بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای محلی

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای محلی

ارمنستان و غذاهایش، گذشته‌ای بسیار طولانی دارند. انتخاب‌های متنوع و غذاهایی که مختص به این کشور هستند، یکی از افتخارات مردم ارمنستان محسوب شده و مردم شهرهایی همچون ایروان، با افتخار آن‌ها را به شما تعارف می‌کنند. این غذاها بخشی از فرهنگ این سرزمین محسوب می‌شوند، پس باید بهترین انتخاب‌ها را برای چشیدن بهترین طعم از آن‌ها داشت. در میان رستوران‌های پایتخت که غذاهای محلی پخت می‌کنند، ما چند انتخاب ویژه برای شما داشته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما  در سفر با تور ارمنستان از آن‌ها برای خوردن غذاهای ارمنی استفاده کنید.

 

رستوران دلمه (Dolmama Restaurant)

دلمه یکی از مهم‌ترین غذاهای ارمنی محسوب می‌شود و رستوران دلمه یکی از محبوب‌ترین‌ها در ایروان است که می‌توانید این غذا و غذاهای دیگر ارمنی را در آن امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم در این رستوران به سراغ دلمه‌های خوشمزه‌اش بروید که با ماست چکیده خوشمزه و سس سیر سرو می‌شوند. برگ‌های تازه، سعم عالی و ترش مزه و البته استفاده بهترین گوشت‌ها از جمله خصوصیات دلمه‌های این رستوران است.

 

۶ رستوران ویژه ایروان که می‌توانید خوشمزه‌ترین دلمه‌ها را در آنها نوش جان کنید

 

Dolmama Restaurant

 

 

آدرس: 10 Puskin str

 

 

رستوران لواش (Lavash Restaurant)

تخصص این رستوران پخت صبحانه‌هایی است که در آن‌ها از نان لواش محلی استفاده شده و شما می‌توانی مراحل پخت این نان را در رستوران از نزدیک تماشا کنید. منوی رستوران لواش متنوع و عالی است و همگی به غذاهای ارمنی اختصاص دارند. فضای رستوران نیز کلاسیک و زیباست و از میزها و دکور چوبی در آن استفاده شده و شما می‌توانید تابلوهایی زیبا از کارهای هنری را روی دیوار ببینید. از طرفی امکان خرید محصولات کشاورزی ارمنی که مستقیما از مزرعه به این مکان آورده می‌شوند را نیز خواهید داشت.

 

بهترین کافه رستوران‌های ایروان برای میل کردن یک صبحانه خوشمزه

 

Lavash Restaurant

 

 

آدرس: 21 Tumanyan Str

 

 

رستوران انوش (Anoush Restaurant)

این رستوران در هتل زیبا و لوکس  Republica در ایروان قرار گرفته و جدا از مشتریان هتل، درهایش برای عموم مردم نیز باز است. رستوران انوش به ارائه غذاهای ارمنی با مواد اولیه عالی و پخت معرکه می‌پردازد و البته از رستوران‌های نسبتا گران‌قیمت شهر نیز محسوب می‌شود. دکور چوبی بسیار زیبا، تزیین جذاب غذاها، نوشیدنی‌های فوق‌العاده و اجرای موسیقی زنده از جمله دیگر مزیت‌های رستوران انوش محسوب می‌شوند که منوی آن‌ها متنوع و شامل انواع سالادها، سوپ‌ها، غذاهای گوشتی، غذاهای کاملا گیاهی، دسرها و کباب‌ها می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های ایروان برای خوردن غذاهای اصیل و سنتی ارمنی

 

Anoush Restaurant

 

 

آدرس: 7/1 Amiryan Street, Kentron Yerevan

 

 

رستوران توسپیا (Tospia Restaurant)

جذابیت‌های رستوران توسپیا از همان ورودی آن آغاز می‌شود، جایی که شما با یک سر در سنتی زیبا مواجه خواهید شد و بعد از ورود به راهرو و سالن اصلی با دکورهای زیبا و سنتی و همچنین سقف آینه کاری شده که نور روز را به داخل هدایت می‌کند، مواجه می‌شوید. صدای موسیقی آرام و غذاهای بسیار خوب ارمنی، همه چیز را در این محل کامل می‌کند، مخصوصا اینکه باید بدانید در کنار انواع غذاهای گوشتی، چندین نوع غذای کاملا گیاهی برای گیاه‌خواران نیز محیا است. پیشنهاد ما به شما گوشت بره پخته شده آن است که بسیار معروف بوده و می‌توانید کنارش چند دلمه خوشمزه نیز سفارش دهید.

 

 

Tospia Restaurant

 

 

آدرس: 30/3 Tumanyan St

 

 

هین زنگزور تورن‎ (Hin Zangezur Tavern)

اگر قرار است به رستوران Hin Zangezur Tavern بروید، حتما روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه را برای بودن در این رستوران زیبا با دکور چوبی جذاب انتخاب کنید. در این روزها جدا از غذاهای ارمنی بسیار خوبی که همیشه در آن پخت می‌شود، اجرای موسیقی زنده و رقص محلی حال و هوای  متفاوت و البته مفرحی به رستوران می‌دهد. مسئولان رستوران نیز بسیار خوش برخورد هستند و جو گرم رستوران باعث می‌شود دیگر مهمانان حتی اگر ارمنی هم نباشند با گروه هنرمندان همراهی کنند.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید

 

Hin Zangezur Tavern

 

 

آدرس: 3 Mashtoc Ave

 

 

Mer Taghe

سفر با تور ارمنستان بدون اینکه طعم خوش غذای لاهماجون را بچشید، سفری کامل نخواهد بود. بسیاری از گردشگران اسم این غذا را پیتزای ارمنی گذاشته‌اند، که غذایی بسیار خوشمزه است. Mer Taghe رستورانی با جو گرم و دوست داشتنی بوده و بهترین لاهمجون ایروان را با خمیر تازه، سرآشپزی خوش ذوق و استفاده از گوشت و سبزیجات عالی پخت می‌کند. البته شما امکان سفارش دیگر غذاهای ارمنی را نیز در Mer Taghe خواهید داشت، اما حتما لاهماجون سفرش دهید.

 

 

Mer Taghe

 

 

آدرس: 21/1 Tumanyan St

 

 

رستوران دهکده ما (Mer Gyugh Restaurant)

و در آخر، رستورانی بسیار خوب در زمینه غذاهای ارمنی که با فرش‌های سنتی و دکور زیبایش، تجربه‌ای عالی از بودن در یک رستوران محلی عالی را برای شما پدید می‌آورد. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی بوده و در آن از بهترین مواد اولیه ممکن استفاده می‌شود، به همین دلیل است که این مکان از جمله رستوران‌های گران شهر بوده و نباید انتظار قیمت پایین در آن داشت.

 

۷ رستوران عالی برای خوردن بهترین پیتزاهای ایروان

 

Mer Gyugh Restaurant

 

 

آدرس: 32 Tumanyan St

۲۴ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران

حمیدی

واه واه خیلیییییییییییییییییییییییییی زیباست