معرفی زیباترین کلیساهای مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
معرفی زیباترین کلیساهای مسکو

مسکو از شهرهای اروپایی فوق‌العاده زیبا است که همه ساله با ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی خود گردشگران زیادی را جذب می‌کند. از زیباترین جلوه‌های مسکو وجود کلیساهای رنگی و زیبایی است که در این آسمان خراش‌ها و بلوک‌های سیمانی مدرن در افق شهر خودنمایی می‌کنند. معماری عالی این بناهای مذهبی دارای سبک‌های گوناگونی از روسی سنتی گرفته تا رنسانس مجلل ایتالیایی گرفته و باروک مسکو است. این کلیساها با موزاییک‌های رنگی پیچیده، نقاشی‌های خیره کننده و صد البته آن گنبدهای پیاز شکل جذاب و فانتزی در دنیا زبانزد هستند.

 

کلیسای جامع سنت باسیل

خیابان‌های منتهی به مرکز شهر، کلیسای سنت باسیل و میدان سرخ مسکو به عنوان نبض شهر عمل می‌کنند. این کلیسا که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده با گنبدهایی همچون شعله‌های آتش گردشگران چهارگوشه دنیا را به سمت خود فرا می‌خواند. افسانه‌ها می‌گویند وقتی تزار ایوان مخوف برای اولین بار از این کلیسا دیدن کرد دستور داد چشم‌های معما آن را در بیاورند تا هرگز نتواند چیزی چنین زیبا بسازد. این کلیسا هر چقدر از بیرون زیباست از داخل هم حسرانگیز و رویایی است. مخصوصا که از بالکن آن می‌توان منظره‌ای جذاب از رودخانه مسکوا را ارائه می‌دهد. برای بازدید بیایید و عکس‌های کارت پستالی زیبایی بیاندازید.

 

مشهورترین رستوران های مسکو که بهترین غذا را در آنها می‌خورید

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع مسیح منجی

 بر خلاف سنت باسیل، کلیسای جامع مسیح نجات دهنده یک کلیسای در حال کار است که فرصتی فوق‌العاده برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا خود را در فضای کلیسای ارتدکس روسیه غوطه‌ور کنند. بر خلاف سنت باسیل که با رنگ‌های جذاب و متنوع خودنمایی می‌کند در اینجا گنبدهای طلایی، نقاشی‌های چشمگیر و لوازم زینتی مربوط به مسیح نجات دهنده توجهات را به خود جلب می‌کند. این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای جامع ارتدکس روسیه است که گنجایش هزار نفر بازدیدکننده را به طور هم‌زمان دارد.

 کلیسای جامع مسیح نجات دهنده

کلیسای جامع اسامپشن

کرملین مسکو یکی از نقاط میراث جهانی یونسکو است که برخی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی را در خود جای داده است. کلیسای جامع اسامپشن قدیمی‌ترین کلیسای کرملین و مشهورترین آن‌ها است. نوری که از گنبدهای زرق و برق‌دار آن منعکس می‌شود یکی از جذاب‌ترین مناظر در کرملین باستانی مسکو است. این کلیسا که در سال ۱۴۷۹ میلادی افتتاح شد جایی است که تزارهای روسی در آن تاج‌گذاری می‌کردند. اما از سال ۱۳۲۶ به عنوان مقر کلیسای ارتدکس روسیه مورد استفاده قرار گرفت  و آن را به یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی روسیه تبدیل کرد. این کلیسای جامع مقبره‌های مهم‌ترین شخصیت‌های مذهبی روسیه را در خود جای داده است.

 

معرفی بهترین رستوران‌های مسکو در محله کرملین

 کلیسای جامع اسامپشن

کلیسای جامع کاتولیک ایماکیولیت کانسپشن

این کلیسای جامع که در سال ۱۹۱۱ تکمیل شده بزرگ‌ترین ساختمان کاتولیک در روسیه است. طاقی‌ها و مخروطی‌های بلند آن نمونه شگفت‌انگیزی از معماری نئو-گوتیک است. این کلیسا به عنوان بنای تاریخی در محافظت دولت بوده و در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار دارد.

Catholic Cathedral of The Immaculate Conception

صومعه نووودویچی

صومعه نوودویچی مشهورترین صومعه موسکو است. اسم این صومعه در زبان روسی به "صومعه جدید دوشیزگان" شناخته می‌شود. با توجه به قدمت قدیمی‌ترین بخش این صومعه قدمت آن را به سال ۱۵۲۴ می‌دانند. نقاشی‌های موجود در کلیسای این صومعه نیز بهترین نسخه‌های شهر هستند و به همین دلیل از شهرت بالایی برخوردارند. صومعه نوودویویچی همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن سبک باروک مسکووی است. این نبا در سال ۲۰۰۴ به ثبت یونسکو درآمد.

 

۷ بوتیک مد روز دنیا در مسکو مخصوص خانم‌ها

صومعه نووودویچی 

کلیسای جامع بشارت

یکی دیگر از نگین‌های زیبای کرملین کلیسای جامع بشارت است. دیوارهای بلند این کلیسای نمادین کاملا با نقاشی‌های دیواری باستانی پوشیده شده و برخی از بهترین هنرهای مذهبی روسیه را به نمایش می‌گذارد. نقاشی‌های دیواری کار اسطوره نقاشی Andrei Rublev است. طبق افسانه‌های ورودی شرقی کلیسای جامع برای ایوان مخوف ساخته شد که ورود آن از ورودی اصلی ممنوع شده بود. این مجازاتی از طرف کلیسا برای ایوان بود. زیرا او ۶ بار ازدواج کرده بود که ۳ برابر قوانین کلیسا بود.

 

۱۲ حقیقت جذاب درباره مسکو (قسمت اول)

کلیسای جامع بشارت

برج بزرگ ناقوس ایوان

این بنای شگفت‌انگیز ۸۱ متری یکی از مناظر دیدنی افق شهر را به خود اختصاص داده است. ظاهرا طراحی این برج از شمع شعله‌ور الهام گرفته شده است. پس از اتمام آن در سال ۱۶۰۰، برج بلندترین سازه در کل شهر بود و تا زمان انقلاب روسیه از زمان حکم رسمی، ساختن هر سازه‌ای بلندتر از آن ممنوع بود. با ارتفاع و قطر هر دو بیش از ۶ متر، و بیش از ۲۰۰۰۰۰ کیلوگرم وزن بزرگ‌ترین ناقوس در جهان است.

برج بزرگ ناقوس ایوان

کلیسای جامع آرخانگل

این کلیسا که از لحاظ سبک با دیگر کلیساهای مجموعه کرملین متفاوت است مقبره بزرگ‌ترین حاکمان روسیه را در خود جای داده است. کلیسای جامع آرخانگل که به عنوان یکی از نمونه‌های زینتی معماری رنسانس ایتالیا موجود در موسکو شناخته می‌شود، به دلیل زیبایی چشمگیر، نمای بیرونی و گل‌های زینتی آن مشهور است. بر طبق اعتقادها قدیمی‌ترین نماد این کلیسا به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. در بازدید از این کلیسا حتما از مقبره‌ها نیز دیدن کنید.

 

معرفی ارزان‌ترین هتل‌های مسکو برای اقامتی مقرون به صرفه

کلیسای جامع آرخانگل

۲۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران