بهترین رستوران‌های مسکو برای خوردن غذاهای سنتی

جاذبه‌های گردشگری مسکو
بهترین رستوران‌های مسکو برای خوردن غذاهای سنتی

برای بعضی از مسافران غذاهای روسی عجیب و غریب هستند اما مطمئنا با رفتن به رستوران‌های خوب و انتخاب جایی مناسب این تجربه برای شما به خاطره‌ای فراموش نشدنی بدل خواهد شد. روسیه‌ کشوری غنی با تاریخ و فرهنگی کهن است که می‌توان این ویژگی را حتی در غذاهایش و در جایی مثل مسکو به وضوح لمس کرد. ما در این مقاله بهترین نقاط مسکو برای خوردن غذاهای بومی را در سفر با تور روسیه معرفی می‌کنیم.

 

کافه پوشکین

این رستوران جادویی در ژوئن سال ۱۹۹۹ افتتاح شده و مردم در ابتدا فکر می‌کردند نام آن از شاعر افسانه‌ای الکساندر پوشکین آمده است. اما داستان نام‌گذاری این رستوران چیزی فراتر از این حرف‌ها بود. یک خواننده فرانسوی به اسم Gilbert Bécaud آهنگی برای تور لیدر خود ناتالی ساخت و اجرا کرد که در طی این آهنگ اشاره‌ای به کافه پوشکین شده بود. گرچه که این کافه زاده ذهن نویسنده بود اما طرفداران برای یافتن این کافه همه جا را جستجو کردند. نهایتا  Andrei Dellos رستوران‌دار، تصمیم می‌گیرد به چنین رستورانی موجودیت بخشد. شما با غذا خوردن در این رستوران حس خواهید کرد که در کتابخانه‌ای فانتزی به سر می‌برید. به طور کلی این رستوران دارای سالن مختلف با منوهای متفاوت است. اما در هر دو منو می‌توانید گزینه‌های فوق‌العاده‌ی روسی را ببینید.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی مسکو

 

 

 کافه پوشکین

 

 

آدرس: Tverskoy Boulevard, 26А, Moskva, Russia, 125009

تلفن: +7 495 739-00-33

 

 

ماری وانا

به محض این که وارد ماری وانا می‌شوید حس می‌کنید وارد خانه کسی شده‌اید. دکور این رستوران شبیه به یک ناهارخوری خانوادگیست که فضایی صمیمی و دوستانه دارد. غذاهای خانگی روسی فوق‌العاده خوشمزه، رفتارهای دوستانه کارکنان و همچنین محبوبیت بالای این رستوران بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر هنوز جای کافی دارید پس سعی کنید از دسر هم چیزی امتحان کنید. شیرینی ناپلئونی که در واقع نسخه روسی  mi-feuille نوعی شیرینی فرانسوی است را حتما امتحان کنید.

 

 

 ماری وانا

 

 

آدرس: Spiridon'yevskiy Pereulok, 10a, Moskva, Russia, 123104

تلفن: +7 495 650-65-00

 

 

بلشوی

اگر به دنبال جایی عالی برای خوردن عصرانه و شام هستید و یا بعد از تماشای اجرای رقص باله در بلشوی می‌‌خواهید در رستورانی خوب شام بخورید، پس صرف غذا در رستوران زیبای بلشوی می‌توانید انتخابی عالی برای خوردن شام باشد. بلشوی با داشتن لوسترهای کریستال، نقاشی‌های مدرن هنرمندان معاصر، و همچنین مبلمان چرمی شیک، رستورانی کلاس بالا شمرده می‌شود. شما در این رستوران می‌توانید غذاهای درجه روسی و فرانسوی را پیدا کنید. بنابراین در مبلمان چرمی فرو بروید و از شب آرام و غذای خوشمزه‌تان لذت ببرید.

 

۵ رستوران عالی در مسکو برای قرارها و دیدارهای عاشقانه

 

 

 بلشوی

 

 

آدرس:  Petrovka Ulitsa, 3/6, стр. 2, Moskva, Russia, 125009

تلفن: +7 495 789-86-52

 

 

گرند کافه دکتر ژیواگو

در فاصله بسیار کمی از کرملین، گرند کافه دکتر ژیواگو پربازدیدترین رستوران شهر بین تمام گردشگران است. فضای رستوران شاداب و درخشان بوده و در طراحی داخلی آن از المان‌های مربوط به شوروی سابق استفاده شده است. سرآشپزها تمام سعی‌شان را کرده‌اند که غذاهای روسی را با تغییرات ظریفی کمی مدرن‌تر کنند. شما می‌توانید با رفتن به این کافه غذاهای بسیار خوشمزه‌ای را در قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای خریداری کنید. به علاوه طیف زیادی از غذاها وجود دارد که شما را غرق دنیای خودشان می‌کنند. اما سعی کنید حتما از خوراک گوشت با خامه غلیظ سفارش دهید.

 

 

 گرند کافه دکتر ژیواگو

 

 

آدرس: Mokhovaya St, 15/1, Moskva, Russia, 125009

تلفن: +7 499 922-01-00

 

 

رستوران C.D.L

با این که منطقه آربات جایی شلوغ است اما این رستوران در یکی از خیابان‌های آرام آن قرار گرفته است. فضای داخلی این رستوران با مبلمان شیک، لوستر درخشان، و همچنین پیانوی بزرگ آن فضایی چشمگیر و آرامشبخش را ارائه می‌دهد. تمامی غذاهای موجود در منو ترکیبی از گزینه‌های روسی و اروپای شرقی را ارائه می‌دهند. در حالی که باید از تمامی گزینه‌های منو امتحان کنید اما توصیه می‌کنیم از خوراک کوفته روسی امتحان کنید.

 

۷ کافه رستوران درجه یک مسکو مخصوص غذاهای گیاهی و گیاهخواران

 

 

 رستوران C.D.L

 

 

آدرس: Povarskaya St, 50/53 строение 1, Moskva, Russia, 121069

تلفن: +7 495 488-25-74

 

 

اودسا ماما

اگر شما طرفدار خوردن غذاهای خوشمزه و ساده در فضایی دل‌انگیز و صمیمی هستید اودسا ماما می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. منوی این رستوران مختص غذاهای سنتی اودسایی می‌باشد. اگر خیلی این غذاها را نمی‌شناسید ما به شما توصیه می‌کنیم حتما وارنکی را امتحان کنید. البته این غذا اصالتا اوکراینی است اما جزو گزینه‌های محبوب در روسیه هم شمرده می‌شود.

 

 

 اودسا ماما

 

 

آدرس: Krivokolennyy Pereulok, 10 строение 5, Moskva, Russia, 101000

تلفن: +7 964 647-11-10

 

 

چمدان

این رستوران که اسم روسی آن دقیقا همان معنی چمدان در زبان ما را می‌دهد، کنایه‌ای جالب به منوی غذای سیبری خود می‌زند. به این ترتیب به نظر می‌رسد با رفتن به این رستوران شما به سیبری سفر کرده‌اید. اگر از افراد ماجراجو هستید که از مزه طعم‌های مختلف هراسی ندارید حتما از استروگانینا که از ماهی سفید یخ زده با نمک و فلفل سیاه تهیه می‌شود امتحان کنید. این غذا در سیبری بسیار محبوب است.

 

مشهورترین رستوران های مسکو که بهترین غذا را در آنها می‌خورید

 

 

 رستوران مسکو

 

 

آدرس: Gogolevsky Blvd, 25, стр. 1, Moskva, Russia, 119019

تلفن: +7 495 695-38-19

۲۷ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران