معرفی ۱۵ بنای معروف مسکو، روسیه

جاذبه‌های گردشگری مسکو
معرفی ۱۵ بنای معروف مسکو، روسیه

مسکو پایتخت روسیه و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که جمعیتی بالغ بر ۱۲.۴ میلیون نفر دارد. این شهر که در اواسط قرن ۱۲ پایه گذاری شده بود حالا بزرگ‌ترین شهر اروپایی نیز به حساب آمده و تاریخ جالب توجهی دارد که نشانه‌های آن را می‌توانید در ابنیه تاریخی و مکان‌های مختلف شهر تماشا کنید. یکی از شاخصه‌های مسکو، چنین بنای نمادین و مهم این شهر است که از جاذبه‌های این شهر نیز به حساب می‌آیند. بیایید در نوشته امروز، مروری داشته باشیم بر ۱۵ بنای معروف مسکو که حتما در طول سفر به این شهر، ارزش دیدن دارند.

 

کرملین مسکو (Moscow Kremlin)، روسیه

اگر چه که این مکان تنها با اسم کرملین شناخته می‌شود اما با توجه به این که چند کرملین دیگر نیز در روسیه وجود دارند، اسم آن کرملین مسکو خوانده می‌شود. مجموعه‌ای چند بخشی از بناهای مختلف که در کنار رودخانه مسکوا ساخته شده و بخشی از آن به شرق میدان سرخ مسکو می‌رسد. در حال حاضر چندین بنای دولتی از جمله ۵ قصر، ۴ کلیسا و چندین برج در آن‌جا قرار گرفته و نمی‌توان آن را یک بنای واحد به حساب آورد، با این حال کرملین به قدری معروف در تور روسیه است که در لیست امروزمان باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

آشنایی با تفریحات خاص در روسیه

 

کلیسای سنت باسیل مسکو (Saint Basil’s Cathedral)

شاید غلو نباشد اگر بگوییم، هر کس که به تور روسیه می‌رود، حتما به دیدن کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو می‌رود. معروف‌ترین بنای شهر که نمادی برای پایتخت روسیه است و درست در قلب آن قرار گرفته و با ۱۰ گنبد رنگارنگ خود، خودنمایی می‌کند. این کلیسا بین سال‌های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ و به دستور ایوان مخوف ساخته شده بود. شاهزاده بزرگ مسکو که به اولین تزار روسیه بدل گشت. این روزها، گردشگران می‌توانند از داخل بنا که موزه‌ای را میزبانی می‌کند، بازدید کرده و در جاهای مختلف آن و حتی با دورنمای بنا به عکاسی بپردازد. در واقع سفر شما بدون چنین عکسی، کامل نخواهد بود.

 

برج استانکینو مسکو (Ostankin Tower)، روسیه

بر خلاف ابنیه تاریخی معروف مسکو، استانکینو که یازدهمین برج بلند در جهان و بلندترین بنای یک پارچه اروپا، یکی از نمادهای مدرن این شهر است که ارتفاعی به بلندی ۵۴۰ متر دارد. البته بر خلاف انتظار، برج استانکینو خیلی هم جدید نیست و بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۴ ساخته شده و در حال حاضر نیز گردشگران می‌توانند به بخش بازدید کنندگان رفته و از آن ارتفاع، مسکوی زیبا را به تماشا بنشینند. اگر برنامه‌ی سفر به مسکو را دارید، حتما سری به این برج شگفت‌انگیز نیز بزنید.

 

حقایقی جالب درباره نیژنی نووگورود در روسیه

 

برج تکامل مسکو (Evolution Tower)، روسیه

برج تکامل یکی از خیره‌کننده‌ترین برج‌های مسکو است که در مرکز تجارت جهانی این کشور ساخته شده. این برج به هیچ وجه بلند‌ترین یا حتی جزو بلندترین‌ها در شهر هم نیست و ارتفاع آن به ۲۶۴ متر می‌رسد با این حال پیچ زیبایی که به بدنه‌ی این برج زیبا داده شده، آن را به یکی از زیباترین‌ها نقاط روسیه بدل کرده است. برج تکامل را یک معمار بریتانیایی به نام تونی کتل و از روی برجی در مالمو طراحی کرده است و هزینه‌ی ساخت آن چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ برآورد می‌شود.  

 

کلیسای جامع مسیح نجات‌دهنده مسکو (Cathedral of Christ the Saviour)، روسیه

این کلیسیای زیبا و باشکوه در شمال رودخانه موسکوا واقع شده و به نوعی می‌توان آن را مرکز بخش تاریخی شهر به حساب آورد. البته بنایی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید، در واقع دومین کلیسایی است که در قرن ۱۹ در این محل ساخته شده است. بنای اصلی کلیسا به دستور استالین در سال ۱۹۳۱ تخریب شده است. این کلیسا نشانه‌های معماری کمونیستی را در خود دارد و گنبدهای طلایی آن که در ارتفاع ۱۰۳ متری ساخته شده‌اند، باعث شده تا کلیسای جامع مسیح نجات دهنده مسکو، سومین کلیسای مرتفع ارتودکوس در جهان باشد.

 

جذاب‌ترین تم پارک‌های روسیه

موزه ملی تاریخ مسکو (State Historical Museum)، روسیه

این بنای بسیار بزرگ که در شمال غربی میدان سرخ در مرکز مسکو واقع شده، در سال ۱۸۷۲ ساخته شده از همان ابتدا به عنوان موزه تاریخ روسیه شروع به فعالیت کرد و همچنان جز بهترین موزه‌های مسکو است. در حال حاضر این مکان، یکی از پربازدیدترین و البته مهم‌ترین موزه‌های روسیه به حساب آمده و میلیون‌ها شیء مختلف در آن نگهداری می‌شود. برای مثال، این مکان محل نگهداری مجموعه‌ای از ۱.۷ میلیون سکه تاریخی است.

سالن تئاتر بولشوی مسکو (Bolshoi Theatre)، روسیه

معروف‌ترین سالن اپرا، تئاتر و باله مسکو و حتی روسیه که اجراهای بسیار بزرگ و باشکوهی در آن‌جا انجام شده است. این سالن باشکوه و عظیم در قرن ۱۹ میلادی و در سال ۱۸۲۵ ساخته شده است و جدا از ورودی جذابش که از ستون‌های خاص سبک نئکلاسیک در آن استفاده شده، فضای داخلی آن حیرت انگیز است. البته این بنا در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ نوسازی شده و برای این کار، هزینه‌ای نزدیک به ۶۸۸ میلیون شده است.

 

مقبره لنین در مسکو (Lenin’s Mausoleum)، روسیه

لنین بنیان گذار اتحاد جماهیر شورویو حکومت کمونیستی در این منطقه است و مقبره لنین در مسکو نیز بنایی باشکوه در مسکو است که در غرب میدان سرخ بنا شده. جالب است که بدن او حفظ شده و در محفظه‌ای شیشه‌ای نگهداری می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و مردم خود روسیه به دیدن این مکان می‌روند. خود بنای سنگی مقبره، از المان‌های مقبره‌های تاریخی برداشت شده و با سنگ‌های سرخ مزین شده است.

 

۱۳ مکان متروکه عجیب در روسیه

 

هتل متروپول مسکو (Hotel Metropol Moscow)، روسیه

این هتل زیبا یک بنای تاریخی بسیار مهم در مسکو به حساب می‌آید که بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۵ ساخته شده است. هتل متروپول مسکو طراحی بسیار زیبایی داشته و چندین هنرمند مختلف در شکل گیری آن نقش داشته‌اند. همچنین این محل به عنوان بزرگ‌ترین هتلی که از زمان انقلاب ۱۹۱۴ هنوز پا برجاست نیز، شهرت دارد. اقامت در این هتل در تور مسکو، به خودی خود می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز، خاص و فراموش نشدنی را برای هر توریستی رقم بزند.

قصر بزرگ کرملین مسکو (Grand Kremlin Palace)، روسیه

این بنا یکی از شگفت‌انگیزترین کاخ‌های جهان و یکی از مهم‌ترین ابنیه مسکو به شمار می‌رود که در مجموعه کرملین قرار گرفته است و حتما باید از آن به صورت اختصاصی یاد می‌کردیم. قصر‌ بزرگ کرملین برای مدتی منزلگاه تزارهای روسیه بوده و در گذشته نیز این منطقه جایگاهی برای اشراف‌زاده‌های کشور به شمار می‌رفت.

 

بهترین مکان‌ها در روسیه برای تماشای شفق قطبی

 

بنای یادبود فاتحان فضا مسکو (Monument to the Conquerors of Space)، روسیه

 بنای یادبود فتح فضا در مسکو همان‌طور که از اسمش پیداست، به پاس تلاش‌های مردان و زنان روس برای سفرهای فضایی ساخته شده است و در واقع نمادی از پیشرفت‌های این کشور در این زمینه است. حتی طراحی کلی بنا نیز به شکل موشکی در حال پرتاب تهیه دیده شده که زیبایی خاصی به آن داده است.

دانشگاه دولتی مسکو (Moscow State University)، روسیه

بنای زیبا و بسیار بزرگ این دانشگاه در سال ۱۷۵۵ میلادی ساخته شده و هنوز هم به عنوان یکی از باشکوه‌‌ترین ابنیه آموزشی در دنیا از آن یاد می‌شود. این داشنگاه دارای ۳۶ طبقه و ارتفاع ۲۴۰ متر بوده اما خب بعضی بخش‌های آن در قرن بیستم به این مجموعه اضافه شده است. در حال حاضر دانشگاه دولتی مسکو، یکی از مجموعه معروف به "۷ خواهر" می‌شود که همگی آن‌ها در مسکو بنا شده‌اند و طراحی نسبتا شبیه به هم دارند. دانشگاه دولتی مسکو، هنوز هم بلندترین مرکز آموزشی در تمام دنیا شناخته شده و دانشجویان بسیار زیادی هر روزه در آن‌جا به تحصیل در رشته‌های مختلف مشغولند.

برج اسپاکایا مسکو (Spasskaya Tower)، روسیه

این برج ساعت بسیار زیبا در غرب میدان سرخ قرار گرفته است و بخشی از جانبی از کرملین مسکو به حساب می‌آید. اسم این بنا را می‌توان به "برج نجات دهنده" ترجمه کرد که از کلیسایی که قبلا به شما معرفی کرده‌ایم، برداشت شده است. برج در اصل سال ۱۴۹۱ میلادی ساخته شده بود اما در طول تاریخ، تغییراتی را به خودش دیده است. حتی معلوم نیست که چه موقعی ساعت اصلی به آن اضافه شده است اما پیش بینی می‌شود این مهم بین سال‌های ۱۴۹۱ تا ۱۵۸۵ اتفاق افتاده باشد.

 

قهوه‌های متفاوت در بهترین کافه‌های مسکو

قصر پیروزی مسکو (Triumph Palace)، روسیه

این قصر باشکوه یکی دیگر از ابنیه مهم مسکو است که گاهی اوقات به آن خواهر هشتم نیز گفته می‌شود و این به خاطر شباهتش به ۷ بنایی است که به عنوان "۷ خواهر" از آن یاد می‌شود. در واقع دلیل این که بخشی از آن مجموعه نیست این است که قصر پیروزی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ ساخته شده و اصلا مربوط به دوره استالین نیست. این بنای بسیار زیبا و باشکوه، ۲۶۴ متر ارتفاع داشته و بلند‌رین مجموعه آپارتمان‌ها در اروپا به حساب می‌آید.

قصر تزار الکسی میخایلوویچ مسکو (Palace of tsar alexei mikhailovich)، روسیه

قبل از هر چیز باید این نکته را گفت که این بنای چوبی کم‌نظیر، در واقع بازسازی ساختمان اصلی است که در قرن ۱۷ تزار در آن زندگی می‌کرده است. قصری که دارای ۲۷۰ اتاق است و بخش‌های متعددی دارد که امروزه توریست‌ها می‌‌توانند از بخش‌های مختلف آن دیدن کنند. البته بازسازی قصر با ظرافت خاص و با تحقیق کامل انجام شده تا دقیقا آن چیزی باشد که در گذشته، در همان محل درست شده بود. این بازسازی در سال‌های ۱۹۹۰ انجام شده و همان طور که می‌بینید، زیبایی خیره کننده این بنای از دست رفته به بهترین شکل، از نو آفریده شده است.

 

بهترین فعالیت‌های جذاب در سنت پترزبورگ

 

منبع

 

۰۳ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران