۹ دانشگاه معروف مسکو برای ادامه تحصیل در روسیه

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۹ دانشگاه معروف مسکو برای ادامه تحصیل در روسیه

مسکو یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین شهرهای جهان است که سالانه پذیرای مهمانان زیادی می‌شود. مهمانانی که تعدادی‌شان برای کار و تجارت به آن می‌آیند، تعدادی برای تحصیل و پژوهش‎های علمی و تعدادی دیگر نیز برای گردشگری و سفرهای تفریحی. شهری که پر از بناها و کاخ‌های مجلل است و پر از کافه‌های و رستوران‌های بی‌نظیر. کافه‌ها و رستوران‌هایی که سرمای این شهر را در فصل‌های یخبندان سال برای مهمانان‌شان گرم می‌کنند. در سفرتان با تور روسیه به این شهر اگر به دنبال آشنایی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها هستید همراه ما باشید تا ۹ دانشگاه برتر این شهر برای بازدیدی گردشگرانه و یا ادامه تحصیل را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- دانشگاه دولتی لومونسف


این دانشگاه یکی از بزرگترین و زیباترین دانشگاه‌های کشور روسیه است که در سال ۱۷۷۵ میلادی به دستور فردی به نام لومونسف تاسیس شده است. دانشگاهی که معماری بنایش به سبک گوتیک است. دانشگاهی که یکی از ۳ دانشگاه برتر مسکو به حساب می‌آید و ساختمان اصلی آن عنوان بلندترین ساختمان آموزشی دنیا را به خودش اختصاص داده است. این دانشگاه کتابخانه‌ی معروفی دارد که در سرتاسر روسیه شهرت دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این دانشگاه در حدود ۵۰ هزار دانشجو دارد که ۴ هزار نفر از آنها دانشجویان غیر روس هستند. در سفرتان به مسکو به شما توصیه می‌کنیم از بنای این ساختمان دیدن کنید و یک بازدید علمی به آن داشته باشید.

 

 ۵ مکان دیدنی در مسکو که دید متفاوتی از شهر به شما خواهد داد 

 

 

دانشگاه دولتی لومونسف

 


۲- دانشگاه علم و صنعت میسی


دانشگاهی که در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور روسیه به حساب می‌آید. دانشگاهی پیشرو در علم مواد و متالوژی. دانشگاهی که ۷ دپارتمان تخصصی مطالعات کارشناسی، مهندسی، فناوری نانو، مدیریت اقتصاد و صنعت، فناوری اطلاعات، سیستم‌های کنترل خودکار و سیستم‌های کسب‌ و کار در خود دارد. اگر در علومی که نام برده شد تحصیل می‌کنید و قصد ادامه تحصیل دارید به شما توصیه می‌کنیم بیشتر درباره این دانشگاه تحقیقات کنید.

 

 

 دانشگاه علم و صنعت میسی

 


۳- دانشگاه فیزیک و تکنولوژی


این دانشگاه بیشتر یک موسسه‌ی آموزشی معتبر در شهر مسکو است تا یک دانشگاه با قواعد کلاسیک. جاییکه فارغ‌التحصیلان مشهوری در نجوم و علوم هوایی دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته‌های هوافضا و نجوم را دارید اندکی بیشتر درباره‌ی این دانشگاه تحقیق کنید. جاییکه سالانه نزدیک به ۶ هزار دانشجو در آن ثبت‌نام می‌کنند.

 

گردش هنرمندانه در متروی مسکو

 

 

  دانشگاه فیزیک و تکنولوژی

 


۴- دانشگاه گردشگری مسکو


دانشگاهی که در سال ۱۹۵۲ میلادی تاسیس شده و در آن زمان بیشتر به عنوان مرکز صنایع دستی شناخته می‌شده است. دانشگاهی که شهرتی به اندازه‌ی شهر مسکو دارد و تعداد زیادی از تور لیدرهای این شهر فارغ‌التحصیل همین دانشگاه هستند.

 

 

 دانشگاه گردشگری مسکو

 


۵- دانشگاه فنی باومن


فنی باومن یکی از دانشگاه‌های قدیمی و شناخته شده‌ی مسکو است که در سال ۱۹۳۰ تاسیس شده است. دانشگاهی که فارغ‌التحصیلان معتبر زیادی به خود دیده است که هرکدامشان در سراسر روسیه و دنیا مشغول انجام پروژه‌های بزرگ هستند. دانشگاهی که در علوم مهندسی اعتبار جهانی دارد و با دانشگاه‌های دیگر از سراسر دنیا تبادل استاد و دانشجو دارد. دانشگاهی که اعتبار بین‌المللی آن مطلوب است و اگر در علوم مهندسی قصد ادامه‌ تحصیل دارید به شما توصیه می‌کنیم بررسی بیشتر در مورد این دانشگاه را در برنامه‌های خود قرار بدهید.

 

معرفی ۵ کتابفروشی برای عاشقان ادبیات جهان در مسکو

 

 

  دانشگاه فنی باومن

 


۶- دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مفی


یک دانشگاه معتبر در علوم مهندسی که تعدادی از فارغ‌التحصیلان آن برنده‌های جایزه‌ی معتبر نوبل بوده‌اند. دانشگاهی که در سال ۱۹۴۲ میلادی تاسیس شده است و یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینه‌ی علوم مهندسی به حساب می‌آید. دانشگاهی که بنای نسبتا بزرگ و باشکوهی دارد.

 

 

 دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای مفی

 


۷- دانشگاه علوم انسانی


دانشگاهی معتبر در علوم انسانی و مقاطع تحصیلات تکمیلی. دانشگاهی که با تعداد زیادی از دانشکده‌های علوم انسانی معروف دنیا همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی دارد. دانشگاهی که بین‌المللی محسوب می‌شود و سالانه تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا می‌پذیرد. شهرت این دانشگاه از شهر مسکو و کشور روسیه فراتر است و جزو دانشگاه‌های شناخته شده‌ی علوم انسانی در جهان به حساب می‌آید.

 

 ۱۰ تفریح رایگانی که در سفر به مسکو باید انجام دهید

 

 

دانشگاه علوم انسانی

 


۸- مدرسه عالی اقتصاد


یک دانشگاه معتبر که در هر سه مقطه لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دانشجو می‌پذیرد و یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور روسیه در زمینه‌ی علوم اقتصادی به حساب می‌آید. دانشگاهی که در سال ۱۹۹۲ میلادی تاسیس شده است و به غیر از شهر مسکو در سن پترزبورگ و پرم نیز شعبه دارد.

 

 

 مدرسه عالی اقتصاد

 


۹- دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو


یک دانشگاه معتبر و شناخته شده در سراسر جهان که از ۱۴۰ کشور مختلف دنیا فارغ‌التحصیل داشته است. دانشگاهی که در سال ۱۹۶۰ میلادی تاسیس شده است و بیش از هفتاد هزار فارغ‌التحصیل در سراسر دنیا داشته است. دانشگاهی که در گذشته پاتریس لومومبا نام داشته است و هنوز خیلی‌ها با نام گذشته‌اش آن را می‌شناسند.

 

مشهورترین رستوران های مسکو که بهترین غذا را در آنها می‌خورید

 

 

دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران