان قرار داشته و هرکدام مجموعه بی‌نظیری از نقاشی‌های مذهبی مقدسین ارتدکس را در خود جای داده‌اند.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی مسکو

منظره زیبای شهر

مسکو دارای مناظر دیدنی مختلف و متنوعی در محلات خود بوده و از لحاظ زیبایی یکی از شهرهای شناخته شده دنیا است. یکی از محبوب‌ترین نقاط بصری امروزه شهر "برج فدراسیون" واقع در منطقه تجاری مسکو است. با این حال، برج فدراسیون فقط یکی از بسیار مکان‌های موجود در شهر است که می‌توانید از آن عکس‌های زیبایی بگیرید و غروب خورشید را به تماشا بنشینید.

غذاهای روسی

روسیه غذاهای متنوع بسیار خوشمزه و وسوسه‌انگیزی دارد که بازدیدکنندگان تور روسیه هرگز آن را به راحتی از دست نمی‌دهند. در مسکو طیف وسیعی از رستوران‌ها وجود دارد که غذاهای خوشمزه محلی را سرو می‌کنند. شما بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید در بهترین رستوران‌های مسکو به صورت ارزان و باکیفیت غذاهای خوشمزه نوش جان کنید و یا به رستوران‌های ستاره میشلین بروید. برخی از این غذاها به معنای واقعی کلمه شاهکار آشپزی هستند.

 

۵ رستوران عالی در مسکو برای دیدارهای عاشقانه

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران