۵ راه مختلف برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۵ راه مختلف برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ

فاصله‌ی بین دو شهر مسکو و سنت‌‌پترزبورگ حدود ۷۰۰ کیلومتر است، اما با تمام این فاصله‌، بسیاری از تورهای روسیه به مقصد هر دو این شهرها برگزار می‌شود و بسیاری از گردشگران تور مسکو دوست دارند از دومین شهر محبوب روسیه یعنی سنت‌پترزبورگ دیدن کنند. برای این مسیر، هم راه هوایی وجود دارد و هم راه‌های زمینی که با قیمتی پایین‌تر شما را به مقصد می‌رسانند. ما در نوشته‌ی امروز ۵ راه مختلف برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ را برای شما شرح خواهیم داد.

 

مسیر هوایی

هزینه: بین ۷۰ تا ۲۵۰ دلار  /  مدت زمان: ۱ ساعت و نیم

حدود ۲۰ پرواز هر روز از سه فرودگاه مسکو به مقصد سنت‌پترزبورگ حرکت می‌کنند که البته شما باید یکی از آن‌ها را از قبل رزرو کنید تا بتوانید به سنت‌پترزبورگ بروید. قیمت بلیط‌ها بسیار متفاوت بوده و از پروازهای ارزان ۷۰ دلاری تا پروازهای بیزینس کلاس و فرست کلس هم هستند که قیمت بسیار بیشتری دارند. اما پروازهای Aeroflot که از ۱۱۰ دلار هستند، انتخاب خیلی خوبی برای رفتن به سنت‌پترزبورگ محسوب می‌شوند.

طول پرواز حدود یک ساعت و نیم است اما اگر برنامه‌ی رفتن به جایی را دارید، فراموش نکنید که فاصله‌ی فرودگاه تا مرکز شهر نسبتا طولانی بوده و باید آن را در نظر بگیرید. شما از فرودگاه به مرکز شهر را می‌توانید از طریق تاکسی یا اتوبوس بروید.

 

بهترین بوتیک هتل‌های سنت پترزبورگ

قطار سریع و سیر

هزینه: ۲۹ تا ۹۴ دلار  /  مدت زمان: ۴ ساعت

با توجه به سرعت این قطارها که شما را چهار ساعته از مسکو به سنت‌پترزبورگ می‌رسانند، به نظر می‌رسد از لحاظ مالی این قطارها بسیار به صرفه‌تر باشند. هر روز چندین قطار بین دو پایتخت روسیه حرکت می‌کند و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید سوارشان شوید. برای این کار باید از ایستگاه راه‌آهن Leningradskiy Vokzal در مسکو به ایستگاه Moskovsky Vokzal در سنت‌پترزبورگ بروید.

قطارها بسیار مدرن و زیبا هستند و سریع و سیر بوده، در ایستگاهی توقف نمی‌کنند. با توجه به تغییراتی که در ساختار این قطارها صورت گرفت، از سال ۲۰۲۰ طول بین دو ایستگاه تا ۴ ساعت کاهش یافته است. صندلی‌های استاندارد بین ۳۹ تا ۴۷ دلار قیمت دارند و برای بیزینس کلاس، باید ۹۴ دلار پرداخت نمایید. یکی از مزیت‌های مسافرت با قطار در این مسیر، دیدن مناظر استثنایی است، مخصوصا اگر به تور زمستانی روسیه رفته باشید، می‌توانید مناظر برفی شگفت‌انگیزی را مشاهده کنید.

 

تابستان یا زمستان به روسیه سفر کنیم؟

قطار شبانه

هزینه: ۲۴ تا ۱۰۲ دلار  /  مدت زمان: ۸ تا ۱۰ ساعت

شاید قطارهای سریع و السیر شما را سریع‌تر به مقصد برسانند، اما قطارهای شبانه، از دیرباز یکی از روش‌های بسیار محبوب برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ بوده‌اند. اگر به دنبال سفر لاکچری و سفر خیلی راحت نیستید، می‌توانید قطارهای شبانه را انتخاب کرده و یک خاطره‌ی جالب برای خود بسازید. بلیط پایه این قطارها ۲۴ دلار است و قطارها نیز کیفیت خوبی دارند.

البته شما می‌توانید، بلیط‌های لاکچری قطارهای شبانه را نیز خریداری کنید که اگر چه ۱۰۲ دلار قیمت دارند، اما امکانات کامل را برای شما به همراه داشته و یک کابین دو تخت را در اختیارتان می‌گذارند.

ماشین

هزینه: اجاره‌ی ماشین بسته به نوع آن بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار در روز است /  مدت زمان: ۹ ساعت

اگر بتوانید ماشین اجاره کنید، می‌توانید از مسکو تا سنت‌پترزبورگ و برعکس را با ماشین اجاره‌ای هم بروید. قیمت بنزین به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، پایین است اما از طرفی مشکلات ترافیک و همچنین مسافت زیاد، کمی آزاردهنده خواهد بود. 

در مجموع هزینه‌های رفت و آمد با ماشین، اصلا کم نخواهد بود اما شما می‌توانید به صورت تفریحی در طول مسیر چند جای دیگر را هم ببینید. حتما یک سیم کارت اعتباری نیز تهیه کنید تا به راحتی با استفاده از نقشه گوگل، مسیر را پیدا کنید.

اتوبوس

هزینه: ۱۸ تا ۲۵ دلار  /  مدت زمان: ۱۲ ساعت

و در نهایت، ارزان‌ترین و البته طولانی‌تر راه برای رفتن از مسکو به سنت‌پترزبورگ، با استفاده از اتوبوس است که شما حدود ۱۲ ساعت در راه خواهید بود. اتوبوس‌هایی که در این مسیر هستند، واقعا عالی بوده و شما در آن‌ها احساس راحتی خواهید کرد، پس اگر قرار نیست هزینه‌ی زیادی برای این مسیر کنید، با خیال راحت آن را طی نموده و با اتوبوس از مسکو به سنت پترزبورگ بروید.

 

وسایل نقلیه عمومی در مسکو

۰۶ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران