معرفی مرکز خرید GUM مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
معرفی مرکز خرید GUM مسکو

GUM معروف‌ترین مرکز خرید در مسکو محسوب می‌شود که بسیاری آن‌ را تنها مکانی لاکچری در میدان سرخ می‌دانند که با معماری زیبای خود دلبری می‌کند. اما این مکان ورای این حرف‌هاست و به واقع بهترین جای ممکن در مسکو برای یک خرید ایده‌آل و البته فعالیت‌ها جانبی دیگر محسوب می‌شود. جالب این که حتی شما می‌توانید محصولاتی با قیمت مناسب را نیز در این مرکز خرید، تهیه نمایید.

مرکز خرید GUM در سال ۱۸۹۳ و درست در مرکز میدان میدان سرخ بنا شده است. جایی که شما می‌توانید از بهترین و البته لاکچری‌ترین برندها را در سفر با تور روسیه خرید کنید و از فضایی بی‌نهایت زیبایش لذت ببرید. اما همانطور که گفتیم، به این مکان تنها به عنوان جایی برای خرید نگاه نکنید. GUM نمادی برای مسکو محسوب می‌شود که درست در مقابل کرملین واقع شده و همواره میزبان برنامه‌های هنری و فرهنگی است. جایی که در مقابلش فستیوال تابستانی گل‌ها انجام شده و زمستان میزبان پیس یخی خواهد بود. مرکز خریدی که نه تها میزبان برندهای بین‌امللی است، بلکه می‌توان خرید ارزان در آن‌جا داشت و البته سوغات روسیه را نیز از آن‌ محل تهیه کرد.

 

معماری خیره کننده مرکز خرید GUM

معماری این بنا واقعا محشر است و این را می‌توان از نمای ۲۴۲ متری‌اش کاملا فهمید. بنای مرکز خرید GUM المان‌های معماری روسی دوران قرون وسطا تا نکاتی از ابنیه قرن ۱۹ لندن در خود دارد و وقتی از بیرون به آن‌جا نگاه می‌کنید، اصلا شبیه به هیچ مرکز خرید دیگری نیست.

داخل بنا نیز به همان زیبایی است و سقف شیشه‌ای بزرگش، نور خورشید را به خوبی به داخل راه می‌دهد و پل‌هایی کوچک، دو سمت مرکز را به هم متصل می‌کند. در مرکز حیاط بنا نیز یک فواره‌ی دیدنی جا خوش کرده که  گردشگران همیشه در اطراف در حال عکاسی هستند. حتی سرویس بهداشتی یا هر گوشه‌ی دیگری از این بنا، به شکلی هنرمندانه ساخته شده است.

 

۷ دلیل برای بازدید و سفر به مسکو

خرید در GUM

بیش از ۲۰۰ فروشگاه مختلف در این مرکز خرید گرد هم آمده‌اند و روزانه به صورت متوسط ۶۰ هزار نفر از آن‌جا بازدید می‌کنند. حتی اگر قرار نباشد از آن‌جا خرید کنید نیز حتما باید از مرکز خرید GUM در سفر به مسکو دیدن نمایید. البته خرید کردن در این جا حتما ارزشش را خواهد داشت، مخصوصا این که بسیاری برندهای بین‌المللی مطرح در زمینه‌های مختلف از جمله لباس، زیورآلات، عطر و ادکلن، کیف و کفش و ... در آن‌جا حضور دارند.

همچنین چند فروشگاه محلی نیز در GUM هستند که اجناسی با کیفیت و نه چندان گران می‌فروشند و البته محل‌هایی نیز برای خرید سوغات وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

خوراکی و نوشیدنی

چند رستوران و کافه‌ی بسیار خوب نیز در مجموعه GUM وجود دارد که بد نیست سری به آن‌جاها بزنید. برای مثال Stovalaya No.57 یکی از انتخاب‌های جذاب و متفاوت است که شما را به دنیای شوروی سابق و فضای آن روزها خواهد برد. از طراحی تا غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود، همه حال و هوای سال‌های اوج کمونیسم در روسیه را یادآور خواهند شد.

کافه Festivalnoye یک مکان بزرگ برای سفارش نوشیدنی، دسر و غذا است. اسم این کافه اشاره دارد به مسابقات جوانان دانشجویان در سال ۱۹۵۷ که بیش از ۳۴ هزار نفر از ۱۳۱ کشور مختلف را در کنار هم جمع کرده بود. در این مکان انواع برگرها و پیتزاها نیز به فروش می‌رسد. دیگر مکان استثنایی در GUM، Beluga Caviar Bar است که همان طور که از اسمش پیداست، در آن‌جا می‌توانید انواع خاوریا را همراه با نوشیدنی‌های مختلف تجربه نمایید. البته رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید GUM بیشتر از این‌هاست که گفتن از همه‌شان از حوصله این نوشته خارج است.

 

۶ جاذبه‌ی طبیعی گردشگری مسکو

فستیوال‌هایی که در مرکز خرید GUM اجرا می‌شوند

جدا از گالری‌ها هنری و برنامه‌های فرهنگی، همان طور که گفتیم، فستیوال‌های مهمی نیز در محیط بیرونی مرکز خرید GUM برگزار می‌شود. از معروف‌ترین آن‌ها باید به فسیتیوال گل‌های تابستان اشاره کرد که یک باغ بزرگ رنگارنگ و پر گل، در جلوی ورودی بنا شکل گرفته و همین باغ گل، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

همچنین در ایام زمستان و نزدیک به سال نو میلادی، یک پیست یخی بزرگ به همراه فروشگاه‌های مختلف در اطرافش شکل گرفته که همه در مسکو برای بازی و تفریح به آن‌جا می‌آیند. شما نیز در تور مسکو برای ایام کریسمس، حتما باید به این مرکز خرید رفته و در کنار خرید کردن یا خوردن یک غذای خوشمزه، به جمع مردمی که در این محل خوش می‌گذرانند، اضافه شوید.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران